Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik beschik momenteel over een setje Logitech Z-3e speakers aan mijn laptop en heb een aparte miniketen die opdezelfde bureau staat, aangesloten aan mijn TV. Momenteel werkt dit opzich prettig en is een verandering niet echt nodig maar gisteren zag ik de Creative Soundblaster X Katana. Hier zou ik zowel mijn laptop als TV gelijktijdig kunnen op aansluiten. Zo bespaar ik ook redelijk wat plaats aangezien ik de mini keten niet meer nodig heb.

Het Logitech setje doet al een 12 jaar dienst en ben er eigenlijk nog steeds zeer tevreden over. Zijn er misschien mensen hier die een idee hebben of de Kantana op vlak van geluid gelijkwaardig of beter is dan de Z-3e? Is het de moeite om hier naar over te stappen?

Wat is je budget?
Max. 300 euro

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Slaapkamer.

Eventueel andere interessante voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Je kunt ook je laptop en TV aansluiten op je miniketen of Logitech set. Met een gewone splitter kun je beide bronnen op de 3,5mm jack aansluiten, beide bronnen spelen dan wel tegelijk af, dus dan moet je één van beide muten of uitschakelen, maar dan ben je er ook vanaf met een kabeltje van een paar euro.

Anders kun je een audio multiplexer kopen die kan schakelen tussen meerdere bronnen, dat kost ook maar een €20 ongeveer.

Als jij een gelikter audio oplossing op je bureau wilt, kun je natuurlijk die Katana kopen, ik wil maar gewoon zeggen dat meerdere bronnen aansluiten op gelijk welke PC speaker set kan.

Een soundbar vind ik voor desktop sowieso een wat vreemd idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je feedback MacPoedel. Het zou inderdaad ook wel een optie zijn om de Logitech set voor zowel laptop als TV te gaan gebruiken.

De Katana vind ik dan weer interessant omwille van zijn formaat. Ik heb nu de Logitech speakers ook plat onder de monitor (28") liggen en denk dat de Katana ong even breed is als m'n scherm (moet ik even nakijken).

Het geluid vergelijken tussen de Z-3e en de Katana zal natuurlijk moeilijk zijjn zonder hem te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de Z-3e niet gehad, maar wel tig Logitech setjes in die prijsklasse, of vergelijkbaar spul. Wat geluid betreft gaat de Katana echt een upgrade zijn, ik heb hem vandaag aangesloten, en het is echt een chic ding wat betreft bouw, looks, features en geluid. Je gaat soundbars kunnen vinden (of 2.0 sets) die voor dat bedrag nog wat beter klinken, maar dan lever je wel in op features en (subjectief) looks, zeker als je die LED zaken ook kan waarderen.

Review volgt, maar eerste indrukken van die Katana zijn zeker positief, vooral ook wat het geluid betreft, daar zit echt wel een degelijke set drivers in. Ga gerust uit van een paar klasses hoger dan die Z-3e ;)