Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:00

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een niet al te dure camcorder die in HD kan opnemen. Het hoofddoel van de camera is familiefilmpjes maken, maar ik wil hem ook graag kunnen gebruiken om video te streamen naar Twitch of iets vergelijkbaars.

Mijn richtprijs is +- €200,-, maar een uitschieter naar +- €300,- is te overwegen.

Het is me niet helemaal duidelijk waar ik op moet letten om te kijken of streaming mogelijk is.

Ik heb de pricewatch: Canon Legria HF R706 Zwart gevonden die qua specificaties wel prima lijkt. Wat ik daar zie staan is:

USB: Yes (Mini-B, Hi-Speed USB - Output Only )
HDMI: YES (HDMI™ Mini Connector: output only)

Wat betekent de 'Output only' hier? Ik zie ook veel ervaringen waarbij een camcorder via USB alleen gebruikt kan worden om de films uit te kopiëren, maar dus geen live streaming kan. Remote control is voor mij niet noodzakelijk, het instellen kan ik prima via het apparaat zelf doen neem ik aan.

Via HDMI zou ook moeten kunnen lijkt, maar daar heb ik dan vermoedelijk weer aanvullende hardware voor nodig?

Mijn vraag is dus: kan de Canon LEGRIA HF R706 gebruikt worden om video te streamen, en zo nee, op basis waarvan kan ik dat uit de specificaties afleiden? Mijn dank is alvast groot _/-\o_

Tja