eBay Tracking Stilte?

Pagina: 1
Acties:
  • 564 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svensonic1
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-07 03:20
Ik heb iets op eBay besteld maar er staat nu al 3 dagen achterelkaar dezelfde tracking status en heb er niets meer over gehoord?
https://gyazo.com/d69aea4693ee0c8213af0e2ec9844068
Heeft iemand hier ervaring mee, komt dit door het weekend of is mijn pakket kwijt?
Heb al het vervoersbedrijf meerdere malen een berichtje gestuurd vandaag en gister maar geen antwoord doordat het weekend is denk ik.
eBay kan me niet verder helpen.
Het is verzonden via het ebay global shiping program.

[ Voor 5% gewijzigd door svensonic1 op 07-05-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:45
Lijkt mij gewoon weekend zo te zien komt het uit de VS ? dan duurt het altijd wat langer he heb je de verkoper al naar de status gevraagd ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 19:24
Voor zover ik weet is er nooit vervoer van pakketjes in het weekend, in ieder geval niet voor de consument. Maar om nu al te denken dat je pakket "kwijt"is lijkt me een beetje voorbarig. Het lijkt erop dat je wel heel erg in paniek bent als je al meerdere berichten hebt gestuurd naar de vervoerder. Dat is nergens voor nodig, je weet namelijk zelf eigenlijk al waar het door komt. Als je een week geen beweging ziet zou ik pas contact opnemen.

EDIT: Wat heb je trouwens gevonden over de vervoerder, verwerkt deze normaal wel pakketten in het weekend?

[ Voor 11% gewijzigd door jugger naut op 07-05-2017 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:40
Zover ik weet gaat je pakketje eerst richting eBay, zij groeperen het en zenden het door richting Europa. In het weekend hoef je geen scan te verwachten, en als het op de vrachtwagen zit voor een lange afstand ook niet. Dus even geduld ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svensonic1
Downloader_NL schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:16:
Lijkt mij gewoon weekend zo te zien komt het uit de VS ? dan duurt het altijd wat langer he heb je de verkoper al naar de status gevraagd ?
Verkoper gister al een berichtje gestuurd geen antwoord denk ik door weekend, eBay wel een automatisch antwoord, vervoersbedrijf heeft ook geen antwoord gegeven ik denk door het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55

DukeBox

loves wheat smoothies

Daarnaast, 'in transit' is gewoon onderweg. Kan wel een paar dagen duren totdat er een nieuwe status is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je je zo vreselijk zorgen maakt, waarom bestel je dan op deze manier? Als iets uit het buitenland komt (zeker de VS), dan gaat dat gewoon een tijdje duren. Om de vijf minuten gaan checken is totaal zinloos.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svensonic1
gambieter schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:19:
Als je je zo vreselijk zorgen maakt, waarom bestel je dan op deze manier? Als iets uit het buitenland komt (zeker de VS), dan gaat dat gewoon een tijdje duren. Om de vijf minuten gaan checken is totaal zinloos.
In Transit-DEPARTURE SCAN dit staat er verder niets, 3 dagen lang al. bijna 4 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit de eerste keer dat je iets besteld vanuit de VS? Dit is namelijk gewoon normaal. Goede kans dat morgen de code weer veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

svensonic1 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:23:
In Transit-DEPARTURE SCAN dit staat er verder niets, 3 dagen lang al. bijna 4 dagen
Het is a) weekend b) een proces dat meerdere grenzen over moet inclusief controles. Als er over 2 weken nog niets is gebeurd, dan wordt het tijd om je eens zorgen te gaan maken. Nu al zenuwpezen is zeker niet zinvol.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svensonic1
gambieter schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:27:
[...]

Het is a) weekend b) een proces dat meerdere grenzen over moet inclusief controles. Als er over 2 weken nog niets is gebeurd, dan wordt het tijd om je eens zorgen te gaan maken. Nu al zenuwpezen is zeker niet zinvol.
Oké dan wacht ik het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:36
Het is geen PostNL ;)
Wacht rustig 1 of 2 weken en dan zal het goedkomen.
Heb het idee dat je niet vaak op eBay hebt besteld ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svensonic1
MdO82 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:29:
Het is geen PostNL ;)
Wacht rustig 1 of 2 weken en dan zal het goedkomen.
Heb het idee dat je niet vaak op eBay hebt besteld ?
Nee eerste keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Laatst nog iets op ebay besteld, het pakket kwam vanuit california. Van california naar schiphol duurde 9 dagen. 6 dagen om door de customs heen te komen en toen 1 dag later stond het op de stoep. Reken er ook op dat je nog een naheffing krijgt van ongeveer 25% belasting.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

JackBol schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:34:
Reken er ook op dat je nog een naheffing krijgt van ongeveer 25% belasting.
is gewoon 21% hier..
+ invoer kosten maar dat alles in wel afhankelijk van het bedrag en/of verkoper.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 07-05-2017 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:40
DukeBox schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:37:
[...]

is gewoon 21% hier..
+ invoer kosten maar dat alles in wel afhankelijk van het bedrag en/of verkoper.
Is in dit geval niet aan de orde, omdat het gekocht is met eBay Global shipping program. Dan betaal je tijdens bestellen als de belasting, dat handelt eBay voor je af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Rub147 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:45:
Dan betaal je tijdens bestellen als de belasting, dat handelt eBay voor je af.
Daar zitten nog heel wat restricties aan.. http://pages.ebay.com/help/sell/shipping-globally.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik zie hier geen discussiewaarde in. Dit kan je het beste met de verkoper overleggen en sowieso wat minder ongeduldig wezen. Een pakketje uit de VS is (bijna) nooit binnen 3 dagen in Nederland, behalve als je duurdere verzendopties kiest.

Ik zet hier dan ook een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.