Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Na lang zoeken open ik toch maar een topic, want ik kan de keuze niet maken en heb er te weinig verstand van. Ook spreken sommige sites met specificaties elkaar tegen waardoor ik echt niet meer weet hoe het nu zit. Ik heb naar 55" modellen gekeken omdat dit de maximale maat is die in de woonkamer past, maar dit is geen must: 43" is het minimum waar ik voor ga.

Ik zoek een?
Televisie

Wat is je budget?
€ 700

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films te kijken en incidenteel HDTV

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung UE55KU6000
LG 55UH605V

Welke vragen heb je hier nog over?
Samsung geeft aan dat de KU6000 HDR ondersteunt maar ik lees ook vaak dat dit niet waar is, en zeker niet in 10 bit. Dit lijkt de LG wel te kunnen.
Daarnaast schijnt de LG met een IPS paneel te werken en de Samsung met een VA paneel. Waarbij ik lees dat VA sneller is en IPS beter is qua kijkhoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 09:58

nexhil

BAM!

Ik heb zelf de UE55KU6000.

Deze TV heeft wel HDR maar geen HDR premium omdat de specificatie pas later bepaald is.
Het paneel blijkt achteraf ook gewoon een 10 Bitter te zijn:

8 Bit werd eerst aangenomen (Ook door mij) omdat Rtings een review had geplaatst, maar later is deze aangepast met de volgende tekst:
Update 10/26/2016: Our original test was showing 8 bit gradations due to incorrect drivers on our system. After some correction to our test apparatus, we have retested the color depth and found that it is able to display a 10 bit gradient smoothly.
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ku6300 (KU6300 is de Amerikaanse variant van de KU6000)

Ik heb deze TV vooral omdat hij ook een lage input lag heeft voor het gamen (XBOX ONE S op 4k met HDR)

[ Voor 7% gewijzigd door nexhil op 08-05-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
Dankjewel nexhil, dat is goede informatie! Zou je op dit moment weer kiezen voor de KU6000 of zou je zelf voor wat anders kiezen?

Op welke kijkafstand zit jij van het scherm en bevalt die afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Perphide schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:54:
Dankjewel nexhil, dat is goede informatie! Zou je op dit moment weer kiezen voor de KU6000 of zou je zelf voor wat anders kiezen?

Op welke kijkafstand zit jij van het scherm en bevalt die afstand?
Ik zou hem zo weer kopen. Het probleem van de 2016 modellen van Samsung is alleen een beetje dat sommige erg last hebben van backlight bleeding. Mijn model heeft het ook wel een beetje aan de onderkant maar het stoort mij niet. Dat komt ook omdat bij zwarte schermen de verlichting gewoon uitschakelt.
Ik zit op 3 meter afstand. het is een beetje een loterij wat dat betreft.

De kijkhoeken hadden ook beter gekund, maar wij zitten er blijkbaar altijd op zo'n manier voor dat het geen probleem is.

Ik heb wat foto's en een filmpje gemaakt:
productreview: Samsung UE55KU6000W Zwart review door nexhil

Het gewoon de prijs / kwaliteit verhouding die dit een goede TV maakt.

[ Voor 11% gewijzigd door nexhil op 08-05-2017 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

nexhil schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:21:
[...]

Ik zou hem zo weer kopen. Het probleem van de 2016 modellen van Samsung is alleen een beetje dat sommige erg last hebben van backlight bleeding. Mijn model heeft het ook wel een beetje aan de onderkant maar het stoort mij niet. Dat komt ook omdat bij zwarte schermen de verlichting gewoon uitschakelt.
Ik zit op 3 meter afstand. het is een beetje een loterij wat dat betreft.

De kijkhoeken hadden ook beter gekund, maar wij zitten er blijkbaar altijd op zo'n manier voor dat het geen probleem is.

Ik heb wat foto's en een filmpje gemaakt:
productreview: Samsung UE55KU6000W Zwart review door nexhil

Het gewoon de prijs / kwaliteit verhouding die dit een goede TV maakt.
Ik weet niet of het nog steeds zo kan zijn maar mijn oude Samsung TV (2014 model) had dit ook. Na wat op internet gezocht te hebben bleken de schroeven veel te strak aangedraaid te zijn. Toen ik de schroeven aan de achterkant iets losser had gedraaid scheelde dit inderdaad behoorlijk...

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Famous schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:29:
[...]

Ik weet niet of het nog steeds zo kan zijn maar mijn oude Samsung TV (2014 model) had dit ook. Na wat op internet gezocht te hebben bleken de schroeven veel te strak aangedraaid te zijn. Toen ik de schroeven aan de achterkant iets losser had gedraaid scheelde dit inderdaad behoorlijk...
Ik heb de gave om alles wat ik wil repareren vaak nog net iets meer richting het graf te duwen.
Ik laat het zo, maar thanks voor de tip! :P :'( :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
Geweldig nexhil en Famous!
Ik denk dat ik nu beter kan kiezen, en wat betreft het losdraaien van de schroefjes: dat klinkt bekend, dat doe ik vaak bij mobiele telefoon LCD's dus dat moet bij een TV ook wel lukken.

Update:
Ik heb intussen een TV gekocht en ben voor een Panasonic TX-50DXW704 gegaan. Ik ben zeer tevreden tot nu toe! (de reden dat ik nu voor dit model gekozen heb is de prijs en de vormgeving met aluminium en stevige voeten t.o.v. de plastic Samsung).

[ Voor 37% gewijzigd door Perphide op 09-05-2017 22:18 ]

Pagina: 1