Laptop werkt niet zonder oplader

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds dit jaar heb ik een tweede laptop aangeschaft voor mijn studie. Het is een Lenovo ideapad, ik zal het precieze model even opzoeken. Ik heb tot vorige week nooit problemen gehad met deze laptop. Vorige week wilde mijn laptop niet meer opstarten (had hem wel opgeladen die avond). Toen ik hem die avond met de oplader aansloot deed hij het wel weer, en de batterij was 100%. Gelijk erna haalde ik de oplader uit het stopcontact, en mijn laptop viel uit. Mijn vraag is dan ook: hoe komt dit, en is dit zelf op te lossen? Ik heb al geprobeerd de laptop schoon te maken, en ik heb hem een aantal keer opnieuw opgestart. Volgens meerdere fora heeft het te maken met de accu (ergens klinkt dat heel logisch), maar voordat ik misschien wel ernstige schade aanricht aan mijn laptop door zelf met dit probleem te spelen, wilde ik eerst horen of er misschien een goede manier is om dit probleem zelf te verhelpen of dat ik hem toch echt moet laten repareren. Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Het doet mij denken aan dat ergens je batterij geen contact maakt met je moederbord. Heb je je accu al even uit je laptop gehaald en er weer ingestopt? Als je nog garantie hebt zou ik hem opsturen voor garantie.

Of je batterij is gewoon af dat kan ook, maar meestal geeft je laptop dan nog wel enige tekenen van leven.