Driehoek staal profiel voor drempel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:00
Om een probleem op te lossen met het hoogteverschil tussen 2 vloersoorten ben ik op zoek naar een profiel wat dit hoogteverschil gelijkmatig kan laten oplopen.

Het is zo dat er bovenop een betonnen vloer een tegelvloer is gelegd zo'n 15mm hoger dan de rest van de vloer. Hier zou ik graag een oplopende plint voor laten maken/zelf maken.

Het makkelijkst leek mij om een driehoekig staalprofiel op maat te zagen. Echter kan ik geen profiel vinden wat hieraan voldoet. Om wat duidelijkheid te geven heb ik een plaatje toegevoegd van wat het is waarnaar ik opzoek ben:

Ramp

Het rode gedeelte is dus waar ik naar opzoek ben. Mag ook zonder de onderrand. Dus een soort L profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.quick-step.nl/...profiel-voor-vinylvloeren

13mm hoogteverschil. Red je dat?

[ Voor 13% gewijzigd door Kaasplank op 08-05-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:06
Waarom wil je hem van staal en niet van hout? Voordeel van hout is dat je dit gemakkelijk kan laten maken / zagen bij een bouwmarkt. Nadeel is het kan (en zal ) inslijten.
Staal is wel stevig maar als dit alleen een frame is kan dit wel (zeker als er karretje overheen gaat met rijden wat altijd es voorkomt) ook gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 13:58
Hoe lang heb je dat verschil? Is het bij een deur? Of meerdere meters. Een bouwmarkt zal dat echt niet zagen. Veel te fijn werk Je zal huis moeten houden in de profielenbak die o.a. bij de plinten ligt.

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 08-05-2017 15:42 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ziet er wel uit als een mogelijkheid. Morgen maar even precies gaan meten.
Cave_Boy schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:30:
Waarom wil je hem van staal en niet van hout? Voordeel van hout is dat je dit gemakkelijk kan laten maken / zagen bij een bouwmarkt. Nadeel is het kan (en zal ) inslijten.
Staal is wel stevig maar als dit alleen een frame is kan dit wel (zeker als er karretje overheen gaat met rijden wat altijd es voorkomt) ook gaan werken.
Omdat er zware wagens overheen gaan rijden. Beetje het type kar die je in supermarkten zien met een gewicht tot 400kg. Dan is hout niet zo lekker.
Señor Sjon schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:38:
Hoe lang heb je dat verschil? Is het bij een deur? Of meerdere meters. Een bouwmarkt zal dat echt niet zagen. Veel te fijn werk Je zal huis moeten houden in de profielenbak die o.a. bij de plinten ligt.
Nee het gaat om een meter of 20. Dat zagen is dus enkel in 3 stukken een 45 graden hoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:03

Illusion

(the art of)

Kan je dat niet gewoon schuin volsmeren met cement/beton?

Stalen strippen gaan in dit soort situaties met zware belastingen bijna altijd buigen/krom staan. Cement kan ook afbrokkelen, maar blijft toch beter zitten is mijn ervaring.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Een holle stalen strip gaat inderdaad krom staan.
- hardhouten schuine plank en daar een schuine metalen plaat op?
- Massief ijzeren/ stalen lat.

Ik vermoed dat je met een harde houtsoort en een metalen plaat erover een goede bescherming kunt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Illusion schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:35:
Kan je dat niet gewoon schuin volsmeren met cement/beton?

Stalen strippen gaan in dit soort situaties met zware belastingen bijna altijd buigen/krom staan. Cement kan ook afbrokkelen, maar blijft toch beter zitten is mijn ervaring.
Kan wel maar ziet er niet zo mooi uit. Omdat er al meer met stalen elementen wordt gewerkt lijkt mij dat mooier.
Cave_Boy schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:16:
Een holle stalen strip gaat inderdaad krom staan.
- hardhouten schuine plank en daar een schuine metalen plaat op?
- Massief ijzeren/ stalen lat.

Ik vermoed dat je met een harde houtsoort en een metalen plaat erover een goede bescherming kunt hebben.
Ook als je hem volledig verlijmt met de vloer?

Het probleem van een stalen balk is dat deze alsnog een kleine drempel oplevert. Het idee is juist om een volledige vlakke verbinding te hebben tussen beide vloeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
tweakG5 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:21:
[...]

Kan wel maar ziet er niet zo mooi uit. Omdat er al meer met stalen elementen wordt gewerkt lijkt mij dat mooier.

[...]

Ook als je hem volledig verlijmt met de vloer?

Het probleem van een stalen balk is dat deze alsnog een kleine drempel oplevert. Het idee is juist om een volledige vlakke verbinding te hebben tussen beide vloeren.
Als je hem verlijmt op de vloer kunnen op dat moment de krachten niet weg bij het uiteinde/ onderkant van het profiel. Na verloop van tijd zal de kracht van de lijm afnemen en dus ook de krachten die het kan hebben.

Maar op het moment dat het de krachten wel kan nemen --> de krachten moeten ergens heen. Doordat het eigenlijk een vrij dunne verbinding is heb je een grote kans (zeker met karretjes die eroverheen rijden van 400KG) dat het profiel gaat induwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:51
Plaatselijke smederij binnen stappen en vragen of die iets kunnen fabrieken met wat platstaal.
Pagina: 1