Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0B
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-01 19:37
Beste medetweakers,

Mijn vraag
In het verleden zette ik altijd eBooks op mijn iPhone door deze naar mezelf te e-mailen en vervolgens vanuit Mail direct te openen in iBooks. Dit lijkt echter niet meer te werken en daarom vraag ik me af of anderen dit probleem ook ervaren en of er misschien een oplossing voor is? Het liefst zonder applicaties van derden te hoeven gebruiken voor het lezen want ik ben wat dat betreft content met iBooks.

Relevante software en hardware die ik gebruik
  • iPhone 7
  • Mail
  • Spark (alternatieve mailapplicatie)
  • iBooks
  • Dropbox
  • Drive
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vanuit Mail of vanuit Spark proberen te openen gaat dus niet (meer). Wanneer ik in deze apps probeer het ePub bestand te delen met iBooks (Copy to iBooks) dan wordt iBooks wel geopend alleen het boek wordt niet geopend noch weergegeven in mijn boekenlijst.

Ik heb uiteraard gegoogled maar het enige wat ik vind is via Mail of via Clouddiensten als Dropbox of Drive. Dat laatste heb ik uiteraard ook geprobeerd maar wanneer ik ePub files open in de app van de desbetreffende clouddienst kunnen deze ze in eerste instantie uberhaupt niet openen. Wanneer ik daarna het bestand probeer te delen met iBooks zie ik dat iBooks geen optie is om het bestand mee te delen.

Edit: ik heb ook nog geprobeerd om de desbetreffende ePub bestanden te openen op mijn Macbook, en dat lukte wel! Zonder enige moeite opende de bestanden direct in iBooks en werden ook zichtbaar in de boekenlijst van iBooks. Wellicht dat er nog mogelijkheden zijn met het delen van boeken via iCloud, momenteel heb ik de optie "Sync bookmarks, highlights and collections across devices" aan staan echter lijkt dit niet te werken.

Hebben anderen ook last van dit probleem? Weet iemand misschien een fix of een workaround?

Gr. Job

[ Voor 12% gewijzigd door J0B op 08-05-2017 14:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Uit zijn verhaal opmakende kan het alleen via iTunes (of via de gepromote app):
https://imazing.com/guide...or-epub-to-iphone-or-ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Volgens mij moet dat gewoon werken, zoals jij het beschrijft.
Als je een Mac hebt, kun je ook iCloud gebruiken. In iBooks op je Mac slepen en ze staan overal.
Of je gebruikt iTunes, waarin je boeken ook kunt syncen.

Wat gebeurt er als je een ePub opent in e-mail? Dan zie je wel het boek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Open iBooks op je Mac, zet de books er in, en ze verschijnen op je Phone. Andere optie is iCloud Drive gebruiken, iTunes gebruiken of AirDrop gebruiken. Sommige filesharing apps zoals OneDrive en Dropbox kunnen dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0B
@iAmRenzo @johnkeates iBooks lijkt niet te syncen over al mijn apparaten, dat terwijl ik "Sync bookmarks, highlights and collections across devices" op mijn Macbook aan heb staan en ook op mijn iPhone staan de opties "Sync Bookmarks and Notes" en "Sync Collections" aan.

@johnkeates Ik heb net geprobeerd om een boek met AirDrop naar mijn iPhone te sturen. Na verzending vraagt mijn iPhone met welke app ik het bestand wil openen, wanneer ik vervolgens kies voor iBooks wordt de applicatie wel geopend maar van het boek is geen spoor te bekennen (net zoals wanneer ik 'm open vanuit Mail). Dropbox en Drive heb ik ook geprobeerd en deze geven niet eens de optie om in iBooks te openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Misschien even je iPhone herstarten? Kan soms weleens helpen bij dit soort rare acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0B
@The_Ghost16 Goede suggestie, dat heb ik echter al geprobeerd (altijd stap 1 bij troubleshooting :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Klinkt alsof er iets stuk is, of misschien een beschermde/DRM/corrupte ePub? en wat als je er een .mobi van maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0B
@johnkeates Dat zou raar zijn aangezien de bestanden wel openen op mijn Macbook.

Ik heb vooruitgang geboekt, het bleek dat iCloud niet aanstond voor iBooks op mijn iPhone. Inmiddels heb ik dit aangezet en worden de boeken van mijn iPhone gesynct naar mijn Macbook. Echter... de boeken op mijn Mac zijn niet zichtbaar op mijn iPhone...

Edit: Alle stappen op deze website doorlopen en nog steeds lijken alleen de boeken op mijn iPhone gesynct te worden naar mijn Mac maar andersom niet.

[ Voor 25% gewijzigd door J0B op 08-05-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
iBooks verwijderen en opnieuw installeren al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Voor wat mijn probleem, ik heb via via in de Terminal de locaties van mijn ePubs gevonden (in Mobile Documents). Snel een kopie gemaakt als backup en gek genoeg openden de boeken op mijn iPhone weer gewoon. Op de Mac zijn ze nog niet terug overigens... :(

@J0B Wat wil je syncen? Je leesposities of de boeken zelf? Voor dat laatste moet je ergens aangeven dat je boeken via iCloud wil synchroniseren. Just checking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0B
@The_Ghost16 Zojuist geprobeerd maar het mocht helaas niet baten.

Ik snap er niets van, alles staat aan en andere boeken (ook niet afkomstig uit de iBooks Store) zijn wel syncbaar op zowel mijn iPhone als mijn Mac. Alleen degenen die ik nu toevoeg niet...

@iAmRenzo Ik wil de boeken zelf syncen en als ik me niet vergis heb ik overal aangegeven dat ik dat wil. Al mijn "oude" boeken zie ik ook staan met een iCloud wolkje erbij, alleen de nieuwe die ik nu in iBooks plaats dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

@J0BHoe lang heb je al gewacht? Het kan soms best even duren. En volgens mij doet hij het alleen via Wifi.
Even restarten, iBooks openen (als het op je iPhone is) en even zo laten liggen...?!
En heb je gechecked dat de schalelaar aan staat in settings-je naam-icloud en dan bij iBooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0B
@iAmRenzo Inmiddels zeker een uur. De schakelaar die je noemt had ik inderdaad niet aan staan maar die heb ik eerder vanmiddag ook aangezet. Zou fijn zijn als ie het na een tijdje alsnog doet, misschien moet ik gewoon nog even geduldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

J0B schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:48:
@iAmRenzo Inmiddels zeker een uur. De schakelaar die je noemt had ik inderdaad niet aan staan maar die heb ik eerder vanmiddag ook aangezet. Zou fijn zijn als ie het na een tijdje alsnog doet, misschien moet ik gewoon nog even geduldig zijn.
Ik zou zo niet weten wat je anders nog kunt doen.
Heb je eventueel nog een ander apparaat (en sleep daar eens een boek in en check het dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ban-Aan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 14:02
dropbox exporteren openen met ibooks doet het hier goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0B
Ik denk dat het toch ligt aan het bestand dat ik probeer te openen. Vandaag heb ik na het bericht van @Ban-Aan toch nog een keer geprobeerd om te exporteren vanuit dropbox en dat leek wel te werken voor een ander boek. Vervolgens nogmaals het "probleembestand" geprobeerd en deze werkt niet.

Conclusie: sommige ePub bestanden kunnen niet geopend worden met iBooks.

Bedankt allemaal voor jullie bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 14:26
Omdat ik lees dat je ePub bestanden niet kan openen met iBooks, kan je wellicht Calibre installeren op je pc/mac. Deze heeft (los van het organiseren van je ebooks) de mogelijkheid om op diverse manieren ebook in apps te krijgen. Maar Calibre kan ook converteren, dus wellicht heb je daar een oplossing om je 'probleembestand' te converteren van ePub naar... MOBI, PDF etc. etc.?

Zelf gebruik ik Calibre i.c.m. de gratis Kindle App, ik mail de geconverteerde ebook (MOBI) naar Kindle waarna deze de boel synched met de app.

Wellicht kan je het volgende proberen?
https://web.njit.edu/~da225/fromcalibretoiPad.html

MW | BF1 Stats

Anoniem: 704093

Ik heb exact hetzelfde probleem!
Heb een iPhone 6s, laatste IOS versie.
Is jouw probleem opgelost Job?

• J0B
@Anoniem: 704093 het probleem is niet helemaal opgelost nee. Ik heb eigenlijk gewoon geaccepteerd dat sommige boeken het nu eenmaal wel op zowel de Mac als de iPhone leesbaar zijn en andere niet...

Zo heb ik boeken die ik open in iBooks op de Mac en die direct gesynct worden naar mijn iPhone maar heb ik ook boeken die niet syncen met iPhone noch vanuit Dropbox/Drive of e-mail te openen zijn op de iPhone...

Wellicht is de suggestie van @Zephyer iets wat je kan proberen als je echt graag die bestanden wil kunnen lezen op je iPhone.

Anoniem: 704093

Vreemde zaak toch? Gek dat niemand weet hoe dit echt zit.
Ik zoek verder op andere fora.

Bedankt voor je snelle antwoord.
Pagina: 1