• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-11 17:07
Op dit moment ben ik op zoek naar een vervanger voor mijn MacBook Pro 13-inch Retina late-2013.

De nieuwe lijn MacBook Pro's zijn een stuk duurder dan degene die ik nu heb en vallen hierdoor ruim buiten mijn budget (max. pakweg € 1800,-). Daarnaast stoor ik me bij de nieuwe MacBook's aan het ontbreken van een 'normale' USB-aansluiting, waardoor telkens met adapters gewerkt moet worden als ik met mijn externe HD's werk.

Voor m'n werk gebruik ik een Windows laptop, dus behoort een op Windows gebaseerde laptop tot de mogelijkheden.

De laptop in spé moet minimaal 500 GB opslag hebben, liefst meer, met minimaal het besturingssysteem op een SSD voor snelle opstart en werking. Minimaal 8 GB geheugen, ook hier liefst meer, en (uiteraard) een 64-bits besturingssysteem om daar optimaal gebruik van te kunnen maken.
Daarnaast een goed beeldscherm met hoge resolutie en van niet al te grote fysieke afmeting om het geheel ook 'portable' te houden.

Graag jullie mening over de genoemde specs en namen van merken en modellen die jullie kunnen aanraden.

Bij voorbaat dank.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

Barrycade

Through the...

En ik denk dat je in een ander deel van het forum meer reacties krijgt.

Maar als je je lijstje in de tweakers.net/pricewatch klopt kan je al een aardig lijstje vinden.
Qua scherm zou je nog IPS moeten selecteren en eventueel non-glare.

Heel veel laptops voldoen aan je (basis) behoefte. Mooie dan wel is dat zo'n laptop een fractie van de prijs van een Mac is :)

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
reviews: Laptop Best Buy Guide - April 2017
Disclaimer: de laatste jaren is er erg veel kritiek op de BBG maar als startpunt (en zeker na het lezen van de comments), leer je vaak veel bij.

Is een extern scherm een optie? (dus: matig à goed laptopscherm + >100% sRGB scherm)

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-11 17:07
Dank voor de link.

Ik heb nu een 27-inch Apple LED Cinema Display, maar zit daar ik niet zo vaak achter (staat op zolder in een een aparte kamer). Maar ik wil ook zonder los beeldscherm de foto's kunnen bewerken op een display die de kleuren, helderheid en contrast goed kan weergeven (na kalibratie met een ColorSpyder).

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 17:23
Ik heb zelf een Dell XPS 15 (9550) voor mijn fotobewerking 'on-the-road'. Maar thuis werk ik ook op twee losse Dell IPS monitoren.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

Barrycade

Through the...

Ik denk dat je wat verder komt als je je vraag laat verplaatsen naar het laptop gedeelte van het forum.

Maar ik denk dat je dan ook even moet melden wat je zelf al hebt gevonden qua merken en types. Want de admins daar zijn redelijk streng ;)
Pagina: 1