Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-04 13:44
Ik ga hier waarschijnlijk een (voor sommigen) domme vraag stellen maar goed, we kunnen alleen maar bijleren.

Ik heb even zitten kijken hoe ik best mijn gegevens overdraag van de Nexus 5X naar mijn Oneplus. Uiteindelijk lijkt iedereen het er over eens dat je best root toegang hebt hiervoor.

Wat ik echter verwarrend vind is dat, als ik mijn N5X wil rooten ik eerst de bootloader moet unlocken maar blijkbaar houdt dit in dat mijn gegevens dan gewist worden. Klopt dat?
En indien zo, wat is dan het beste programma om App data over te zetten zonder root acces?
Ik kom op Helium uit maar die zou niet werken op de Oneplus volgens de reviews.

Beste antwoord (via Ekfad op 08-05-2017 22:43)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ekfad schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:05:
Laat ADB ook toe om de data over te zetten? Ik zie enkel de optie staan om de apk's te verplaatsen/kopieëren.
Het is inderdaad mogelijk om data over te zetten. Ik heb dit laatst iemand anders zien doen. Die heeft zijn oude telefoon gebackupped en daarna teruggezet op de nieuwe. Wellicht helpt deze link je verder.

Even ter informatie. Helium maakt ook gewoon gebruik van ADB om een backup te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 08-05-2017 15:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ekfad schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:44:
Wat ik echter verwarrend vind is dat, als ik mijn N5X wil rooten ik eerst de bootloader moet unlocken maar blijkbaar houdt dit in dat mijn gegevens dan gewist worden. Klopt dat?
Dat klopt inderdaad. Vanwege de veiligheid worden telefoons altijd helemaal gewist bij het unlocken van de bootloader. Dit om de gegevens te beschermen die vrijkomen bij het unlocken.
En indien zo, wat is dan het beste programma om App data over te zetten zonder root acces?
Ik kom op Helium uit maar die zou niet werken op de Oneplus volgens de reviews.
Helium kan eventueel wel werken, maar je kan ook zelf handmatig met ADB aan te slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Ekfad schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:47:
[mbr]*knip*. Crosspost met: Ekfad in "[LG Nexus 5X] Ervaringen & Discussie" en is dat niet toegestaan.[/]
Ok, zal ik dan de vraag anders stellen. Welke transfer app gebruiken jullie om de data van de apps op mijn oude Nexus te verplaatsen naar de 3T zonder root acces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ekfad schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:56:
[...]

Ok, zal ik dan de vraag anders stellen. Welke transfer app gebruiken jullie om de data van de apps op mijn oude Nexus te verplaatsen naar de 3T zonder root acces?
Zorgen dat je een backup maakt in je google account en dit google account gebruiken bij het installeren van je 3T, dan worden alle applicaties inclusief data gewoon teruggezet.
Tenminste bij mij van Nexus 5 naar 3T :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:47
Apps opnieuw (laten) installeren geen optie? Al mijn apps werden automatisch erop gezet na de NFC koppeling met m'n oude telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
tiguan schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:58:
Apps opnieuw (laten) installeren geen optie? Al mijn apps werden automatisch erop gezet na de NFC koppeling met m'n oude telefoon.
Jawel, daar maak ik mij ook geen zorgen over. Het is de data gekoppeld aan de apps die ik in sommige gevallen wens over te dragen. (En die niet worden overgedragen via de google switch)
rens-br schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:47:
[...]

Dat klopt inderdaad. Vanwege de veiligheid worden telefoons altijd helemaal gewist bij het unlocken van de bootloader. Dit om de gegevens te beschermen die vrijkomen bij het unlocken.

[...]

Helium kan eventueel wel werken, maar je kan ook zelf handmatig met ADB aan te slag.
Laat ADB ook toe om de data over te zetten? Ik zie enkel de optie staan om de apk's te verplaatsen/kopieëren.

[ Voor 29% gewijzigd door Ekfad op 08-05-2017 15:32 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ekfad schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:05:
Het is inderdaad mogelijk om data over te zetten. Ik heb dit laatst iemand anders zien doen. Die heeft zijn oude telefoon gebackupped en daarna teruggezet op de nieuwe. Wellicht helpt deze link je verder.

Even ter informatie. Helium maakt ook gewoon gebruik van ADB om een backup te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 08-05-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
rens-br schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:08:
[...]

Goede link!

Ik ben even aan het bijlezen en blijkbaar kan je zowel single files als een volledige directory er uit sleuren op deze manier.
Ik vraag mij alleen af hoe je precies identificeert welke files je dan nodig hebt.

Aangezien de apps grotendeels via NFC zullen overgedragen worden heb ik enkel de data nodig die ik er de afgelopen jaren in stak.

Iemand een idee of het push commando een overwrite doet als er al gegevens staan op het toestel?
Exocet schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:58:
[...]

Zorgen dat je een backup maakt in je google account en dit google account gebruiken bij het installeren van je 3T, dan worden alle applicaties inclusief data gewoon teruggezet.
Tenminste bij mij van Nexus 5 naar 3T :)
Bij mij worden niet alle apps overgezet op deze manier. Als ik in mijn google account op mijn N5X kijk kan ik immers niet al mijn apps die ik wil overzetten selecteren. Sommigen ondersteunen de functie blijkbaar niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Ekfad op 08-05-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Kleine bump

Net een back up gemaakt via adb.

Had eerst nog wat problemen met de foutmelding dat ik meerdere devices/emulatoren had (door een offline emulator die ik niet weg kreeg) maar uiteindelijk opgelost door mijn toestel enkel aan te spreken.

Ik zit nu wel met de bedenking dat mijn nonshared back up ong 500MB is en mijn shared back up slechts 1,13GB is terwijl er echt wel een kleine 10GB op mijn toestel staat.

Iemand een verklaring hoe dit komt?
Pagina: 1