Beste Tweakers,
Ik zit met het volgende probleem:
Mijn laptop (ASUS N550-JV) verliest de hele tijd de connectie met het wireless huisnetwerk. De verbinding gaat via een Experia box v10 en is aangesloten op het netwerk van KPN. Om de haverklap, niet op een duidelijk uitlokkend moment, verlies ik de draadloze verbinding. Het lukt dan soms (maar vaak ook niet) om te reconnecten met het draadloze netwerk. De enige manier die werkt om weer te verbinden met het wireless netwerk is vaak de laptop aansluiten op de Experia box met een ethernet kabel
. Meestal kan ik dan weer verbinden met het wireless netwerk en dit gaat dan een tijdje goed. Tot het weer fout gaat! :(:(Hoe kan ik voorkomen dat ik steeds de verbinding verlies?
Wat ik heb geprobeerd:
- driver software updaten
- herstarten van de xperia box
- updaten van windows tot meest recente versie
- verbinden met alternatief netwerk (lukt sporadisch)
Mijn laptop:
- ASUS N550-JV
- 120 gb SSD van Samsung
- 500 gb HDD ingebouwd op plek van oorspronkelijk DVD-rw
Oplossingen die ik (nog) niet heb geprobeerd:
- Wifi chip in laptop vervangen
- Wifi dongle kopen en internet via USB-poort
- Wifi kastje vervangen
- Andere opties?
Helaas zit ik in een uithoek wat betreft de bedrading van het internet in mijn straat wat zorgt voor een relatief lage downloadsnelheid (ik haal max 20 mbps download
). Daarbij komt ook nog dat er in dit appartementencomplex heel veel nadere draadloze netwerken zijn die voor de nodige verstoring zorgen van mijn signaal
. Of heeft dat niks te maken met de verbinding die ik steeds verlies met het draadloze netwerk?
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en wat een goede oplossing zou zijn! Mijn dank is groot!!
Met vriendelijke groet,
Thomas
Ik zit met het volgende probleem:
Mijn laptop (ASUS N550-JV) verliest de hele tijd de connectie met het wireless huisnetwerk. De verbinding gaat via een Experia box v10 en is aangesloten op het netwerk van KPN. Om de haverklap, niet op een duidelijk uitlokkend moment, verlies ik de draadloze verbinding. Het lukt dan soms (maar vaak ook niet) om te reconnecten met het draadloze netwerk. De enige manier die werkt om weer te verbinden met het wireless netwerk is vaak de laptop aansluiten op de Experia box met een ethernet kabel
Wat ik heb geprobeerd:
- driver software updaten
- herstarten van de xperia box
- updaten van windows tot meest recente versie
- verbinden met alternatief netwerk (lukt sporadisch)
Mijn laptop:
- ASUS N550-JV
- 120 gb SSD van Samsung
- 500 gb HDD ingebouwd op plek van oorspronkelijk DVD-rw
Oplossingen die ik (nog) niet heb geprobeerd:
- Wifi chip in laptop vervangen
- Wifi dongle kopen en internet via USB-poort
- Wifi kastje vervangen
- Andere opties?
Helaas zit ik in een uithoek wat betreft de bedrading van het internet in mijn straat wat zorgt voor een relatief lage downloadsnelheid (ik haal max 20 mbps download

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en wat een goede oplossing zou zijn! Mijn dank is groot!!
Met vriendelijke groet,
Thomas