Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jellebens
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09-2023
Ik heb reeds enkele tijd een openhab2 installatie draaien op een raspberry Pi 2.

Nu heb ik reeds enkele keren voorgehad dat het SD kaartje corrupt gaat (wel gekend probleem met rpi)
Ik heb reeds de levensduur wat kunnen uitbreiden door /var/log/ open een memory stick te mounten maar is blijkbaar nog niet goed genoeg. na het installeren van influxdb en grafana (/data gemount op dezelfde stick) was het weer prijs. En zit ik stuck in emergency modus...

Aangezien alles terug configureren een beetje a pain in de ass is ben ik op zoek naar een andere oplossing (ben momenteel aan een INTEL NUC KIT BOXNUC5CPYH aan het denken)

Nu wou ik eens polsen achter andere mogelijkheden en wat ideeën verzamelen wie wat gebruikt

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:06
Ik heb zelf een server gebouwd voor dit en andere zaken. Wat ik zelf als belangrijkste punt zie is minimaal het gebruik van eMMC geheugen in een embedded systeem. Ik heb zelf geen ervaring, maar mogelijk dat iets met een AMLogic S905X chip interessant is, die zitten in al die TV boxjes. Die heb je voor 50 euro inclusief behuizing en adapter vanuit een EU warehouse van Chinese webshops. Die hebben allemaal 8 of 16GB eMMC geheugen en vaak 2GB aan RAM. Daarvoor is er nu ARMBian https://www.armbian.com/ . Ik vermoed dat OpenHAB daar ook prima op wil draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 08-05-2017 14:25 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
Modbreak:Deze vraag past naar mijn idee ook prima in Het Grote OpenHAB topic - deel 1

Een eigen topic er voor starten is wat overkill naar mijn idee, ik sluit daarom je topic.

Dit topic is gesloten.