Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop 1000 - 1200 euro | Gaming & School

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga op uitwisseling en wil graag een laptop waarmee ik kan gamen ( AAA-titles ) / 1080p high of ultra en voor school zaken gebruiken.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken?
Helaas botnet 10 ( Windows ), het zou leuk zijn als ik de mogelijkheid en ruimte zou hebben voor dual booten.
Video's of foto's bewerken? Beetje, maar geen prioriteit
Gewoon een beetje surfen en mailen? Vooral dit

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven?
Ongeveer 1000 - 1200 opperlimiet en het liefst tegen de 1000 aan.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik hoorde dat MSI en Acer prima laptops bouwen. Maar ik zoek iets met een goede bouwkwaliteit, goede specs en puik beeld. ( voor mijn budget )

Hardware:
- SSD + HDD
- i5 of i7
- videokaart: 1050 of 1050ti of 1060 <- moeilijkste keuze, zou een 1060 overkill zijn voor 1080p ultra gaming op laptop? Is het het waard om meer geld neer te leggen voor een betere videokaart voor 1080p.
- Goede TN of ips scherm
- Redelijke batterijduur

Na wat zoeken:

Merk/videokaart/link:

MSI 1050: pricewatch: MSI GL62M 7RD-047NL ( prima prijsje )

MSI 1050: pricewatch: MSI GL62M 7RD-050NL
Acer 1050: pricewatch: Acer Aspire VX-591G-54PD
Lenovo 1050: pricewatch: Lenovo Legion Y520 15 80WK004SMH

HP 1050ti: pricewatch: HP Omen 15-ax225nd ( zelfde prijs als 1060, maar wel IPS scherm )

ASUS 1060 ( 3GB ): pricewatch: Asus FX502VM-DM115T ( geen HDD )
MSI 1060( 3GB ): pricewatch: MSI GP62MVR 6RF-233NL (Leopard Pro)
ASUS 1060 ( 6GB ): pricewatch: Asus FX502VM-FY109T ( deze ziet er aardig uit, behalve geen HDD :( )

edit: laptops toegevoegd

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2017 21:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:30:
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga op uitwisseling en wil graag een laptop waarmee ik kan gamen ( AAA-titles ) / 1080p high of ultra en voor school zaken gebruiken.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken?
Helaas botnet 10 ( Windows ), het zou leuk zijn als ik de mogelijkheid en ruimte zou hebben voor dual booten.
Video's of foto's bewerken? Beetje, maar geen prioriteit
Gewoon een beetje surfen en mailen? Vooral dit

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven?
Ongeveer 1000 - 1200 opperlimiet en het liefst tegen de 1000 aan.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik hoorde dat MSI en Acer prima laptops bouwen. Maar ik zoek iets met een goede bouwkwaliteit, goede specs en puik beeld. ( voor mijn budget )

Hardware:
- SSD + HDD
- i5 of i7
- videokaart: 1050 of 1050ti of 1060 <- moeilijkste keuze, zou een 1060 overkill zijn voor 1080p ultra gaming op laptop? Is het het waard om meer geld neer te leggen voor een betere videokaart voor 1080p.
- Goede TN of ips scherm
- Redelijke batterijduur

Na wat zoeken:

Merk/videokaart/link:

MSI 1050: pricewatch: MSI GL62M 7RD-047NL ( prima prijsje )

MSI 1050: pricewatch: MSI GL62M 7RD-050NL
Acer 1050: pricewatch: Acer Aspire VX-591G-54PD
Lenovo 1050: pricewatch: Lenovo Legion Y520 15 80WK004SMH

HP 1050ti: pricewatch: HP Omen 15-ax225nd ( zelfde prijs als 1060, maar wel IPS scherm )

ASUS 1060 ( 3GB ): pricewatch: Asus FX502VM-DM115T ( geen HDD )
MSI 1060( 3GB ): pricewatch: MSI GP62MVR 6RF-233NL (Leopard Pro)
ASUS 1060 ( 6GB ): pricewatch: Asus FX502VM-FY109T ( deze ziet er aardig uit, behalve geen HDD :( )

edit: laptops toegevoegd
Ik zou deze kiezen gezien het grotere geheugen:

pricewatch: Asus ROG Strix GL553VD-FY578T

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou je voor meer gekeuzen opslagruimte kiezen ipv een betere videokaart? Hoe zit het met de bouwkwaliteit van deze laptop?

Tevens zit ik ook andere topics door te lezen, daar zie ik als advies dat je beter het geld in een desktop kan steken en een iets mindere laptop kan nemen 800 - 900 euro.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2017 07:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:02:
[...]

Waarom zou je voor meer gekeuzen kiezen ipv een betere videokaart? Hoe zit het met de bouwkwaliteit van deze laptop?

Tevens zit ik ook andere topics door te lezen, daar zie ik als advies dat je beter het geld in een desktop kan steken en een iets mindere laptop kan nemen 800 - 900 euro.
Wil jij echt een laptop of een desktop? Welke games wil je spelen, en welke programma's wil je daarnaast kunnen gebruiken? Met name fotobewerking e.d. vraagt om minimaal 16 GB geheugen, en dat geldt ook ook voor zware games. ;)

De bouwkwaliteit van de ROG is op zich goed. In mijn optiek kun je het beste kiezen voor een laptop met 16GB aan geheugen en minimaal een GTX1050TI GPU, maar die kosten net iets meer....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 23:52:
[...]
Wil jij echt een laptop of een desktop? Welke games wil je spelen, en welke programma's wil je daarnaast kunnen gebruiken? Met name fotobewerking e.d. vraagt om minimaal 16 GB geheugen, en dat geldt ook ook voor zware games. ;)

De bouwkwaliteit van de ROG is op zich goed. In mijn optiek kun je het beste kiezen voor een laptop met 16GB aan geheugen en minimaal een GTX1050TI GPU, maar die kosten net iets meer....
Laptop, omdat ik geen desktop wil meeslepen op uitwisseling. Ik kan altijd mijn huidige desktop upgraden.
Qua games: AAA-games
Fotobewerking: gewoon beetje klooien photoshop, illustrator en inDesign, maar met huidige 4GB Ram desktop, gaat het prima.

Ik zit echt gebonden aan mijn 1200 euro.

( weer bedankt voor je reactie )

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2017 07:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 07:54:
[...]

Laptop, omdat ik geen desktop wil meeslepen op uitwisseling. Ik kan altijd mijn huidige desktop upgraden.
Qua games: AAA-games
Fotobewerking: gewoon beetje klooien photoshop, illustrator en inDesign, maar met huidige 4GB Ram desktop, gaat het prima.

Ik zit echt gebonden aan mijn 1200 euro.

( weer bedankt voor je reactie )
In dat geval zou ik dan kiezen voor de: pricewatch: MSI GP62MVR 6RF-233NL (Leopard Pro) :)

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42
Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 23:52:
[...]
Zijn er al games die echt 16GB nodig hebben? Volgens mij is 8GB voorlopig al genoeg.

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41
Als je kijkt naar laptops met een GTX 1060, tot 15.6", tot 1200 euro: categorie: Laptops

Dan lijkt het voorstel van @Verwijderd inderdaad de beste :)

I see red pixels.

Verwijderd

Engineer Stewie schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:26:
[...]

Zijn er al games die echt 16GB nodig hebben? Volgens mij is 8GB voorlopig al genoeg.
BF1 vraagt behoorlijk veel geheugen, en dat zal in de toekomst niet minder worden.... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de suggestie, hoe zit het met de bouwkwaliteit van deze laptop?

Ik zie tevens op alternate dat ze een prima deal bieden, alleen denk je dat het handig is om op korte termijn te kopen. Aangezien ik de laptop pas in augustus nodig heb en misschien dat de prijzen gedaald zijn?

Verwijderd

Topicstarter
wwwhizz schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:32:
[...]

Als je kijkt naar laptops met een GTX 1060, tot 15.6", tot 1200 euro: categorie: Laptops

Dan lijkt het voorstel van @Verwijderd inderdaad de beste :)
dat zijn er niet veel xD

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:14:
[...]

Dank voor de suggestie, hoe zit het met de bouwkwaliteit van deze laptop?

Ik zie tevens op alternate dat ze een prima deal bieden, alleen denk je dat het handig is om op korte termijn te kopen. Aangezien ik de laptop pas in augustus nodig heb en misschien dat de prijzen gedaald zijn?
De bouwkwaliteit is dik in orde. Het lijkt me daarnaast verstandiger om je in Augustus te verder te oriënteren als je zo twijfelt. Deze markt verandert altijd en prijzen kunnen zakken, maar evengoed stijgen, en ik vind de prijs van Alternate prima. Ligt toch lager dan andere aanbieders.

Succes verder. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2017 12:08 ]

• KwabberNoud
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-08-2021
Ikzelf gebruik nu de GL62m met de gtx1050, maar zonder de ssd.

Om eerlijk te zijn vind ik het standaard scherm een groot tegenvaller, en zou de volgende keer zeker gaan voor een ips scherm.
Voor de rest is het een uitstekende laptop met meer dan genoeg rekenkracht. De accu gaat zo'n 2,5 uur mee en idle draait de laptop stil.

Het toetsenbord is een mooie uitblinker met voor mijn gevoel meer tactile feedback dan mijn chromebook.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:05:
[...]
De bouwkwaliteit is dik in orde. Het lijkt me daarnaast verstandiger om je in Augustus te verder te oriënteren als je zo twijfelt. Deze markt verandert altijd en prijzen kunnen zakken, maar evengoed stijgen, en ik vind de prijs van Alternate prima. Ligt toch lager dan andere aanbieders.

Succes verder. :)
Bedankt voor je hulp!

Verwijderd

Topicstarter
KwabberNoud schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:08:
Ikzelf gebruik nu de GL62m met de gtx1050, maar zonder de ssd.

Om eerlijk te zijn vind ik het standaard scherm een groot tegenvaller, en zou de volgende keer zeker gaan voor een ips scherm.
Voor de rest is het een uitstekende laptop met meer dan genoeg rekenkracht. De accu gaat zo'n 2,5 uur mee en idle draait de laptop stil.

Het toetsenbord is een mooie uitblinker met voor mijn gevoel meer tactile feedback dan mijn chromebook.
Hoe krachtig is de laptop in games die je speelt of voor ander gebruik/video of image bewerking?
Pagina: 1