Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12348766754a
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-10-2024
Mijn vraag
Op welke manier kan ik ervoor zorgen dat TWRP (en MIUI) wel werkt?

Situatie:
Na reparatie van mijn toestel (Xiaomi Mi Note) wilde ik het terug naar fabrieksinstellingen zetten. Dit zodat een derde het toestel over kon nemen. Blijkbaar werd te veel informatie/data verwijderd. Hierdoor
stond (en staat) alleen TWRP - team win recovery project, op het toestel.

De device is unlocked. Tevens heb ik diverse ROMS (virgo) van de officiele website gehaald. Echter blijft TWRP opstarten, ook nadat een installatie succesvol zou zijn (proces -> rom in zip op toestel internal opslag gezet. Daar d.m.v. install geopend). Ook cache gereset voor de zekerheid.

Relevante software en hardware die ik gebruik
TWRP , liefst MIUI er op, andere android (redelijk recente) is een tussenoplossing

- Welk onderdeel is gerepareerd?
De ont/vergrendel knop is gerepareerd

- Welke versie van TWRP heb je nu?
3.0.0.0

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse ROMs, een poging gedaan voor de loop TWRP error ( https://forum.xda-develop...op-twrp-computer-t2873386 ) - tevergeefs
Een back-up terughalen is niet mogelijk

[ Voor 8% gewijzigd door 12348766754a op 08-05-2017 17:57 ]

Beste antwoord (via rens-br op 09-05-2017 12:31)

• 12348766754a
HE-HE, gelukt.
Precies zoals ik helaas had gedacht. In het verleden heb ik vaker zitten tobben met de ROM's etc. Na enkele uren kom je dan achter een simpele oplossing. Helaas was de simpele oplossing van voorheen niet mogelijk.... maaar...

Het programma Mi Flash heeft ervoor gezorgd dat de rom in twee minuten werd geïnstalleerd.
Momenteel start mijn telefoon nog steeds op, echter staat er nu "android" onder en duurt het een heel stuk langer dan wanneer TWRP opgestart zal worden. Goede hoop.

Voor allen met eenzelfde situatie nu of in de toekomst, ik raad deze uitleg aan:
http://xiaomiadvices.com/...ones-using-mi-flash-tool/

En @rens-br hartelijk dank! :-)

edit; alle ROMS gaven overigens aan dat bootloader mogelijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door 12348766754a op 09-05-2017 12:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Welkom op Tweakers.

Je openingspost is al heel erg compleet, maar ik mis nog de volgende informatie:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 12348766754a
rens-br schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:36:
Welkom op Tweakers.

Je openingspost is al heel erg compleet, maar ik mis nog de volgende informatie:
Bedankt Rens-br. Ik heb de post aangepast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Ik heb even voor je zitten kijken, maar ik kan gewoon erg weinig vinden voor jou apparaat. Op de TWRP website is geen versie te vinden voor jou apparaat en op XDA is er geen losse sectie. Dit maakt het allemaal wel heel vervelend.

Weet je ook zeker dat de rom's die je probeert te installeren niet voor de Mi Note Pro zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12348766754a
rens-br schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:13:
Ik heb even voor je zitten kijken, maar ik kan gewoon erg weinig vinden voor jou apparaat. Op de TWRP website is geen versie te vinden voor jou apparaat en op XDA is er geen losse sectie. Dit maakt het allemaal wel heel vervelend.

Weet je ook zeker dat de rom's die je probeert te installeren niet voor de Mi Note Pro zijn?
Helaas heb ik precies het zelfde, de hoeveelheid informatie is erg beperkt. Als ik zoek kom ik vaak op de PRO uit, of een van de redmi notes.

Of ik zeker weet dat ik de juiste rom's heb, ja.
In deze thread bestaat een device list ( https://xiaomi.eu/community/threads/7-5-4.39900/ ) virgo = mi note. Tevens is de ROM die ik van diezelfde website heb gehaald deels genoemd naar "MiNote". Via de officiële website heb ik op een afbeelding van de Xiaomi Mi Note kunnen klikken. Hierdoor zouden ook dat de goede ROMs moeten zijn (alleen wel de chinese of global ipv EU). Met de global/chinese heb ik dezelfde problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

12348766754a schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:16:
Of ik zeker weet dat ik de juiste rom's heb, ja.
Ik zie het inderdaad. Wellicht helpt het om via ADB TWRP nogmaals te installeren en daarna via ADB (ipv. recovery) de rom te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12348766754a
rens-br schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:19:
[...]

Ik zie het inderdaad. Wellicht helpt het om via ADB TWRP nogmaals te installeren en daarna via ADB (ipv. recovery) de rom te installeren?
Bedankt voor je reactie. Ik ga eens kijken of dat mij gaat lukken (zo enorm technisch ben ik niet 8)7).
Gek genoeg stond deze TWRP versie altijd al op het toestel.

Gek genoeg: als ik TWRP van het toestel verwijder, wordt het automatisch er weer op gezet.

[ Voor 10% gewijzigd door 12348766754a op 09-05-2017 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

12348766754a schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:21:
Bedankt voor je reactie. Ik ga eens kijken of dat mij gaat lukken (zo enorm technisch ben ik niet 8)7).
Hier staat in ieder geval de guide voor TWRP. TWRP wordt alleen niet officieel ondersteund door TeamWin, dus je zult TWRP even ergens anders vandaan moeten halen. Volgens mij staat TWRP ook in jou gelinkte thread. De ROM kan je vervolgens proberen te installeren via de nieuwe TWRP versie, mocht dit nog steeds niet werken kan je de rom ook installeren via ADB. Hoe dat werkt staat hier uitgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 12348766754a
Je bent een top support tot nu toe @rens-br :-)

Toch nog een vraagje.
Ik dacht laat ik het gelijk d.m.v. fastboot doen.
Echter krijg ik nu bij alle files (diverse ROMS) update package "X" has no android-info.txt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

12348766754a schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:36:
Ik dacht laat ik het gelijk d.m.v. fastboot doen.
Echter krijg ik nu bij alle files (diverse ROMS) update package "X" has no android-info.txt
Het zou kunnen dat de ROM's niet via Fastboot geïnstalleerd kunnen worden, dus zul je toch TWRP moeten updaten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• 12348766754a
HE-HE, gelukt.
Precies zoals ik helaas had gedacht. In het verleden heb ik vaker zitten tobben met de ROM's etc. Na enkele uren kom je dan achter een simpele oplossing. Helaas was de simpele oplossing van voorheen niet mogelijk.... maaar...

Het programma Mi Flash heeft ervoor gezorgd dat de rom in twee minuten werd geïnstalleerd.
Momenteel start mijn telefoon nog steeds op, echter staat er nu "android" onder en duurt het een heel stuk langer dan wanneer TWRP opgestart zal worden. Goede hoop.

Voor allen met eenzelfde situatie nu of in de toekomst, ik raad deze uitleg aan:
http://xiaomiadvices.com/...ones-using-mi-flash-tool/

En @rens-br hartelijk dank! :-)

edit; alle ROMS gaven overigens aan dat bootloader mogelijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door 12348766754a op 09-05-2017 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

12348766754a schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:30:
Goed om te horen dat het opgelost lijkt te zijn! Is de rom inmiddels opgestart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 12348766754a
rens-br schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:03:
[...]

Goed om te horen dat het opgelost lijkt te zijn! Is de rom inmiddels opgestart?
Excuses voor de late reactie, het werkt helemaal naar wens! :-)
Dank voor je hulp
Pagina: 1