Oplichter?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.181 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeln86
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-09 09:53
Hallo Tweakers.

Is er iemand bekend met de volgende tweaker: [Verwijderde gebruiker]

Ik heb vandaag 80,00 overgemaakt voor het overnemen van een i5 4460, ook adverteerd hij nog met een videokaart namelijk :https://tweakers.net/aanbod/1323147/msi-geforce-gtx-780-gaming-3g.html

Nu verliep het contact uitermate soepel en zelfs naar het overmaken van het geld wordt er keurig netjes weergegeven door de tweaker dat hij wacht tot het geld erop staat alsmede mijn vraag of hij toevallig nog koelpasta heeft liggen die hij er bij kan doen, in mijn ogen niks vreemds dus.

Nu kreeg ik na het laatste bericht vanuit tweakers de melding dat het gaat om een mogelijke oplichter/fraudeur en dat zijn account per direct gebannend is, Nou is dat mooi vervelend gezien ik niet zeker weet of hij mijn gegevens op tijd heeft kunnen noteren voor het geval hij gewoon woord houd en de apparatuur op stuurt?

Iemand dus bekend met deze persoon of toevallig dezelfde deal gesloten? Dan is het natuurlijk een simpele optelsom.

Bedankt alvast,

PS
Ik tref dus geen vooroordeel maar enkel advies, Mag de apparatuur alsnog geleverd worden zal dit bericht worden bijgewerkt.

Groet,
Danny

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je zijn gegevens hier al eens doorheen gehaald? https://www.politie.nl/aa...roleer-handelspartij.html

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-10 22:50

Sweatleek

404: Member Not Found

Goolge het iban nummer die hij heeft gegeven voor het overmaken. en kijk of daar iets uit komt

(plaats het iban nummer niet in dit topic)

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeln86
Bedankt voor jullie snelle antwoorden.

Kom betreft dat rekeningnummer op niks uit:)

Zal het jammer vinden dat deze persoon onterecht gebannend is maar om die reden niet meer mijn gegevens kan bemachtigen vanuit ons gesprek..

Hopen dat het alsnog goedkomt dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:08
99,999% zeker dat Tweakers niet voor niets die waarschuwing aan je gestuurd heeft.
99,999% zeker dat je jouw €80,-, de gewenste processor en jouw goede vertrouwen niet meer terug gaat krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 08-05-2017 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp het niet hoor, net nieuwe gebruiker en dan zo even 80,- over maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeln86
Ik begrijp dat velen van jullie zich achter de oren zullen krabben en afvragen waarom je 80,00 overmaakt naar een tweaker die nog maar net actief is?

Natuurlijk deel ik deze mening maar iemand moet ook de kans krijgen credits op te bouwen, Al is het misschien enkel een registratie om een artikel te verkopen naar bijvoorbeeld een tip van familie lid of kennis over de betreffende site en wellicht hoeveelheid geintresseerden.

Uiteraard is dit ook een goed leermoment voor mij, Ik wacht het een paar dagen af en zal dan uiteraard een update doen.

Jullie in ieder geval bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet aangifte te doen wanneer je niks ontvangt/hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jullie zijn beide net lid hier, hoe zit dat ?

Als iets te mooi is om waar te zijn, is dat vaak zo.
Ik zou altijd kijken naar een adverteerder die al positieve deals heeft gemaakt, en wat langer actief is hier.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:03

MsG

Forumzwerver

Tweakers die bant vaak niet zomaar een lid en komt met zo'n bericht. Als het daadwerkelijk al zover is gekomen kan je er redelijkerwijs van uit gaan dat je je 80 kwijt bent.

Die IBAN-check moet je overigens zonder spaties doen, maar zegt ook niet alles als hij er nog niet in staat. De IBAN's waar ik jaren geleden door ben opgelicht, en ook aangifte voor heb gedaan waren er ook niet in te vinden.

[ Voor 39% gewijzigd door MsG op 08-05-2017 18:09 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hij heeft diezelfde CPU ook aan een ander verkocht (en is daar smoesjes aan het gebruiken voor waarom 'ie nog niets verzonden heeft) en is bovendien te herleiden naar een stapel andere gebruikers die eerder óók al slachtoffers gemaakt hebben. Veel duidelijker dan dit wordt het niet.

Bij enige vorm van twijfel wordt er niet zomaar geband.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeln86
Bedankt voor jullie antwoorden

Het is een vervelende maar wijze les voor de volgende keer

Bedankt voor jullie tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeln86
En om de vraag te beantwoorden van hackus:

Ik ben idd nog maar net lid, volg tweakers al wel langer voor game nieuws en de best buy systemen.

Ik moest wel een geregistreerd lid worden om de reden dat ik een budget game pc aan het verzamelen ben

Wegens mijn budget is sommige hardware goedkoper om 2e hands aan te schaffen.

Heb geheugen latten *dan wel via erkend tweaker* keurig binnen gekregen, vandaag wellicht mijn te snel vertrouwen in een niet erkend tweakers

Nogmaals een wijze maar vervelende les voor de volgende keer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Van een paar dingen kun je uitgaan in je leven:

*Je gaat dood
*De zon schijnt
*Users worden alleen met een valide reden geband op tweakers.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Fietsbel schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:32:
Van een paar dingen kun je uitgaan in je leven:

*Je gaat dood
*De zon schijnt
*Users worden alleen met een valide reden geband op tweakers.
Dank voor de smakelijke lach :D

@vandeln86 Zie DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeln86
Gezien!

Helaas zal jou mijn negatieve ervaring niet ontgaan zijn maar alle lof voor jou manier van omschrijven dan wel afhandelen!

En natuurlijk bedankt voor jou recentie:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dergelijke vragen kan je het best even aan de V&A admins vragen via DM of mail.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.