Oplossing voor het luisteren via Spotify voor kind.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proforma
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-01-2023
Stel:
Je bent een jongetje van 7 jaar oud en gek op het luisteren van muziek via Spotify, het werken aan je eigen playlist e.d.

Maar:
Je vader waardeert het niet altijd dat je dat op zijn IPad of IPhone doet. Zeker niet op je eigen kamer waar je vader er geen zicht op heeft.

Vraag:
Wat zou hier een geschikte oplossing voor kunnen zijn? Er mee rekening houdende dat:
- Je vader niet veel geld over heeft voor extra tablet, o.i.d.
- Je vader je eigenlijk nog te jong vindt om een eigen tablet op je kamer te hebben (want met die tablet kan je nog veel meer dan alleen muziekjes luisteren).
- Je vader wel een Premium account bij Spotify heeft.

Kortom:
Een (goedkope) oplossing waarbij je als jongetje van 7 op je eigen kamer muziek kan kiezen, kan luisteren en aan je playlist kan werken zonder dat je vader zich zorgen hoeft te maken op zijn account, zijn instellingen of dat je andere dingen doet die je eigenlijk nog niet mag.

Heeft iemand tips?

namens de vader hierboven, Bedankt.

Beste antwoord (via proforma op 14-08-2017 10:47)

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-03 07:45
Dus je wil dat je zoontje zelf playlists kan maken en kan beluisteren op zijn eigen kamer, zonder je eigen apparaat (iPhone/iPad) telkens af te staan terwijl je het kind geen eigen device wil geven. Tja, het is wel een beetje een tegenstelling natuurlijk. Het liefst zou je een soort van (zeer goedkope) Spotify client willen maken/kopen voor je kind.

Wat je zou kunnen doen is ergens een oude laptop vandaan halen (je kent vast wel iemand die z'n oude laptop nog heeft liggen, mogelijk met een zeer brakke batterij oid) en die laten gebruiken als spotify client. Als je erg bang bent dat je kind op andere websites gaat zou je natuurlijk een zeer streng filter met een van de parental control settings in Windows kunnen gebruiken waardoor vrijwel alleen Spotify toegankelijk is. Is wat gemakkelijker, en afhankelijk van waar je de spullen vandaan haalt nog redelijk goedkoop ook.

Spotify op een Raspberry Pi zou ook nog kunnen, maar werkt wel vrij traag. Kan in gebruik ook net wat minder intuïtief zijn. Qua setup niet zo heel lastig, gewoon een tutorial volgen van internet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLflyer
  • Laatst online: 03-02 07:55
(vrij korte reactie, gezien mijn eigen tijdnood :P )

Je zou op zich op die ipad/iphone restricties kunnen instellen voordat deze in de handen van de 7 jarige land, voor de rest qua accounts e.d. zou ik niet heel rap een oplossing weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:26
Qua hardware heb ik niet direct een oplossing, voor je account gebruik wel :)

Je kunt Spotify Premium Family nemen, dan kun je voor 14.99 per maand tot 5 accounts gebruiken op hetzelfde adres. Kortom, een account voor je zoontje waar hij zijn eigen lijstjes in kan maken en dergelijke, wat wel gewoon onder jouw abonnement valt als vader zijnde.

Zo doen wij het ook thuis, account voor vader, moeder, kind en sonos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:31
[verwijderd]

[ Voor 131% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Wellicht via de V&A hier op tweakers voordelig een tablet/telefoon aanschaffen? Dan hoeft het niet zoveel te kosten.

🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:37

Umbrah

The Incredible MapMan

Om het "eigen" te maken gaat toch wel lastig te worden als er niet een slim apparaat met platform-based parental controls kan worden uitgerold, zoals een windows device, android telefoon, of een Apple device... Account is het minste probleem, zoals hierboven aangegeven.

Alternatief is misschien om het juist iets primitiever te zoeken. Een DAB radio ofzo... daar zit een hele hoop op. Zelf destijds van een AM/FM radio mateloos genoten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:11
Je kan Spotify installeren op een Raspberry Pi: https://muziekstreamen.co...tify-op-een-raspberry-pi/

Is niet duur. Als je een monitor met HDMI hebt en wat losse speakertjes ben je klaar.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-03 07:45
Dus je wil dat je zoontje zelf playlists kan maken en kan beluisteren op zijn eigen kamer, zonder je eigen apparaat (iPhone/iPad) telkens af te staan terwijl je het kind geen eigen device wil geven. Tja, het is wel een beetje een tegenstelling natuurlijk. Het liefst zou je een soort van (zeer goedkope) Spotify client willen maken/kopen voor je kind.

Wat je zou kunnen doen is ergens een oude laptop vandaan halen (je kent vast wel iemand die z'n oude laptop nog heeft liggen, mogelijk met een zeer brakke batterij oid) en die laten gebruiken als spotify client. Als je erg bang bent dat je kind op andere websites gaat zou je natuurlijk een zeer streng filter met een van de parental control settings in Windows kunnen gebruiken waardoor vrijwel alleen Spotify toegankelijk is. Is wat gemakkelijker, en afhankelijk van waar je de spullen vandaan haalt nog redelijk goedkoop ook.

Spotify op een Raspberry Pi zou ook nog kunnen, maar werkt wel vrij traag. Kan in gebruik ook net wat minder intuïtief zijn. Qua setup niet zo heel lastig, gewoon een tutorial volgen van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
Het zou goed zijn om een kind van 7 te voorzien van een tablet. Vertrouwen geven. Mee kunnen met de rest. Omgaan met techniek en eigen verantwoordelijkheid. Just my 2ct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Hier staat veel nuttige informative over hoe je een iPad wat meer kids-proof kan krijgen.

enige probleem wat ik zie is dat je internet niet zomaar kan uitzetten, want dan werkt spotify natuurlijk ook niet meer. Dan kan je kind dus ook gewoon op het www andere dingen doen.

Schijnbaar is daar ook een oplossing voor ondertussen: https://discussions.apple.../3793231?start=0&tstart=0

[ Voor 14% gewijzigd door Pindakaas op 08-05-2017 13:47 ]

don't mind me

• dstrijards
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-03 06:07
Ik zit er ook een beetje mee. Vooral omdat ik me netjes wil houden aan de minimumleeftijd van 13 jaar van een account op Spotify. Met drie kinderen die onder de 13 zijn, best een uitdaging. Ook omdat op een premium account je op max 3 devices nummer kunt 'downloaden'. Inclusief mijn eigen telefoon en de versterker thuis, heb je er dan nog maar 1 over.

Family is leuk, maar ook daar geldt een minimum van 13.

Wat ik nu heb gedaan is ieder kind een eigen afspeellijst gegeven op mijn account. Daar kun je weer sub-afspeellijsten onder maken.

Toegegeven, ze hebben alle drie een tablet :-) zonder wordt het wel erg lastig. Maar goed, dan kun je nog altijd werken met afspeellijsten op het device dat je aan je kind geeft en uitleggen dat hij/zij alleen in die afspeellijst moet 'werken'.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• proforma
Bedankt allemaal voor de suggesties!

Inmiddels heb ik de (beste) oplossing gevonden. Hij heeft voor zijn verjaardag een Mighty gekregen. Ik moet zeggen: een heel leuk apparaatje! Zie: https://bemighty.com/

Hij is helemaal in zijn nopjes met zijn Mighty en zijn JBL Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:15

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@proforma Hoe voegt hij nieuwe muziek toe? Want dat was toch ook een eis? Of maak je nu samen een playlist en kan hij enkel die bedienen met de Mighty?

Vind het op zich wel een leuk dingetje dat ook nog eens lekker simpel is om te gebruiken. Zeker handig voor kinderen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proforma
Zijn playlist bewerkt hij zo nu en dan op de IPad (in mijn aanwezigheid) en als hij dat gedaan heeft syncen we samen die playlist(s) weer met zijn Mighty. Hij kan dan vervolgens gaan en staan, ook zonder internetverbinding!

Inderdaad een mooie oplossing, voor 75 USD (en 25 euro invoerrechten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 581589

Ik zit met dezelfde vraag, mighty vind ik ook nog omslachtig, is er niet een soort radio die spotify kan ontvangen waarbij je op device zelf liedjes kan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proforma
@Anoniem: 581589: Niet dat ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 15:02
@Anoniem: 581589, dat heet een goedgevulde-mp3-usb-stick ;)

[ Voor 3% gewijzigd door TRON op 18-12-2017 10:16 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1083841

*knip*, reclame maken in forum posts is niet de bedoeling. Zie https://tweakers.net/info/advertising/ voor welke mogelijkheden er wel zijn.

[ Voor 87% gewijzigd door Zeehond op 12-06-2018 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proforma
Waar doel je op? Mogen (positieve) meningen ook niet?
Pagina: 1