Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!
Ik ben al een paar jaar in het bezit van een wat oudere Harman Kardon versterker die muuziek draait van een oude YAMAHA CD-speler of mijn smartphone. Er zijn twee eltax speakers op aangesloten. Uiteindelijk had ik hier voor te weinig ruimte in mijn kamer en had de set daarom op zolder weggezet en heb 2ehands een goedkoop surround setje aangeschaft. Ik ben vorige week verhuist en heb toen de kardon set weer aangesloten, alleen om erachter te komen dat de stereo het begeven heeft. Van de 2.0 surround poorten doet alleen de rechterkant het nog. Ik heb de speaker aangesloten op de surround outputs (allebei in de center, en twee kleinere Sony boxen voor rechts en links) maar dit klinkt nergens naar. Het geluid "schommelt" ontzettend erg tussen de speakers en de audiokwaliteit is ronduit erg slecht. Dit komt hoogstwaarschijnlijk doordat de set zo'n 2 a 3 jaar stof heeft zitten verzamelen op zolder. Ik ben daarom van plan een home cinema set aan te schaffen en de oude boxen te verkopen.

Ik heb vanavond eens rond zitten snuffelen en uiteindelijk leek de YAMAHA BD-pack 1810 (http://www.mediamarkt.nl/...bd-pack-1810-1341557.html) mij wel een leuke koop; Het is een 5.1 surround set met blu-ray speler die geen al te grote vleeswond achterlaat aan mijn portemonnee. Hierop kan ik dan CD's afspelen en ook mijn telefoon aan aansluiten. Het feit dat ik ook films ermee kan kijken op mij TV is ook een grote plus! Ook vind ik de set er persoonlijk erg strak uitzien.

Heeft iemand hier misschien ervaring met deze set? Mijn grootste prioriteit is dat hij hard moet kunnen en niet te duur is. Andere suggesties binnen dezelfde prijsklasse (300-500) zijn ook welkom!
Alvast bedankt!!! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik denk dat elke doorsnee set wel harder kan dan prettig is om naar te luisteren. Of het dan nog fatsoenlijk klinkt is iets anders. Vreemde prioriteitsstelling lijkt me. Als de genoemde set qua features biedt wat je zoekt, zou ik zeggen: halen. Het gestelde budget is niet heel ruim dus maak het jezelf niet onnodig moeilijk. Luister nog even of het een beetje (hard) klinkt en klaar.

Ten slotte nog een verhuizing naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 14:12
5.1 in jouw budget inclusief receiver is behoorlijk aan de krappe kant.

Wellicht heb je de optie om 2e hands te kijken? Vindt je waarschijnlijk veel meer waar voor je geld.

Eventueel kun je ook kijken naar eerst 2x front (boekenplank) en deze langzaam uitbreiden naar 5.1.
Diverse merken als Jamo, Q-Acoustic, Dali, yamaha etc. hebben allemala mooie speakers voor een leuk bedrag. Ga vooral is luisteren in een hi-fi shop en laat je verrassen.

Mocht je dan toch echt perse 5.1 willen dan kun je nog kijken naar deze:
https://www.teufelaudio.n...5-mk3-5.1-set-p13800.html

Vrij veel lovende reviews, maar je mist nog wel de receiver.
Op marktplaats staan zat receivers voor rond de 100-150 euro die ook nog wel HDMI hebben.

Wil je toch een nieuwe receiver dan kom je met deze ook al een heel eind:
pricewatch: Onkyo TX-SR252
pricewatch: Pioneer VSX-330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 19:05
Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 23:25:
Hallo!
Ik ben al een paar jaar in het bezit van een wat oudere Harman Kardon versterker die muuziek draait van een oude YAMAHA CD-speler of mijn smartphone. Er zijn twee eltax speakers op aangesloten. Uiteindelijk had ik hier voor te weinig ruimte in mijn kamer en had de set daarom op zolder weggezet en heb 2ehands een goedkoop surround setje aangeschaft. Ik ben vorige week verhuist en heb toen de kardon set weer aangesloten, alleen om erachter te komen dat de stereo het begeven heeft. Van de 2.0 surround poorten doet alleen de rechterkant het nog. Ik heb de speaker aangesloten op de surround outputs (allebei in de center, en twee kleinere Sony boxen voor rechts en links) maar dit klinkt nergens naar. Het geluid "schommelt" ontzettend erg tussen de speakers en de audiokwaliteit is ronduit erg slecht. Dit komt hoogstwaarschijnlijk doordat de set zo'n 2 a 3 jaar stof heeft zitten verzamelen op zolder. Ik ben daarom van plan een home cinema set aan te schaffen en de oude boxen te verkopen.

Ik heb vanavond eens rond zitten snuffelen en uiteindelijk leek de YAMAHA BD-pack 1810 (http://www.mediamarkt.nl/...bd-pack-1810-1341557.html) mij wel een leuke koop; Het is een 5.1 surround set met blu-ray speler die geen al te grote vleeswond achterlaat aan mijn portemonnee. Hierop kan ik dan CD's afspelen en ook mijn telefoon aan aansluiten. Het feit dat ik ook films ermee kan kijken op mij TV is ook een grote plus! Ook vind ik de set er persoonlijk erg strak uitzien.

Heeft iemand hier misschien ervaring met deze set? Mijn grootste prioriteit is dat hij hard moet kunnen en niet te duur is. Andere suggesties binnen dezelfde prijsklasse (300-500) zijn ook welkom!
Alvast bedankt!!! :)
Heb je dat Yamaha pack nog gekocht?

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Topic starter is sowieso nooit heel erg actief geweest op het forum gezien zijn 2 posts. Daarnaast heeft hij al sinds januari niet meer ingelogd. Het heeft geen zin om dit oude topic uit de sloot te trekken. Op slot dus.

Dit topic is gesloten.