Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:11
Vandaag gaan wij richting Spanje. Mijn zwager heeft een eigen bedrijf en wil graag data kunnen gebruiken maar wil niet de hele dag telefonisch bereikbaar zijn. Is dit mogelijk?

Beste antwoord (via VySio op 09-05-2017 11:02)

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-06 13:18
ik heb zelf ook de galaxy S7 en als je deze instellingen volgt bereik je denk ik wat je wilt;

1. druk op Telefoon, ga vervolgens naar rechtsboven bij "meer" en klik op instellingen
2. In de lijst druk op "meer instellingen"
3. Vervolgens kies voor de optie "Oproepen dooschakelen" of "Oproepen verhinderen"

Aan je post te zien wil je denk ik kiezen voor oproepen verhinderen want als je daarop klikt kan je spraakoproepen tegenhouden zowel uitgaand als ingaand, alles of internationaal

Oproepen verhinderen

[ Voor 19% gewijzigd door hollandnick op 08-05-2017 09:42 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 20:33
Tja beetje simpel zo wat heb je zelf al gevonden en wat wordt er gebruikt voor apparatuur.
In mijn Sony telefoon kan ik gewoon alle binnenkomende oproepen uitzetten.
Andere optie is je telefoon op stil zetten of enkel airplane mode met WiFi dan verbruik je ook alleen data.
Maar dathad je zelf allemaal al kunnen vinden, graag wat meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
Oke, dan hier de iets uitgebreidere casus.
Hij heeft een eigen bedrijf en wil eigenlijk niets te zien krijgen, ook met gemiste oproepen kan je toch onbewust weer met werk bezig zijn. Dus een niet storen functie is een slechter alternatief. Vliegtuigmodus is data niet mogelijk dus geen optie (alleen als je altijd wifi hebt).

Een blokkeer inkomende oproepen functie klinkt goed, deze kan ik alleen niet vinden op galaxy s7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:57
Er is momenteel geen built-in functie om alleen inkomende oproepen te blokkeren, maar misschien is er een 3rd-party app in Google Play waarmee je het kan blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is het niet simpler om gewoon alle inkomende gesprekken door te schakelen naar een vast óf ander mobiel nummer (wat uiteraard niet opgenomen gaat worden omdat je anders zélf voor de kosten opdraait voor die gesprekken).

Het blijft overigens wél mogelijk om bijvoorbeeld middels Whatsapp / Facebook en dergelijke appl dat toestel "telefonisch" te bereiken, dus iemand die een beetje wéét hoe 'ie dat telefoonnummer kan bereiken zal alsnog telefonisch contact op kunnen gaan nemen :P

[ Voor 41% gewijzigd door Will_M op 08-05-2017 08:38 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:52
Normaal zit deze optie bij de oproepinstellingen. Je kunt het ook met de hand doen: bel *35*code*11#, om het weer ongedaan te maken #35*code*11#. Code is standaard 0000.

[ Voor 10% gewijzigd door hcQd op 08-05-2017 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen1581
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-05 12:35
Als je naar het buitenland gaat is het bij sommige providers om die oproepen te blokkeren. Bij Simpel bijvoorbeeld iswas data in het buitenland en bellen in(/naar) het buitenland afzonderlijk te blokkeren. Dit moet je kunnen regelen via de instellingen van je provider

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan toch gewoon een ander (misschien Spaanse) sim kopen met data en een nummer dat niemand kent?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 14:47
Wellicht is er een App welke werkt zoals de niet storen functie op de iPhone.
Alle* gesprekken krijgen ingesprekstoon, tenzij ze nogmaals bellent in 3 minuten.

*Favorieten toestaan is wel mogelijk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• hollandnick
ik heb zelf ook de galaxy S7 en als je deze instellingen volgt bereik je denk ik wat je wilt;

1. druk op Telefoon, ga vervolgens naar rechtsboven bij "meer" en klik op instellingen
3. Vervolgens kies voor de optie "Oproepen dooschakelen" of "Oproepen verhinderen"

Aan je post te zien wil je denk ik kiezen voor oproepen verhinderen want als je daarop klikt kan je spraakoproepen tegenhouden zowel uitgaand als ingaand, alles of internationaal

Oproepen verhinderen

[ Voor 19% gewijzigd door hollandnick op 08-05-2017 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-06 06:55
Je kunt kiezen voor een andere simkaart met een ander nummer, bijvoorbeeld een Vodafone You simkaartje. Wel de data maar niet bereikbaar op het eigen nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:11:
Je kan toch gewoon een ander (misschien Spaanse) sim kopen met data en een nummer dat niemand kent?
Beetje zonde als je al data op je eigen abonnement hebt (databundels van KPN kun je tegenwoordig ook in Europa gebruiken).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Room42 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:16:
[...]

Beetje zonde als je al data op je eigen abonnement hebt (databundels van KPN kun je tegenwoordig ook in Europa gebruiken).
Je kan ook het nr doorschakelen naar een ander nummer (van een voicemail, compagnon, collega etc).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroentomas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb bij T-Mobile een MB-verdeler, waarmee ik op een tweede simkaart mijn databundel kan gebruiken. Deze simkaart heeft een nummer dat begint met 095, dat verder niemand kent. In mijn geval stop ik deze simkaart in een 4g wifi hotspot, maar je kan deze simkaart natuurlijk ook in je telefoon gebruiken.

Ik kan uit ervaring vertellen dat je met een eigen bedrijf natuurlijk altijd wel een beetje bezig bent met je werk, helemaal afsluiten lukt volgens mij toch niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enahs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 16:24
Is een mobiele wifi hotspot misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
jeroentomas schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:31:
Ik kan uit ervaring vertellen dat je met een eigen bedrijf natuurlijk altijd wel een beetje bezig bent met je werk, helemaal afsluiten lukt volgens mij toch niet ;)
sterker nog, als je écht vrij wil zijn moet je geen eigen bedrijf beginnen. je klanten zijn nu eenmaal verwend en verwachten dat je 24/7 er voor ze bent. voor jou tig anderen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
hollandnick schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:39:

[afbeelding]
Super! Dit zocht ik. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
VySio schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:06:
[...]

Super! Dit zocht ik. Bedankt!
geen probleem, happy to help