Het is inmiddels wel weer eens tijd voor een nieuwe PC. Nou ben ik zelf niet helemaal thuis in het zelf bouwen van een PC en heb ik daarbij de PC-builder van Alternate gebruikt, wat naar mijn idee al enkele onmogelijkheden voorkomt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwe PC wordt voornamelijk gebruikt voor gamen en op high quality, games zoals GTA V en BF1. Daarnaast moet de PC ook zeker nog wel even mee kunnen met de games die nog uit komen ofcourse.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is tussen €1.500 - €1.750 en ik laat hem assembleren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en toetsenbord heb ik al. Eerst de PC en dan eventueel nog even kijken naar een 144hz monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat alles binnen de build zit, maar hoor graag wat er eventueel anders of beter kan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Weinig geluid en laag energieverbruik is natuurlijk altijd mooi meegenomen.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken, tenminste niet op korte termijn. Misschien in de toekomst als ik me er meer in ga verdiepen.
Ik heb daarom toch voor de i7-7700K gekozen, omdat dit ook binnen het budget valt en van zichzelf al een klein beetje meer performance met zich mee brengt (heb ik me laten vertellen).
Wat verwacht je van ons?[i]
Zijn er componenten die eigenlijk overbodig zijn, overkill zijn of heb ik totaal verkeerde componenten gekozen.
Graag hoor ik jullie feedback op de onderstaande build. Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwe PC wordt voornamelijk gebruikt voor gamen en op high quality, games zoals GTA V en BF1. Daarnaast moet de PC ook zeker nog wel even mee kunnen met de games die nog uit komen ofcourse.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is tussen €1.500 - €1.750 en ik laat hem assembleren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en toetsenbord heb ik al. Eerst de PC en dan eventueel nog even kijken naar een 144hz monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat alles binnen de build zit, maar hoor graag wat er eventueel anders of beter kan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Weinig geluid en laag energieverbruik is natuurlijk altijd mooi meegenomen.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken, tenminste niet op korte termijn. Misschien in de toekomst als ik me er meer in ga verdiepen.
Ik heb daarom toch voor de i7-7700K gekozen, omdat dit ook binnen het budget valt en van zichzelf al een klein beetje meer performance met zich mee brengt (heb ik me laten vertellen).
Wat verwacht je van ons?[i]
Zijn er componenten die eigenlijk overbodig zijn, overkill zijn of heb ik totaal verkeerde componenten gekozen.
Graag hoor ik jullie feedback op de onderstaande build. Alvast bedankt!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 365,05 | € 365,05 |
| 1 | MSI Z270 SLI Plus | € 139,- | € 139,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 450,- | € 450,- |
| 1 | Toshiba DT01ACA300, 3TB | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Zalman Z11 Plus | € 64,51 | € 64,51 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 11,95 | € 11,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R | € 132,95 | € 132,95 |
| 1 | LG GP57ES40 (Zilver) Zilver | € 21,99 | € 21,99 |
| 1 | Cooler Master GM G650M | € 72,50 | € 72,50 |
| 1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 231,72 | € 231,72 |