Welke internetsnelheid nodig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 420Emily
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-12-2021
Hoi ...

Bij twijfel toch eventjes een account aangemaakt.

Ik ga verhuizen, voor het eerst op mezelf. Ik was een beetje aan het uitzoeken qua internet en dacht 20mb nodig te hebben.

Wat ik doe allemaal;
iphone standaard verbonden op internet
laptop surfen op internet
xbox360 games spelen.
Het zou leuk zijn als ik ook League of Legends kan spelen af en toe.

Dus ik getelefoneerd naar de verkoopservice (tja, de naam zegt het al), en omdat ik game raden ze mij een pakket van 80mb aan? Maar ik ben in mijn eentje, dit lijkt mij veels te veel. Ik heb het niet breed dus 20mb komt gewoon het voordeligst uit.

Wat denken jullie? Is 20mb voor mijn internetgebruik voldoende? Zolang ik lekker op mijn xbox kan spelen en kan surfen zonder secondes te wachten is het mij goed.

Gebruikt zo'n xbox wel internet? Waarvoor doe je die cdroms er dan in?

Groetjes,
Emily

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:53
Natuurlijk raden ze je 80mb aan, dan verdienen ze meer aan je ;).

Begin lekker bij 20. Als het voor jou te langzaam is kan je altijd nog omhoog, dat gaat meestal makkelijker dan omlaag :P. Voor normaal huis-tuin-keuken gebruik 1 persoon zal het voldoende zijn.

Wat toevoeging: het is ADSL waar je over hebt, dus het is maar de vraag wat je daadwerkelijk binnen krijgt. Verder zal je WiFi-netwerk ook nog eens van je router afhangen wat je krijgt en je appartement.. je kan nog zo snel WiFi hebben, maar als je router ruk is, ga je nooit 'goed' WiFi krijgen.

Maar goed. Dat is allemaal voor later zorg. Begin laag, en succes vooral met op jezelf gaan :)

[ Voor 68% gewijzigd door Nat-Water op 08-05-2017 17:54 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:03

TommieW

Numa numa.

Begin gewoon met het goedkoopste abonnement. Ik heb altijd gezien dat het makkelijker is om een abonnement te upgraden dan te downgraden.

Een gemiddelde online game heeft meer aan een lage ping dan een grote hoeveelheid bandbreedte.

De XBox kan internet gebruiken voor dingen als DRM en multiplayer.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:52
Alleen het downloaden van games en patches duurt wat langer, lekker belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

30-40 Mbps is wel te doen, het is geen MB btw ;)
10Mbps= 1.25MB
40Mbps= 5 MB en dat is best snel voor normaal gebruik

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wij hebben 15mbit, Youtube, Netflix, Plex, PS4, gaat allemaal prima (tegelijk). Vorige maand 3TB verstookt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor wat je doet is 20Mb prima. Als je grote spellen of films gaat downloaden is sneller wel zo fijn. Voor surfen, video's kijken en gamen is 20Mb zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NTwoO
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06 13:26

NTwoO

!/**/

Hackus schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:50:
30-40 Mbps is wel te doen, het is geen MB btw ;)
10Mbps= 1.25MB
40Mbps= 5 MB en dat is best snel voor normaal gebruik
Van bps Naar Bps is het vaak 1:10 rekenfactor voor packet overhead. 10Mbps geeft dus nauwelijks meer dan 1MBps... Uiteraard heeft het weinig invloed op de vraagstelling...

Bij een aantal sites is het mogelijk om te kijken wat voor bandbreedte leverbaar is (af te leiden van de afstand naar de centrale). Indien meer dan 20Mbps niet mogelijk is is het zinneloos om meer geld uit te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:06
Voor wat je doet met het feit dat je het alleen gebruikt moet 20 Mbit meer dan voldoende zijn.

Wij hebben relatief lang 20Mbit met 4 personen gebruikt. Als je niet dag en nacht download gaat het uitstekend. Netflix HD etc werkt ook prima. LoL heeft ook geen gigantische bandbreedte nodig (ik geloof dat 1Mbit al voldoende zou zijn).

Tevens kan je normaliter relatief eenvoudig upgraden indien het niet voldoende blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 420Emily
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-12-2021
Dank jullie wel voor de (snelle!) antwoorden!

Ik raakte een beetje onzeker dat ik meer dan 20 nodig had, maar zo te horen is 20 prima.
Ik heb net mijn contact afgesloten. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan als het eenmaal is geïnstalleerd. Vooral omdat ik nog nooit internet van T-Mobile tegen ben gekomen terwijl het er wel positief uit ziet op internet.

Maarja dank jullie voor de reacties !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb van je topic even een vraagtopic gemaakt. Verder let inderdaad op het gebruik van hoofdletters. mb, mbit, Mbit, MB, mB en Mb zijn verschillende afkortingen en als je het over internet snelheid hebt is Mbit de juiste.

Ik heb ook T-Mobile en dat bevalt prima. Het voordeel van dat abonnement is dat je elke maand je snelheid aan kan passen naar boven en beneden. Mocht 20Mbit toch te weinig zijn, kan je dus altijd overstappen naar een sneller abonnement.

offtopic:
Verder heb ik je titel even aangepast.

[ Voor 39% gewijzigd door rens-br op 08-05-2017 23:14 ]

Pagina: 1