Boot Camp SSD via USB 3 of Thunderbolt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-09 12:17

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Topicstarter
hey hallo,

ik bezit momenteel een iMac late 2013 27' met i5, nvidia gtx 780m fusion drive van 1 tb
nu werk ik ook in bootcamp voor games. en moet eerlijk zeggen dat windows 10 erg goed bevalt en hier steeds vaker op zit. nu begin in de beperking van de hdd toch wel erg storend te vinden en wil daarom gaan proberen om een externe ssd via usb3 of tb aan te sluiten en daar win10 bootcamp op installeren.
nu heb ik wat rond geneusd in het forum en zijn de meningen verdeeld of tb of usb3 te pakken en wat zonder problemen werkt.

Nu weet ik dat er een tb 2 aansluiting op de imac zit en uit mijn hoofd dat deze rechtstreeks op de pse aangesloten is. Maar ook dat dit problen geeft met bootcamp..

nu hoop ik dat er andere zijn die mij kunnen adviseren hoe en wat het beste te doen.
danku

[ Voor 11% gewijzigd door Coldbullet op 08-05-2017 12:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:31
je kunt de huidige partitie klonen naar een externe TB drive (USB 3 zou ik niet doen ivm latency) met een tooltje en de partitie opnieuw alignen. Zorg er wel voor dat deze drive ook correct geformatteerd is anders werkt het niet.

Maar wat heb je er zelf verder al over gevonden? En hoeveel budget heb je ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Topicstarter
Dankje, heb zelf wel wat bekeken. Het budget bepaal ik op het moment dat ik weet welke protocol het gaan worden.en als het tb word pak ik mischien gelijk tb3 en dan converten naar tb 2 voor de toekomst. Verder moet ik even kijken of het een kant en klare ssd + behuizing of zelf samen stellen. Maar dat is het volgende eerst het protocol beslissen en dan de rest. Welke programma kan je het clonen? Had begrepen dat de bootcamp externe ssd eerst op een normale windows pc gezet moet worden of kan dat ook via de huisige bootcamp partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Toch is budget wel belangrijk. Alleen een behuizing met thunderbolt zonder schijf/ssd kost al 100 euro of meer, waar een USB enclosure voor een tientje ook al wel te vinden is.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Topicstarter
nelizmastr schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:11:
Toch is budget wel belangrijk. Alleen een behuizing met thunderbolt zonder schijf/ssd kost al 100 euro of meer, waar een USB enclosure voor een tientje ook al wel te vinden is.
Klopt. Maar grof gezegt ga ik niet bezuinigen op een paar €. Kijk is iets van b.v. €50 goed dan is natuurlijk goed is goed. Maar merk ik het verschil in usb of thunderbolt? Want ik doe op
Windows eigenlijk alleen gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Coldbullet schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:32:
[...]

Klopt. Maar grof gezegt ga ik niet bezuinigen op een paar €. Kijk is iets van b.v. €50 goed dan is natuurlijk goed is goed. Maar merk ik het verschil in usb of thunderbolt? Want ik doe op
Windows eigenlijk alleen gamen
USB3 gaat tot 5Gbps, Thunderbolt 2 tot 20Gbps, in de praktijk qua datadoorvoor circa 500 en respectievelijk 2000MB/s. Ga je dat merken bij spelletjes? Neen. Hooguit in de laadtijden van een game van enkele tientallen GB's.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Topicstarter
ok, dus inprinciepe is usb3 voldoende voor windows te draaien, maar als ik overal zo bekijk bij alle hardware die vanaf dit jaar verkocht wordt gaat alles over na usb-c /tb, is het dan niet verstandiger met oog po de toekomst om dat tb te pakken? en dan tb3 en dan verloop naar tb2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:51
Coldbullet schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:41:
ok, dus inprinciepe is usb3 voldoende voor windows te draaien, maar als ik overal zo bekijk bij alle hardware die vanaf dit jaar verkocht wordt gaat alles over na usb-c /tb, is het dan niet verstandiger met oog po de toekomst om dat tb te pakken? en dan tb3 en dan verloop naar tb2
Je huidige iMac heeft Thunderbolt geen Thunderbolt 2. ;)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Topicstarter
Mixpower schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:15:
[...]

Je huidige iMac heeft Thunderbolt geen Thunderbolt 2. ;)
Danku, nu je het zegt herinner ik het me ook.. dus dat is 10gb data? Dan kan ik voor het geld inderdaad beter usb pakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
Coldbullet schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:17:
[...]

Danku, nu je het zegt herinner ik het me ook.. dus dat is 10gb data? Dan kan ik voor het geld inderdaad beter usb pakken
Klopt inderdaad, al zou ik zelf altijd voor Thunderbolt kiezen.
Heb het hier zelf ook draaien zonder problemen, het is wat prijziger maar werkt mooier en sneller zo kan je ook doorkoppelen met bijv. een Thunderbolt Display of Apple Cinema Display met Mini-Displayport zoals ik heb.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Topicstarter
Okee, en geen problemen met instaleren gehad?
Wat voor clone software zou ik dan meoten ebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Coldbullet schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:46:
Okee, en geen problemen met instaleren gehad?
Wat voor clone software zou ik dan meoten ebruiken?
Nee, ik heb een verse Windows installatie gedaan destijds.
Maar door omstandigheden heb ik weleens mijn Windows moeten terug zetten,
en toen heb ik een backup gemaakt met Windows zelf en die teruggezet.
En anders kan je Acronis TrueImage gebruiken die werkt ook erg fijn, maar dan gebruik ik de bootable versie vanaf USB.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Topicstarter
Mixpower schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:58:
[...]

Nee, ik heb een verse Windows installatie gedaan destijds.
Maar door omstandigheden heb ik weleens mijn Windows moeten terug zetten,
en toen heb ik een backup gemaakt met Windows zelf en die teruggezet.
En anders kan je Acronis TrueImage gebruiken die werkt ook erg fijn, maar dan gebruik ik de bootable versie vanaf USB.
Gewoon verse instalatie via bootcamp instal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
Coldbullet schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:25:
[...]

Gewoon verse instalatie via bootcamp instal?
Klopt, al hoef je daar niet perse Bootcamp voor te gebruiken!
Als je de Bootcamp drivers al hebt, kan je zo beginnen met de installatie gewoon de installatie booten van USB of DVD installeren en klaar! :)

It's All In The "Mix"

Pagina: 1