Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop PC advies: Photoshop, normaal gamen ~1400

Pagina: 1
Acties:

• dhrduck
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11 13:37
Hallo Tweakers,
graag jullie adviezen en feedback op het onderstaande systeem! Bedankt alvast.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Op dit moment opzoek naar een vervanger van mijn laptop! Ben opzoek naar een snel en enigzins future proof systeem. Het is bedoeld om goed en snel mee te kunnen photoshoppen, graag wil ik mijn RAW foto's ook meteen geladen hebben in Bridge (~30mb). Daarnaast gebruik ik ook regelmatig andere Adobe software, denk daarbij aan Indesign, illustrator en dat vaak ook nog te gelijk. (CS6)
Evt wil ik ook lichte videobewerking gaan doen...

Daarnaast wil ik er ook mee kunnen gamen, denk daarbij aan games als GTA V, CIV, Minecraft etc, vooral belangrijk dat het smooth loopt en hogere instellingen zijn beter (maar geen prioriteit), maar volgens mij zit dit wel goed met het systeem.

Tevens wil ook programma's als Autodesk Fusion 360 soepel kunnen laten lopen!

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1400, liever een stuk minder. Mogelijk is het systeem teveel voor wat ik er van verlang, dus als het goedkoper kan dan graag ;)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is al aanwezig, zie tabel voor de belangrijkste dingen die ik ook ga meenemen.
#ProductPrijsSubtotaal
1WD Black (2016, SATA-600), 1TB€ 79,95€ 79,95
1Eizo Flexscan EV2450 Wit€ 282,50€ 282,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 362,45

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Het onderstaande! Ik twijfel nog tussen de Ryzen 5 - 1600 variant en over het moederbord. Heeft deze Asus met X370 set veel meer voordelen t.o.v. de B370? Of kun je beter voor de Gigabyte gaan? Daarnaast, de M.2 SSD wil ik gebruiken om Windows + Adobe vanaf te draaien + opslag van foto's voor bewerken/verwerken (uiteindelijk worden deze verplaatst naar de HDD + backup server). De crucial SSD voor de meeste software en de HDD vooral voor de opslag van documenten, foto's en games.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 332,50€ 332,50
1Asus Prime X370-Pro€ 157,30€ 157,30
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GB€ 290,95€ 290,95
1Phanteks Eclipse P400S Zwart€ 74,-€ 74,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 147,95€ 147,95
1Samsung 960 EVO 250GB€ 126,95€ 126,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.350,60

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Over het algemeen ben ik fan van Asus, goede ervaringen mee op basis van duurzaamheid en kwaliteit. Ik sta natuurlijk ook open voor andere merken. Daarnaast heb ik gekozen voor AMD, omdat ik denk dat je meer waarde voor je geld gaat krijgt bij AMD op dit moment

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Graag wil ik alle kabels netjes kunnen weg werken zodat ik het systeem makkelijk stofvrij kan maken. Hoe er niet super strak uit te zien qua kleurtjes etc...Kast is toch dicht en dat hou ik ook liever zo! Zo min mogelijk LED kleuren als mogelijk. Stiller is beter, maar ik denk dat het wel goed zitten met de huidige componenten

Daarnaast zou ik toch graag een (externe) SD kaart lezer erbij willen hebben, waarbij ik de schrijf en leessnelheden van de SD kaarten optimaal kan benutten.

Ga je overklokken?
Mogelijk in de toekomst om er nog iets meer uit te kunnen halen, maar volgens mij zijn de AMD processoren al redelijk future proof en weinig overclock potentie..

Wat verwacht je van ons?
Zijn de onderstaande onderdelen compatibel met elkaar? En maak ik geen denkfouten in de samenstelling, m.a.w. denken jullie dat het voldoet aan de gestelde eisen?

Zit er veel snelheidswinst in het gebruik van de M2 ssd t.o.v. de SATA600 SSD...Of kan ik de M.2 in de praktijk beter vervangen voor een SATA600 SSD
Verder twijfel ik dus vooral over de processor. Is de R7 echt veel sneller dan de R5 voor wat ik wil? Of kan ik beter die 100 in mijn zak houden en in de toekomst investeren in extra werkgeheugen om het sneller te maken in de verre toekomst?

• EwieM
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-10 09:03
Ziet er prima uit! de keuze tussen ryzen 5 en ryzen 7 zijn helemaal aan jou, ryzen 7 is natuurlijk beter en sneller voor videobewerking, vind je het budget belangrijker zou ik persoonlijk wel voor de ryzen 5 gaan. de snelheidswinst tussen M.2 en sata600 SSD is niet heel groot, wellicht dat er in de toekomst meer profijt van wordt gehaald maar nu niet heel erg.

als je wilt gaan voor een SD kaartlezer zou je misschien dit:
pricewatch: Akasa AK-ICR-14 USB 3.0 Internal 6-Port Card Reader
in deze kast:
pricewatch: LC-Power PRO-906FB kunnen overwegen, is alles mooi intern etc.

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Het is bedoeld om goed en snel mee te kunnen photoshoppen, graag wil ik mijn RAW foto's ook meteen geladen hebben in Bridge (~30mb). Daarnaast gebruik ik ook regelmatig andere Adobe software, denk daarbij aan Indesign, illustrator en dat vaak ook nog te gelijk. (CS6)
Evt wil ik ook lichte videobewerking gaan doen...
Deze programma's zijn helaas nog steeds allemaal erg slecht geoptimaliseerd om goed gebruik te maken van al die cores/threads. CS6 is erg single threaded.
Ik weet dat Ryzen helemaal hip en in is momenteel maar objectief moet ik je toch nu een Intel CPU aanraden zoals de pricewatch: Intel Core i7-7700K Boxed, misschien dat in de toekomst Adobe hun spul op orde krijgt maar gezien dit al langer een probleem is waar de Adobe community over klaagt vrees ik dat daar niet snel verandering in zal komen.
Hetzelfde geld voor Fusion 360, je zult niet echt veel voordeel zien van de Ryzen's 8 cores/threads omdat het weer meer single core dependent.
Zit er veel snelheidswinst in het gebruik van de M2 ssd t.o.v. de SATA600 SSD...Of kan ik de M.2 in de praktijk beter vervangen voor een SATA600 SSD
M.2 is een formfactor, je hebt het denk ik over NVMe vs SATAe. Wat betreft met een workstation zoals die van jouw, ja je zult daar wel voordeel bij zien met een NVMe tov van een traditionele SATA SSD. Of het geld je waard is moet je zelf echter beslissen want er hangt zoals je ziet nog wel een stevige prijskaartje aan NVMe SSD's.

[ Voor 4% gewijzigd door Tim2010 op 08-05-2017 18:14 ]