Poort veranderen lukt niet Hikvision DS-2CD2532F-I

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igvfer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik heb dit type naast een aantal andere camera's:
DS-2CD2532F-I

Ik kan gewoonweg de HTTP poort niet veranderen.
Als ik opstart na reset via de SAPD software en ik stel de poort in en het IPadres dan geeft die wel de melding dat het ingesteld is maar na enige tijd start de camera terug op en geraak ik er niet meer in en de SAPD software vindt de camera ook niet meer.
Doe ik dit manueel in het configuratiescherm. Zelfde probleem. Camera moet teug opgestart worden maar blikkeert daar blijkbaar telkens opnieuw. I

Ik heb deze reeds opgestuurd naar de leverancier en die beweert dat er geen probleem is maar ik denk dat ze de test niet lang genoeg laten lopen. Toen ik de camera terugkreeg stond die in fabrieksinstellingen. Na opnieuw zagen heb ik uiteindelijk een andere gekregen en idem dito probleem.

Reeds meerdere malen via mail contact gehad met Hikvision maar geen oplossing.

Iemand al iets gelijkaardigs voorgehad en wat is de oplossing dan?

...

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
igvfer schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:36:
Iemand al iets gelijkaardigs voorgehad en wat is de oplossing dan?
Hangt er van af wat het probleem is. Waarom wil je de http poort veranderen? Kun je je router geen port translation laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:28
Welke browser gebruik je? Heb zelf de ervaring dat Firefox met de Hikvision plugin het beste werkt.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igvfer
Ik heb 3 camera's en de modem router van de provider laat portforwarding toe maar geen portswitching.
Qua browser lukt het niet met IE, firefox of Chrome. Het ligt niet aan de browser het is puur dat de camera niet wil terug opstarten met de settings die ik opgeef. Met mijn 2 andere camera's heb ik dat probleem niet. Wel met dit en met een andere camera (van om en bij de 800 euro) die nu ergens in Frankrijk hangt waar ik het heb opgelost met portswitching.
Camera is aangesloten met POE maar zelfs met afzonderlijke voeding lukt het niet. Poort veranderen, camera herstarten en niet meer te vinden ook niet met de Hikvision SAPD software. Zelfs niet met een IP netwerkscanner. Ik ben daar al ruim een jaar mee bezig en door tijdsgebrek wat achteruitgeschoven en nu terug opgepikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• igvfer
Nogmaals alles eens bekeken en wat blijkt? Bij netwerkinstellingen tabblad NAT stond Poortmapping of poortoewijzing aangevinkt en dit zorgde er blijkbaar voor dat telkens ik de poorten veranderde de boel in het honderd liep. Uitgevinkt en nu heb ik de poorten perfect kunnen veranderen. :*)