Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

eerste pc build tussen 1500 en 2000 euro

Pagina: 1
Acties:

• wieltar
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-09 20:54
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

ik bouw deze pc voornamelijk om games te spelen zoals, fallout 4, overwatch, rocket league, rainbow six siege, darksouls 3 en voornamelijk shooters/quick packed action. eigenlijk wil ik het liefst een allround systeem wat een beetje "future proof" is.

los van het gamen ga ik het voornamelijk gebruiken om op te programmeren en een klein beetje videobewerking (duikvideo's/side projects voor de fun) en verder eigenlijk alles wat je van een pc kan verwachten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

de absolute maximum prijs moet het liefst op zijn top het dichtst in de buurt blijven van de 2000 max 2300 euro inclusief alle peripherals (monitoren, toetsenbord, speakers).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

ik heb een razer mamba tournement edition die ik op dit moment gebruik voor mijn laptop, deze gaat naar mijn pc toe.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

het liefste wil ik een pc die een beetje bestand is tegen te toekomst, ik twijfel tussen een build met de Ryzen 5 1600x of een i7 7700k omdat ik niet alleen game op mijn systeem en multi-core preformance toch wel belangrijk is.. ik wil proberen een gtx 1080 binnen mijn budget te krijgen uieraard alleen als het preformance wise een stuk verschilt van de gtx 1070 en het liefst een beetje "headroom" overhouden voor future upgrades/overclocking.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

ik heb zelf al wat rond gekeken naar een ryzen build/intel build, hieronder heb ik mijn ryzen build neergezet.. ik sta open voor alle suggesties qua verbeterpunten op de onderdelen die ik heb gekozen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

het geluidsniveau is bij voorkeur zo laag mogelijk maar als de pc wat geluid produceert, ik ben de ergste niet en ik vind het niet erg hinderlijk als er wat geluid vanaf komt. De pc komt naast me te staan op mijn bureau.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

voor nu ben ik tevreden met de standaard instellingen maar ik wil rekening houden met de toekomst en eventuele overclocking zodat ik langer met mijn pc kan doen voordat ik een onderdeel moet vervangen.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

ik wil het snelste en mooiste systeem bouwen wat binnen mijn budget past, maar het is mijn eerste build dus ik vind het niet erg om in te leveren op performance als het iets in mijn budget scheelt. Mijn voorkeur gaat uit naar twee schermen voor gebruiksgemak en omdat ik twijfel tussen de processor die in mijn pc past voor mijn benodigheden zou ik graag op dat vlak advies willen. ik hoef geen absolute "beast mode" pc en wil het een beetje reeel houden voor een eerste build omdat ik ook nog alle randapparatuur moet aanschaffen.Dus het liefst wil ik zoveel mogelijk bang-for-buck :)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 269,-€ 269,-
1Asus Prime X370-Pro€ 157,30€ 157,30
1Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB€ 597,95€ 597,95
1be quiet! Pure Base 600 Window Zwart/Oranje€ 83,01€ 83,01
1AOC G2460PF Rood, Zwart€ 253,50€ 253,50
1Logitech Z333€ 42,99€ 42,99
1Cryorig H7€ 35,50€ 35,50
1Razer Ornata Chroma (Qwerty)€ 99,-€ 99,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1EVGA SuperNOVA 550 G2€ 99,-€ 99,-
1Crucial MX300 m.2 525GB€ 152,95€ 152,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.917,20

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Als voeding zou ik de pricewatch: Corsair RM550x aanraden i.p.v. de huidige gekozen voeding. Betere kwaliteit + 10 jaar garantie op de voeding en de fan gaat pas draaien bij 275W belasting.

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Ik zou eerder de pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler nemen en deze gewoon later overklokken, je kan er namelijk met OC net zoveel performance uit persen als met de 1600X dus de 1600 is veel meer een 'bang for the buck' CPU.

Je hebt verder nu wel een custom CPU koeler gekozen die niet standaard met AM4 ondersteuning komt, dan zul je dus een aparte (gratis) AM4 mounting kitje bij Cryorg moeten bestellen. Of je kan een pricewatch: be quiet! Pure Rock nemen want deze komt wel standaard met AM4 support. Wil je nu nog niet overklokken dan kan je ook gewoon prima de Wraith Spire koeler gebruiken die standaard met je Ryzen 1600 komt en dan later wanneer je besluit over te klokken een aparte koeler aan te schaffen.

Verder snap ik niet waarom je een 1080GTX neemt maar vervolgens maar een 1080p monitor haalt. Dat is gigantische overkill. Wat je naar mijn mening beter kan doen is een pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GB halen en dat combineren met de pricewatch: Asus MG248Q Zwart ja deze is duurder dan de AOC scherm die je hebt gekozen maar hij heeft een veel betere contrastverhouding en is veel makkelijker om in te stellen (met de AOC is dat best een gekloot). Bovendien kan je met de RX580 lekker gebruik maken van de ingebouwde FreeSync feature in je scherm. Het geld dat je overhoud steek je dan mooi in je spaarpotje voor een toekomstige GPU upgrade (maybe Vega?).

[ Voor 3% gewijzigd door Tim2010 op 08-05-2017 13:58 ]