Hulp bij combi mobo en proc

Pagina: 1
Acties:

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een vriend van me gaat een nieuwe PC kopen, waarschijnlijk met P3 processor. Iets van een 733 ofzo. Die is (geloof ik) alleen in 133MHz FSB te koop en nu is mijn vraag (namens hem): Kun je op een mobo met BX chipset, laten we zeggen een Abit BE6-II ofzo een P3 733 plakken met 133MHz fsb? Dit omdat ik verhalen hoorde over BX chipset iets boven 100MHz onstabiel enzo... Geruchten? Tegendeel bewezen? Enkel zaak van goed koelen?

Als die proc een beetje snel is overweeg ik nog effe of ik toch niet liever voor de P3 ga dan voor de Celly2 of dat ik het verschil in de pocket hou... Ik heb overigens een BE6-I. Ik denk dat als het op de BE6-II kan het ook wel op de BE6-I kan.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

EEn bx chip gaat officeel niet verder als een fsb van 100 mhz. Hij draait echter prima op eeen bus van 133 maar het probleem is dat je pci en agp kaarten enzo ook op een hogere bussnelheid gaan draaien. En er zijn kaarten die daar een probleeem mee hebben.

Keus tussen een p3 en een celly hangt af van wat je er mee wil gaan doen + dat je een p3 met een veel hogere snelheid kan krijgen.

Ik weet zo niet wat het verschil is tussen de be6 en de be6-2, dat moet je maar ff op de abit site kijken. Maar ik denk dat het verschil heel klein is en dat je er het zelde mee kan doen.

= TheGrimReaper op tweakers