Eerst CPU,Mobo & RAM upgraden of Videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SpacePekinees
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-01 18:40
Momenteel probeer ik mijn pc stapje voor stapje te upgraden.
Echter zit ik nu in dubio of ik nu eerst mijn CPU en bijbehorende onderdelen moet upgraden, of juist mijn videokaart.
MIjn huidige setup:

- Intel Core i5 2500k
- Scythe mugen 2
- ASUS P8H67
- 8 GB ram 1300MHz
- Samsung 840 evo 500GB ssd
- MSI gtx760 2GB
- OCZ 550watt (toen ze nog voedingen maakten :o )
- Fractal design R5 closed (sinds een week nieuw :) )
- LG ultrawide 2560 x 1080

Met mijn huidige moederbord lukt het me niet om over te klokken. Dus ik zit vast op 3.3ghz.

Als ik mijn cpu, mobo & ram ga upgraden zit ik aan het volgende te bedenken: Ryzen 7 1700, Corsair vengeance 16gb 3000mhz, scythe mugen 5 PCHG, (moederbord nog onbekend vanwege de vele vissen die er in de zee zwemmen).
Als ik mijn videokaart zou gaan upgraden zit ik aan een MSI GTX 1080 8GB te denken.

Beide opties gaan in de nabije toekomst gebeuren maar tussen de twee upgrades zit ongeveer een half jaar.
Nu is de vraag: Moet ik eerst mijn cpu etc. upgraden zodat dat niet mijn toekomstige videokaart bottlenecked. Of kan ik nu al meteen upgraden naar een GTX1080 zodat ik binnenkort al kan gamen op ultra?

Alle reacties

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 16:43
Spaar nog even door en koop een volledige AMD set als die uit komt.

ryzen + vega wordt een smakelijke combo.
Als je niet kan wachten zou ik die i5 overklokken en een nieuwe videokaart kopen.

Post voor de zekerheid nog even de details van je voeding. Zijn hier enkele wijze mannen die dan kunnen vertellen of die voeding al dat geweld gaat trekken.

/Edit lees dat je niet kan klokken. Tja dan blijft mijn post staan buiten de overklok optie.

[ Voor 11% gewijzigd door Lynx op 07-05-2017 23:42 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-02 23:50
Voor de videokaart zou ik sowieso AMD's Vega even afwachten. Ook als je geen Vega wil kan het voor een prijsdaling in het groene kamp zorgen die zeer leuk kan uitpakken. Misschien kun je dan wel alles in één keer upgraden.

Je zou ook een Ryzen 5 1600(x) met GTX 1070 kunnen overwegen (of Vega equivalent), zou goed genoeg moeten zijn voor de resolutie van je monitor (minder pixels dan 1440p waarvoor de 1070 wordt aanbevolen).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• SpacePekinees
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-01 18:40
De voeding is een OCZ zs series 550watt. Hij is al 6 jaar oud en ik weet niet of hij daardoor nog capabel is om nog een nieuwe build te voorzien van stroom.