Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Future proof gaming PC (mid budget)

Pagina: 1
Acties:

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag gamen met mijn systeem. 1080p op High zoals BF1, Overwatch, League, Witcher, Battlegrounds, the usual games.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te denken rond de 600 - 800 euro. Ik heb nog wat hulp nodig met mijn samengestelde systeem en waar ik misschien beter opties kan kiezen om de prijs te drukken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alleen een desktop PC nodig, monitor, muis, toetsenbord, etc heb ik al in mijn bezit. Ik heb ook nog laptop harde schijven, een mSSD en een 2,5" SSD. Tevens heb ik ook al Windows, omdat ik in feite mijn laptop vervang met de desktop.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een future proof gaming PC maken, ik weet niet of dat slim is dus shoot me down als dat niet zo is. Daarom heb ik een wat duurdere CPU en mobo gekozen, en een wat magere videokaart gehaald. In de toekomst hoef ik dan alleen mijn CPU te upgraden en dan ben ik klaar. (Tenminste, dat denk ik)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst denk ik gewoon Intel en Nvidia. Heb ik altijd gehad en is naar mijn weten ook wel het meest ondersteund.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de kast zo klein mogelijk houden en lekker onopvallend, dus dichte case, helemaal zwart als het kan. Geluid maakt mij niet zoveel uit, als het maar koel blijft.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een lijstje hieronder gemaakt, maar ik zou graag willen weten of ik de juiste weg bega en/of ik beter andere componenten kan kiezen om de prijs te drukken, in welk geval dan ook. Dank! Als er nog vragen zijn, ik hoor het graag!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 365,19€ 365,19
1MSI B250M Mortar€ 91,23€ 91,23
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC€ 152,95€ 152,95
1Fractal Design Define S€ 74,95€ 74,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,95€ 29,95
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 118,95€ 118,95
1Corsair CX450M€ 52,50€ 52,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 885,72

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13:03
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 231,85€ 231,85
1MSI B350 PC Mate€ 100,95€ 100,95
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GB€ 286,-€ 286,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 873,25

Wel wat boven je budget maar hiermee kom je dichtst bij de term "future proof".
Verder is de kast precies wat je wilt denk ik. Verder de 1600 meer cores meer "future" zekerheid gepaard met 3000mhz ram. De RX 580 is momenteel de sweetspot voor 1080p gaming. De rest spreekt wel voor zich.

[ Voor 22% gewijzigd door Voyarch op 07-05-2017 20:28 ]

• bramhut
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-11 21:07
Je kiest een 7700K terwijl je niet van plan bent te gaan overklokken, dan kun je beter een 7700 nemen. Dat scheelt dan weer 40 euro.

• sassymousasi
Voyarch schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:03:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 231,85€ 231,85
1MSI B350 PC Mate€ 100,95€ 100,95
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GB€ 286,-€ 286,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 873,25

Wel wat boven je budget maar hiermee kom je dichtst bij de term "future proof".
Verder is de kast precies wat je wilt denk ik. Verder de 1600 meer cores meer "future" zekerheid gepaard met 3000mhz ram. De RX 580 is momenteel de sweetspot voor 1080p gaming. De rest spreekt wel voor zich.
Thanks, is het ook mogelijk om een Nvidia kaart in combinatie met een Ryzen? Ik heb het idee dat ik met een Nvidia beter af ben?
bramhut schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:04:
Je kiest een 7700K terwijl je niet van plan bent te gaan overklokken, dan kun je beter een 7700 nemen. Dat scheelt dan weer 40 euro.
Misschien ben ik inderdaad met mijn CPU een beetje overboord gegaan.

[ Voor 5% gewijzigd door sassymousasi op 07-05-2017 21:16 ]

• Pimml
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-06 10:37
sassymousasi schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:14:
Thanks, is het ook mogelijk om een Nvidia kaart in combinatie met een Ryzen? Ik heb het idee dat ik met een Nvidia beter af ben?
Is dit een gevoel? Gebaseerd op feiten komt AMD vrijwel altijd gelijk of beter uit de low en midrange budget kaarten.

• Voyarch
[...]

[...]

Het kan natuurlijk wel maar waarom zou je naar lager downgraden :+
Wint al van de GTX 1050ti en 1060 en 1070 is te duur.

[ Voor 6% gewijzigd door Voyarch op 07-05-2017 21:26 ]

• sassymousasi
Voyarch schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:25:
[...]

Het kan natuurlijk wel maar waarom zou je naar lager downgraden :+
Wint al van de GTX 1050ti en 1060 en 1070 is te duur.
Haha, ok het maakt mij niet uit, maar het is meer met het oog op de toekomst dat ik naar een betere videokaart kan gaan (zoals de 1080) en niet perse vast zit aan het merk ATI. Maar dat zal vast omdat ik ben gebrainwashed met Nvidia, dat ik er vanuit ga dat die kaarten beter zijn.
Pimml schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:19:
[...]

Is dit een gevoel? Gebaseerd op feiten komt AMD vrijwel altijd gelijk of beter uit de low en midrange budget kaarten.
Jep dat is zeker een gevoel. Vandaar dat ik ook hier ben om terecht gezet te worden. Tevens had/heb ik ook het idee dat als je voor een ATI kaart gaat en een Ryzen dat je dan geen Nvidia kaart er later meer in kunt zetten. Want als ik dan mijn PC wil upgraden moet ik voor een high end kaart gaan en dan kan ik (uitgaande van jouw reactie) dan beter voor Nvidia gaan.

[ Voor 48% gewijzigd door sassymousasi op 07-05-2017 21:33 ]

• Voyarch
sassymousasi schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:28:
[...]

Haha, ok het maakt mij niet uit, maar het is meer met het oog op de toekomst dat ik naar een betere videokaart kan gaan (zoals de 1080) en niet perse vast zit aan het merk ATI. Maar dat zal vast omdat ik ben gebrainwashed met Nvidia, dat ik er vanuit ga dat die kaarten beter zijn.
Je kan gerust later nog je videokaart upgraden het is niet alsof je een pact afsluit met je AMD om altijd hun producten te blijven kopen en vervolgens een nekschot krijgt als je het toch waagt om nvidea erin te doen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Voyarch op 07-05-2017 21:36 ]

• sassymousasi
Voyarch schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:33:
[...]

Je kan gerust later nog je videokaart upgraden het is niet alsof je een pact afsluit met je AMD om altijd hun producten te kopen ;)
Ok top. Volgens mij haal ik CPU + mobo vaste combinate door elkaar met de videokaart.

Ik lees overigens dat er binnenkort zowel bij AMD (Juni) als bij Nvidia (Herfst) een nieuwe generatie wordt aangekondigd, die deze generatie met 25% prestatieverbetering heeft? Dan is het misschien slimmer om nog even te wachten. Of blijf je zo bezig?

[ Voor 27% gewijzigd door sassymousasi op 07-05-2017 21:44 ]

• bramhut
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-11 21:07
sassymousasi schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:34:
[...]

Ok top. Volgens mij haal ik CPU + mobo vaste combinate door elkaar met de videokaart.

Ik lees overigens dat er binnenkort zowel bij AMD (Juni) als bij Nvidia (Herfst) een nieuwe generatie wordt aangekondigd, die deze generatie met 25% prestatieverbetering heeft? Dan is het misschien slimmer om nog even te wachten. Of blijf je zo bezig?
In juni wordt vega waarschijnlijk gelaunched, maar dat worden hoogstwaarschijnlijk alleen maar dure high-end kaarten. En tot de Herfst zou ik zoiezo niet gaan wachten want dan blijf je bezig.

• sassymousasi
Okidoki. Dan ga ik mijn systeem bij elkaar kopen. Misschien dat ik op de valreep toch voor een 1070 ga maar dat moet ik nog zien. Thanks voor alle hulp!

• sassymousasi
Ik ben mijn systeem nu aan het samenstellen maar ik loop vast op de videokaart. In mijn vorige bericht ging ik kijken of ik een 1070 of een RX580 ga halen. In principe sta ik open voor beide en kijk ik vooral nu even naar prijs. En daar loop ik nu een beetje op vast.

De kaart die is aangeraden door Ventrexe:
is op dit moment niet bij Azerty beschikbaar, vandaar dat ik naar andere opties kijk. Nu kijk ik bij vergelijkbare Radeon kaarten maar die (beschikbare) lopen al gauw op naar 310-330 euro en dan is het misschien toch slimmer om een 1070 te halen. Daar heb je 1 goedkopere kaart de ASUS ROG STRIX-GTX1070 (pricewatch: Asus ROG STRIX-GTX1070-8G-GAMING van 277 euro en de andere kaarten springen dan direct naar de 400 euro. Zit er dan nog verschil in performance oid?

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:34
sassymousasi schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:54:
Daar heb je 1 goedkopere kaart de ASUS ROG STRIX-GTX1070 (pricewatch: Asus ROG STRIX-GTX1070-8G-GAMING van 277 euro en de andere kaarten springen dan direct naar de 400 euro. Zit er dan nog verschil in performance oid?
Voor de gein al eens op die link geklikt? Dat is een fout in de Pricewatch, de linkt verwijst naar een RX 480 4GB, niet een GTX 1070.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• sassymousasi
Moi_in_actie schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:58:
[...]

Voor de gein al eens op die link geklikt? Dat is een fout in de Pricewatch, de linkt verwijst naar een RX 480 4GB, niet een GTX 1070.
Oops, dat maakt een hoop duidelijk. Mijn fout.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Uh nee. De RX580 is gewoon sneller in vrijwel elke recente titel, die niet gesloopt is door Nvidia hun Gameworks "optimalisatie". Optimalisatie die een game in het algemeen slechter laat draaien, maar net even wat slechter op AMD dan Nvidia. Voor de rest draait een RX580 vergelijkbaar of iets minder in oudere DX11 games, waar geen driver optimalisaties zijn voor de RX580, beter in recente DX11 titels met driver optimalisatie en veel beter bij elke DX12/Vulkan titel. Dat laatste is een hardwarematig verschil tussen AMD en Nvidia, en gaat niet omslaan ten voordele van Nvidia. Eerder AMD die uit zal lopen op Nvidia met betere drivers.
De R5 1600 is een veel betere keuze, zeker als je future proof wil. Zwaardere, recente games zoals BF1 of de Witcher 3 gebruiken al meer dan vier cores, en belasten vier cores al bijzonder zwaar. Daar zit weinig effectieve levensduur meer in. Zeker BF1 is problematisch. Een normale i5 is al bottlenecked, een i7 7700k zit op zware loads.

In conclusie, eens met het lijstje van @Ventrexe. Je zou alleen nog kunnen overwegen om dit bordje te kopen omdat er een cashback actie van Gigabyte bezig is voor dit bordje. Bij registratie krijg je €20 aan steam tegoed, dus effectief betaal je niks extra's, maar krijg je wel een beter bordje. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• sassymousasi
DaniëlWW2 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:59:
[...]

Uh nee. De RX580 is gewoon sneller in vrijwel elke recente titel, die niet gesloopt is door Nvidia hun Gameworks "optimalisatie". Optimalisatie die een game in het algemeen slechter laat draaien, maar net even wat slechter op AMD dan Nvidia. Voor de rest draait een RX580 vergelijkbaar of iets minder in oudere DX11 games, waar geen driver optimalisaties zijn voor de RX580, beter in recente DX11 titels met driver optimalisatie en veel beter bij elke DX12/Vulkan titel. Dat laatste is een hardwarematig verschil tussen AMD en Nvidia, en gaat niet omslaan ten voordele van Nvidia. Eerder AMD die uit zal lopen op Nvidia met betere drivers.
Wil je zeggen dat ik dus beter af ben met een RX580 dan een Nvidia kaart? Ik zit een beetje te twijfelen tussen een RX580 en een 1070. Scheelt voor mij net geen 100 euro. Zeker ook omdat de RX kaartjes niet veel op vooraad zijn bij Azerty en ik dus aangewezen ben op de wat duurdere versies (die niet perse beter zijn lees ik)
[...]

De R5 1600 is een veel betere keuze, zeker als je future proof wil. Zwaardere, recente games zoals BF1 of de Witcher 3 gebruiken al meer dan vier cores, en belasten vier cores al bijzonder zwaar. Daar zit weinig effectieve levensduur meer in. Zeker BF1 is problematisch. Een normale i5 is al bottlenecked, een i7 7700k zit op zware loads.

In conclusie, eens met het lijstje van @Ventrexe. Je zou alleen nog kunnen overwegen om dit bordje te kopen omdat er een cashback actie van Gigabyte bezig is voor dit bordje. Bij registratie krijg je €20 aan steam tegoed, dus effectief betaal je niks extra's, maar krijg je wel een beter bordje. ;)
Super, bedankt! Ik ga inderdaad voor deze CPU setup. Oh, als dat een beter bord is, dan ga ik daar zeker voor. 20 euro cashback is nooit verkeerd.

Nu heb ik wel eens iets gelezen over het installeren van je CPU en dat dat wel eens moeilijk zou kunnen zijn? Is het slim om de CPU al door de leverancier te laten installeren?

• Voyarch
Alles boven de GTX 1060 is natuurlijk beter, en de build kan je netjes bij azerty laten instaleren voor een meerprijs een leverancier doet dat namelijk niet, het is trouwens helemaal niet moeilijk bekijk een paar yt videos en je komt er zeker uit.
YouTube: AMD Ryzen 7 / Gigabyte GA-AB350 Gaming 3 Review and PC Build - Part 2
Precies wat je zoekt.

• sassymousasi
Ok, dan ga ik denk ik toch voor de 1070. Moet ik zeker wel een sterkere voeding kopen van 650W? Omdat de kaart 500W verlangt.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

sassymousasi schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:06:
Wil je zeggen dat ik dus beter af ben met een RX580 dan een Nvidia kaart? Ik zit een beetje te twijfelen tussen een RX580 en een 1070. Scheelt voor mij net geen 100 euro. Zeker ook omdat de RX kaartjes niet veel op vooraad zijn bij Azerty en ik dus aangewezen ben op de wat duurdere versies (die niet perse beter zijn lees ik)
Qua RX580's zijn de Sapphire's de beste. Die zijn dus niet meer aan te slepen. :+
In het algemeen begint het opvallend te worden qua RX580. Ze waren vlak na release allemaal goed leverbaar, en nu wordt het steeds moeilijker. Populair zijn ze zeker.
Een GTX1070 is alleen een heel ander niveau. De RX580 zit tussen de 1060 en 1070 in qua prestaties in moderne games.

Ik vind de eigenlijk GTX1070 veel te duur voor wat je krijgt. Zowel qua gewenste prestaties nu, als prijstechnisch is de RX580 beter. De RX580 kan gewoon alles tot en met BF1 maxed out draaien, en als je moet vervangen dan heb je al snel €150 bespaard die je in een nieuwe GPU kan stoppen. Uiteraard als je er eentje te pakken krijgt want het wordt nu heel heel erg. :P

Zie ook:
https://www.techpowerup.c...pphire/RX_580_Nitro_Plus/
YouTube: Can the RX 580 Dethrone The GTX 1060? Yep, We're Doing It Again!

Je moet alleen weten dat de volgende titels met gameworks zitten en niet representatief zijn voor gemiddelde prestaties:
-Anno 2205
-Dishonored 2
-Watch Dogs 2
-Ghost Recon Wildlands
-Gears of War 4

Voor de rest wint de RX580 van de GTX1060, en in een aantal titels zoals BF1 zit die dichtbij de GTX1070.
Super, bedankt! Ik ga inderdaad voor deze CPU setup. Oh, als dat een beter bord is, dan ga ik daar zeker voor. 20 euro cashback is nooit verkeerd.

Nu heb ik wel eens iets gelezen over het installeren van je CPU en dat dat wel eens moeilijk zou kunnen zijn? Is het slim om de CPU al door de leverancier te laten installeren?
Aangezien je toch bij Azerty gaat schoppen. Je kan daar je bios laten flashen en je CPU installeren voor €9. Eigenlijk is een CPU installeren het enige dat je echt kan verknallen. De rest is geavanceerde lego. Die bios flash kan best wel eens handig zijn omdat Ryzen 5 nog redelijk recent is. Je kan een bord ontvangen die nog een oudere bios heeft, en de CPU niet herkent. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• sassymousasi
DaniëlWW2 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:40:
[...]

Qua RX580's zijn de Sapphire's de beste. Die zijn dus niet meer aan te slepen. :+
In het algemeen begint het opvallend te worden qua RX580. Ze waren vlak na release allemaal goed leverbaar, en nu wordt het steeds moeilijker. Populair zijn ze zeker.
Een GTX1070 is alleen een heel ander niveau. De RX580 zit tussen de 1060 en 1070 in qua prestaties in moderne games.

Ik vind de eigenlijk GTX1070 veel te duur voor wat je krijgt. Zowel qua gewenste prestaties nu, als prijstechnisch is de RX580 beter. De RX580 kan gewoon alles tot en met BF1 maxed out draaien, en als je moet vervangen dan heb je al snel €150 bespaard die je in een nieuwe GPU kan stoppen. Uiteraard als je er eentje te pakken krijgt want het wordt nu heel heel erg. :P

Zie ook:
https://www.techpowerup.c...pphire/RX_580_Nitro_Plus/
YouTube: Can the RX 580 Dethrone The GTX 1060? Yep, We're Doing It Again!

Je moet alleen weten dat de volgende titels met gameworks zitten en niet representatief zijn voor gemiddelde prestaties:
-Anno 2205
-Dishonored 2
-Watch Dogs 2
-Ghost Recon Wildlands
-Gears of War 4

Voor de rest wint de RX580 van de GTX1060, en in een aantal titels zoals BF1 zit die dichtbij de GTX1070.

[...]

Aangezien je toch bij Azerty gaat schoppen. Je kan daar je bios laten flashen en je CPU installeren voor €9. Eigenlijk is een CPU installeren het enige dat je echt kan verknallen. De rest is geavanceerde lego. Die bios flash kan best wel eens handig zijn omdat Ryzen 5 nog redelijk recent is. Je kan een bord ontvangen die nog een oudere bios heeft, en de CPU niet herkent. :)
Daar maak je een goed punt. Ik zat zelf een beetje te rekenen in hoelang een kaart nu meegaat en hoeveel ik nu bespaar, en als het inderdaad zo dichtbij zit dan ga ik toch kijken of ik een RX580 kan kopen, en dan bespaar dat geld om in de toekomst een betere videokaart te halen.

Dan bestel ik de videokaart wel ergens anders, dat maakt in principe niet zoveel uit.

Ja dat dacht ik dus al, maar voor die 9 euro is dat geen slecht idee. Thanks for alle antwoorden, ik kan niet wachten om hem aan te knallen! :>

• sassymousasi
Nou, het gaat allemaal niet van harte.

Allereerst is de kast die ik heb gekregen een stuk groter dan ik had verwacht. Het is feitelijk een full fledged PC kast, waar ik eigenlijk een wat kleiner model voor had gesteld, maar goed, geen ramp.

Het bouwen echter is een stuk onduidelijker dan ik had verwacht, ik heb allemaal kleine led draadjes van de voorkant van de PC van de Fractal Design S maar waar die in godsnaam in moeten, god mag het weten. Ik zie een LED Demo input, LED C2, maar waar die draadjes precies in moeten ik weet het echt niet.

Dan heb je ook nog de fans, welke is 1, welke is 2, etc. Ik weet dat de CPU koeler diegene boven de CPU is maar is de achterkant fan 2 of de voorste?

Er zit ook geen handleiding bij of iets dergelijks, frustrerend is het wel.

EDIT:

Ok, ik sluit het maar gewoon aan en zie wel wat er gebeurt. Het vage is ook dat ik maar 3 pin ingang heb in mijn fan maar op mijn moederbord staan er 4.

[ Voor 9% gewijzigd door sassymousasi op 11-05-2017 12:24 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:25

Thomg

Aww yiss

http://www.intel.com/cont...ktop/sb/img/fp_header.jpg
http://support.fractal-de...es-for-front-i-o-and-fans

Fans maken echt helemaal niks uit, ga wild. Wel zo slim om de cpu fan op de cpu header aan te sluiten.
Pagina: 1