Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-08 22:09
Beste medetweakers.

Ik ga volgende maand mijn pc compleet maken met een gtx 1080

Nu zijn er 4 verschillende asus gtx 1080 kaarten waarvan ik weinig tot geen verschil zie.

Mijn vraag aan jullie luid dan ook welke gtx 1080 raden jullie aan ? Ik wil wel perse asus omdat ik alles van rog heb in combinatie met de RGB leds

Het verschil tussen founders en normale weet ik wel dan zijn er idd 6 asus kaarten :o

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Heb ze al even in de vergelijker op tweakers gegooit en vergeleken enige verschil wat ik kan vinden is dat de ene sneller is dan de andere. Soms is de snellere goedkoper dan de duurdere die minder snel is.

Ik kom er gewoon niet uit en zou jullie hulp erg op prijs stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASUS Turbo kun je sowieso laten staan, dit soort kaarten waren bedoeld als een nog goedkoper alternatief voor de Founders Edition. Interessant voor lui die na aankoop de originele koeler door een waterblok vervangen.

De Strix kent 3 versies, de gewone en de OC versie en een "Advanced" A8G die qua kloksnelheid net tussen de 2 zit. Er is nog een nieuwe versie uitgekomen en dat is de 11Gbps, opvolger van de OC met 1GHz snellere VRAM chips.

Bij de 980Ti was het ook al zo dat de je een aparte, hoger geklokte Strix OC en een gewone Strix had.
Het lijkt erop dat ASUS de iets zwakkere chips (lage ASIC) als Non-OC versies verkoopt, verder zijn de kaarten volledig identiek aan elkaar.

Qua prestaties ziet het er zo uit: 1080 Strix 11Gbps > O8G > A8G > 8G

De OC 11Gbps is een vernieuwde versie met sneller geklokte RAM, toch lijkt hij op Pricewatch goedkoper te zijn dan de Strix OC en is in dit geval een 'no-brainer' tussen die 2.

Desalniettemin, mijn advies is, als je op de centen let, om gewoon de goedkoopste van de 3 Strixen te nemen. Overklokken tot ong. 2GHz doen ze allemaal wel.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

Verder wil iedereen die een vraagtopic opent hulp, dus "hulp gevraagd bij" voegt in de titel niets toe, en "uitvoeringen" erachter zou juist wel eea verhelderen.

Titelfix:
"hulp gevraagd bij aanschaf asus ROG STRIX GTX 1080" -> "aanschaf asus ROG STRIX GTX 1080 - uitvoeringen?"

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:06:
ASUS Turbo kun je sowieso laten staan, dit soort kaarten waren bedoeld als een nog goedkoper alternatief voor de Founders Edition. Interessant voor lui die na aankoop de originele koeler door een waterblok vervangen.

De Strix kent 3 versies, de gewone en de OC versie en een "Advanced" A8G die qua kloksnelheid net tussen de 2 zit. Er is nog een nieuwe versie uitgekomen en dat is de 11Gbps, opvolger van de OC met 1GHz snellere VRAM chips.

Bij de 980Ti was het ook al zo dat de je een aparte, hoger geklokte Strix OC en een gewone Strix had.
Het lijkt erop dat ASUS de iets zwakkere chips (lage ASIC) als Non-OC versies verkoopt, verder zijn de kaarten volledig identiek aan elkaar.

Qua prestaties ziet het er zo uit: 1080 Strix 11Gbps > O8G > A8G > 8G

De OC 11Gbps is een vernieuwde versie met sneller geklokte RAM, toch lijkt hij op Pricewatch goedkoper te zijn dan de Strix OC en is in dit geval een 'no-brainer' tussen die 2.

Desalniettemin, mijn advies is, als je op de centen let, om gewoon de goedkoopste van de 3 Strixen te nemen. Overklokken tot ong. 2GHz doen ze allemaal wel.
1080 Strix 11Gbps > O8G > A8G > 8G

volgens tweakers prijsvergelijker is de 8G sneller dan de A8G

De 11Gbps en de O8G vervallen al voor mij. Voor dat geld kan ik beter een 1080TI kopen wat voor mij niet de bedoeling is.

Alleen wat ik dan nu niet snap is dat de A8G de instap model is zoals ik het goed begrijp en de 8G de iets duurdere variant is die juist minder snel is. Klopt mijn redernering ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat dus een fout in de prijsvergelijker (of er is stiekem NOG een andere versie):

8G
https://www.asus.com/nl/G...8G-GAMING/specifications/
OC Mode - GPU Boost Clock : 1771 MHz , GPU Base Clock : 1632 MHz
Gaming Mode (Default) - GPU Boost Clock : 1733 MHz , GPU Base Clock : 1607 MHz

A8G
OC Mode - GPU Boost Clock : 1835 MHz , GPU Base Clock : 1695 MHz
Gaming Mode (Default) - GPU Boost Clock : 1809 MHz , GPU Base Clock : 1670 MHz

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2017 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:17:
Er staat dus een fout in de prijsvergelijker (of er is stiekem NOG een andere versie):

8G
OC Mode - GPU Boost Clock : 1771 MHz , GPU Base Clock : 1632 MHz
Gaming Mode (Default) - GPU Boost Clock : 1733 MHz , GPU Base Clock : 1607 MHz

A8G
OC Mode - GPU Boost Clock : 1835 MHz , GPU Base Clock : 1695 MHz
Gaming Mode (Default) - GPU Boost Clock : 1809 MHz , GPU Base Clock : 1670 MHz
Zoala je hier zelf ook al aangeeft is de A8G sneller dan de 8G die duurder is dan de A8G waarvan dit het instap model zou moeten zijn. Ik leg de link even niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcelmaria schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:21:
[...]

Zoala je hier zelf ook al aangeeft is de A8G sneller dan de 8G die duurder is dan de A8G waarvan dit het instap model zou moeten zijn. Ik leg de link even niet
De link is dat je zelf het volgende zegt:

"volgens tweakers prijsvergelijker is de 8G sneller dan de A8G".

Vervolgens post @Martin900 je de gegevens van de producten direct gequote van de website van de fabrikant, om aan te tonen dat de A8G dus sneller is dan de 8G.

Overigens zou ik er verder niet zo moeilijk over doen. SiComputers bied op dit moment de A8G versie aan voor 560 euro, lijkt mij een beetje een nobrainer. Als je er dan een wilt aanschaffen van de bovenstaande zou ik die nemen.

http://www.sicomputers.nl/asus-strix-gtx1080-a8g-gaming.html
pricewatch: Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Ik heb me besluit genomen het wordt zoals aangeraden wordt de A8G variant.

Allemaal vriendelijke bedankt voor jullie hulp en uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima keuze, veel plezier er mee!
Pagina: 1