USB stick in wasmachine. Spoelen met gedestilleerd water?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fixen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-01 10:45
Ik heb een usb stick teruggevonden die een ritje in de wasmachine heeft gemaakt. Deze heeft al een tijdje gedroogd en ik heb hem zojuist getest in de computer en hij werkt nog.

Nu begrijp ik dat wasmiddel niet bevorderlijk is voor de stick en op langere termijn voor corrosie kan zorgen.
Heeft het zin om de stick een tijdje in gedestilleerd water te laten liggen om deze corrosie te voorkomen?

Alle reacties

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:34

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Is het niet goedkoper om alles van de stick te halen en dit op een nieuwe te plaatsen?
Lijkt me ook stukken betrouwbaarder.....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:55

MsG

Forumzwerver

fixen schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:21:
Ik heb een usb stick teruggevonden die een ritje in de wasmachine heeft gemaakt. Deze heeft al een tijdje gedroogd en ik heb hem zojuist getest in de computer en hij werkt nog.

Nu begrijp ik dat wasmiddel niet bevorderlijk is voor de stick en op langere termijn voor corrosie kan zorgen.
Heeft het zin om de stick een tijdje in gedestilleerd water te laten liggen om deze corrosie te voorkomen?
Ik heb juist alle keren dat ik keurig volgens het boekje het ding heb gereinigd met demi-water, de stick juist gesloopt en de keren dat ik hem gewoon gebruikte na drogen, zonder zelf nog schoon te spoelen, werkt de stick nog steeds. Dus als hij nu prima werkt zou ik hem gewoon gebruiken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• fixen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-01 10:45
Uiteraard heb ik alles al van de stick gehaald en een backup gemaakt. Het liefste gebruik ik deze stick alleen nog een tijdje, want het is een wat duurder model van 128GB en ik ben slechts een arme student.
MsG schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:26:
[...]
Ik heb juist alle keren dat ik keurig volgens het boekje het ding heb gereinigd met demi-water, de stick juist gesloopt en de keren dat ik hem gewoon gebruikte na drogen, zonder zelf nog schoon te spoelen, werkt de stick nog steeds. Dus als hij nu prima werkt zou ik hem gewoon gebruiken.
Dan ga ik er verder niet meer aan zitten, bedankt.

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-01 11:51

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Vooral als je 'm nu dagelijks blijft gebruiken kan er weinig fout gaan. Wat vaak als eerste corrodeert is namelijk de connector zelf. Hier komt een klein corrosie laagje op. Blijf je m gebruiken dan schuur je dit laagje telkens eraf.

Neemt niet weg dat de usb stick in zijn geheel niet betrouwbaar meer is. Dus nooit belangrijke dingen langer als een dag op de stick laten staan. en altijd ergens backuppen.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
PaRaDoX4 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:34:
Vooral als je 'm nu dagelijks blijft gebruiken kan er weinig fout gaan. Wat vaak als eerste corrodeert is namelijk de connector zelf. Hier komt een klein corrosie laagje op. Blijf je m gebruiken dan schuur je dit laagje telkens eraf.
Let er wel op dat als die corrosie eraf schuurt dat die dus wel in je usb-poort blijft zitten en dat je dus grote kans hebt die te slopen.

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-01 11:51

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Gomez12 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:37:
[...]

Let er wel op dat als die corrosie eraf schuurt dat die dus wel in je usb-poort blijft zitten en dat je dus grote kans hebt die te slopen.
eens in de zoveeltijd perslucht erdoor, Usb poorten kunnen redelijk wat hebben. Het is natuurlijk wel altijd een risico......

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:11
Wasmiddel zorgt niet voor corrosie. Water wel. Dus hem terug in water leggen lijkt me geen goed idee.
Als je elektronica schoon wilt maken met vocht, gebruik dan pure alcohol (bij de drogist te koop). Maar daar in weken heeft weer geen enkele zin. Dat werkt alleen als je met een doekje of wattenstaafje bij het vuil kan komen.

TheS4ndm4n#1919

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-12-2025

casemodder

--->

busje IPA halen.

Maar dat is eigenlijk wat @RocketKoen ook al zegt.

IPA is isopropyl alcohol

[ Voor 72% gewijzigd door casemodder op 08-05-2017 17:03 ]

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Pagina: 1