Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gaming laptop max 3000 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk gamen, af en toe films kijken, surfen op internet

Wat is je budget?
Maximum 3000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt

Hallo,

Als onderdeel van mijn salarisonderhandeling heeft mijn werkgever mij een budget gegeven van maximaal 3000 euro voor een laptop aan te kopen.

Ik zoek een gaming laptop met minimaal de volgende specs
+ i7 Kaby lake 7700 of 7820
+ GPU GTX 1080 of 1070
+ SSD
+1920x1080 Full HD scherm

Het belangrijkste voor mij is voornamelijk bouwkwaliteit en duurzaamheid , op het eerste gezicht kwam ik dan uit bij de Alienware 17 R4
http://www.dell.com/be/p/...des=n00aw17r428:3~32G2400 .

Met kortingscode zou die ongeveer 2750 euro.

Echter, na vele horrorverhalen over zware overheating problemen met de Alienware, en het feit dat er ook problemen met het scherm zouden zijn, ben ik hier een beetje vanaf gestapt. Overdrijf ik hierin en valt t eigenlijk wel mee met die overheating, of is dit inderdaad niet de beste keuze ?

Andere kanshebbers zijn de Acer Predator 17x of G9 , de Asus ROG g701VI en de MSI GT73VR.
Het liefst zou ik een MSI hebben, maar de versies met GTX 1080 zijn boven het budget van 3000 euro.

Deze laptop is eigenlijk de enige die net onder budget is en een gtx 1080 heeft
pricewatch: Acer Predator GX-792-76H8.

Op Amazon.de heb ik ook nog deze laptop gevonden, de ASUS g701 voor 2889 euro
https://www.amazon.de/dp/...N=B01NBQLZC3&linkCode=df0

Heeft iemand ervaring met deze laptops of advies dewelke de betere keus zou zijn ?

Als ik echter afstap van de GTX 1080, en voor de 1070 zou gaan, komen er veel meer systemen in aanmerking die het budget toestaan.
Dan denk ik bv aan deze systemen
pricewatch: Asus ROG G752VS-BA422T
pricewatch: Acer Predator G9-793-76Y1
pricewatch: MSI GT73VR 7RE-413BE (Titan)

De games die ik vooral wil gaan spelen zijn strategy games zoals Total War Warhammer , af en toe een FPS en RPG´s zoals de Witcher 3. Vooral deze laatste titel is een beetje mijn benchmark en een reden waarom ik eerder neig naar een GTX 1080.
Ik denk er namelijk ook over om de laptop aan te sluiten op een externe Widescreen monitor van 3440x1440 resolutie. Dan is die extra rekenkracht van de 1080 mooi meegenomen, lijkt me.

Zoals eerder vermeld is duurzaamheid wel een doorslaggevende factor voor mij. Het is de bedoeling dat het systeem toch minstens 3 jaar met zo min mogelijk problemen meegaat. Als ik dan bijv. lees van de Alienware R4 dat die bij zware games de CPU meer dan 90° wordt, lijkt me dat niet zo bevorderlijk voor de levensduur van het systeem. Of overdrijf ik hierin ?

Alvast bedankt voor enige tips en advies.

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
Ik heb zelf nu een jaar de Alienware 17R3 met 16Gb, SSD, NVidia 980M, 3840x2160. Wel anders, maar deze van mij is ook een jaar oud. Wordt dagelijks gebruikt, maar nooit een probleem gehad. Geen probleem met overhitting. Wel extra 3 jaar garantie genomen destijds.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42
Ik heb de Alienware 15R3 (kleine versie van de huidige 17R4) en de unlocked CPU's werden in de eerste versie inderdaad veel te heet. Na aanpassingen die Dell heeft doorgevoerd aan de heatsink (deze zat er scheef op) zouden alle hitteproblemen van de baan moeten zijn.

In mijn config, van de eerste batchen (geleverd 6/11/2016)en zonder aanpassingen blijft mijn CPU <75°C en gemiddeld rond de 66-67°C met gamen. Ik zet wel de achterkant omhoog, maar dat zou ik met alle game laptops doen want dan kunnen ze fatsoenlijk lucht aanzuigen. Ik heb 0% last van CPU of GPU thotteling. De 17R4 heeft een nog groter koelblok, grotere fan's en de versies met 1070 en 1080 heeft meet heatpipes (waarbij die van de GTX1080 dikker zijn dan die van de GTX1070).

De koeling van de Alienware is zeker in orde en mits goed gemonteerd één van de beste op de markt.

Voor de rest is mijn laptop super, plooit niet, kraakt niet en voelt mega solide aan.
Ik ga als hij 1 jaar wordt wel eens open doen om alles netjes te poetsen en andere koelpasta aan te brengen, dat zou de koelprestaties nog fel verbeteren. Dit is niet zo moeilijk met de AW en mag gewoon van Dell.

• xdb
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-11 10:34

xdb

Kijk anders hier eens tussen https://www.alternate.nl/msifandag20 als je afrekent met de code msifan20 krijg je deze week nog 20% korting :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:29:
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk gamen, af en toe films kijken, surfen op internet

Wat is je budget?
Maximum 3000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt

Hallo,

Als onderdeel van mijn salarisonderhandeling heeft mijn werkgever mij een budget gegeven van maximaal 3000 euro voor een laptop aan te kopen.

Ik zoek een gaming laptop met minimaal de volgende specs
+ i7 Kaby lake 7700 of 7820
+ GPU GTX 1080 of 1070
+ SSD
+1920x1080 Full HD scherm

Het belangrijkste voor mij is voornamelijk bouwkwaliteit en duurzaamheid , op het eerste gezicht kwam ik dan uit bij de Alienware 17 R4
http://www.dell.com/be/p/...des=n00aw17r428:3~32G2400 .

Met kortingscode zou die ongeveer 2750 euro.

Echter, na vele horrorverhalen over zware overheating problemen met de Alienware, en het feit dat er ook problemen met het scherm zouden zijn, ben ik hier een beetje vanaf gestapt. Overdrijf ik hierin en valt t eigenlijk wel mee met die overheating, of is dit inderdaad niet de beste keuze ?

Andere kanshebbers zijn de Acer Predator 17x of G9 , de Asus ROG g701VI en de MSI GT73VR.
Het liefst zou ik een MSI hebben, maar de versies met GTX 1080 zijn boven het budget van 3000 euro.

Deze laptop is eigenlijk de enige die net onder budget is en een gtx 1080 heeft
pricewatch: Acer Predator GX-792-76H8.

Op Amazon.de heb ik ook nog deze laptop gevonden, de ASUS g701 voor 2889 euro
https://www.amazon.de/dp/...N=B01NBQLZC3&linkCode=df0

Heeft iemand ervaring met deze laptops of advies dewelke de betere keus zou zijn ?

Als ik echter afstap van de GTX 1080, en voor de 1070 zou gaan, komen er veel meer systemen in aanmerking die het budget toestaan.
Dan denk ik bv aan deze systemen
pricewatch: Asus ROG G752VS-BA422T
pricewatch: Acer Predator G9-793-76Y1
pricewatch: MSI GT73VR 7RE-413BE (Titan)

De games die ik vooral wil gaan spelen zijn strategy games zoals Total War Warhammer , af en toe een FPS en RPG´s zoals de Witcher 3. Vooral deze laatste titel is een beetje mijn benchmark en een reden waarom ik eerder neig naar een GTX 1080.
Ik denk er namelijk ook over om de laptop aan te sluiten op een externe Widescreen monitor van 3440x1440 resolutie. Dan is die extra rekenkracht van de 1080 mooi meegenomen, lijkt me.

Zoals eerder vermeld is duurzaamheid wel een doorslaggevende factor voor mij. Het is de bedoeling dat het systeem toch minstens 3 jaar met zo min mogelijk problemen meegaat. Als ik dan bijv. lees van de Alienware R4 dat die bij zware games de CPU meer dan 90° wordt, lijkt me dat niet zo bevorderlijk voor de levensduur van het systeem. Of overdrijf ik hierin ?

Alvast bedankt voor enige tips en advies.
Zoek je een laptop met een QWERTY of AZERTY toetsenbord?

Als het een QWERTY toetsenbord is, dan zou ik kiezen voor deze: pricewatch: MSI GT73VR 7RE-412NL (Titan)

Deze heb ik zelf ook, en heeft een High End TN scherm met een refresh rate van 120hz-5ms. Geweldig beeld en superieure gameplay. :)