Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 861043

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb op de een of andere manier de helft van mijn besturings systeem verwijdert en ik heb geen recovery... Dus ook niet op de D schijf. Er stond standaart windows 7 op en ik wilde windows 10 installeren. Toen liep alles in de soep. Als ik mijn PC nu opstart heb ik zwart scherm met allemaal witte letters en zinnen waar ik niks van snap.

Begrijpt iemand mijn probleem?

Groetjes Sebastian

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:17

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Wat staat er op je scherm? Maak even een foto of zet het hier in tekst neer.

Hier kunnen we niets mee.

Hoe heb je installatie kunnen verwijderen?
Dit is een software probleem, de kans is nihil dat dit je pc gesloopt heeft. Over welke pc hebben we het eigenlijk?

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
@T.Kreeftmeijer De PC die gelinkt is betreft een HP Elitedesk 8300 SFF desktop.

Ik vermoed dat de melding iets zal zijn van de Intel boot agent (die niets kan vinden) of gewoon geen besturingssysteem gevonden.

Er moet nu een besturingssysteem geïnstalleerd worden op de computer. HP levert vaak recovery media bij hun computers mee. Indien je die hebt kan je vanaf de DVD opnieuw de bijbehorende versie van Windows installeren. Er is genoeg op internet te vinden hoe je Windows moet installeren.

Indien je hiervoor geen geactiveerde Windows 10 had op deze desktop, zal je nu die ook niet kunnen activeren zonder een code te kopen hiervoor. Indien de PC geactiveerd was met Windows 10 voor het ongelukje dan zal Windows 10 meteen weer activeren zolang je de goede versie uitkiest (Home of Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Toen liep alles in de soep.
Tsja,en jij denkt serieus dat iemand hier met deze nietszeggende beschrijving iets kan ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:48
Windows 10 kan je gewoon activeren met je Windows 7 code, dus het makkelijkste is om via de Microsoft site de MediaCreationTool te downloaden en W10 hiermee te installeren. Ik neem wel aan dat je backups hebt van alle data op de pc?

[ Voor 6% gewijzigd door FoxLenny op 07-05-2017 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

CMD-Snake schreef op zondag 7 mei 2017 @ 17:32:
@T.Kreeftmeijer De PC die gelinkt is betreft een HP Elitedesk 8300 SFF desktop.
Ah, die had ik niet gezien. Ik zit om de mobiel site.

@Anoniem: 861043 Die zinnen/woorden op je scherm kan jij misschien niet begrijpen, maar wij wellicht wel.

Waarschijnlijk op je opstarten vanaf een installatiemedium met Windows.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb nog wel een legale windows 7 ISO voor je. Als je aangeeft of je 32- of 64 bit windows 7 nodig hebt, kan je hem via onedrive downloaden. Is officieel een windows 7 PRO ISO, maar in principe kun je iedere versie van windows 7 daarmee installeren.

Je moet dan natuurlijk wel je eigen licentiecode gebruiken (is vaak op een stikker op de pc te vinden)

[ Voor 17% gewijzigd door hoi1234 op 07-05-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:01
FoxLenny schreef op zondag 7 mei 2017 @ 17:37:
Windows 10 kan je gewoon activeren met je Windows 7 code, dus het makkelijkste is om via de Microsoft site de MediaCreationTool te downloaden en W10 hiermee te installeren. Ik neem wel aan dat je backups hebt van alle data op de pc?
Beste optie om de pc weer nieuw leven in te blazen.
En meteen een schone windows 10 installatie.
De media creation tool maakt dan een usb sticks met de winjdows installatie daarop.
Wel nieuwe installatie kiezen en geen upgrade tijdens de installatie van windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik doe mijn best om het zo goed mogelijk te omschijven. De PC draait nu op een USB stick met het programma Linux erop. Dat kennen jullie waarschijnlijk wel. Ik kan niks installeren/downloaden omdat de pc draait via een USB. Ik voeg even 2 foto's toe met wat ik te zien krijg bij het opstarten van mijn PC. Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/i/pmLoiy1hj
Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/i/pmn8TGsHj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:59
wat krijg je als je hem zonder die Linux USB opstart ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Downloader_NL schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:02:
wat krijg je als je hem zonder die Linux USB opstart ?
Dat hierboven krijg ik als ik hem zonder de USB opstart. Als ik hem mét de USB opstart krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img924/7550/JuTPQ3.jpg
En dan klik ik de bovenste aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Anoniem: 861043 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:12:
[...]

Dat hierboven krijg ik als ik hem zonder de USB opstart. Als ik hem mét de USB opstart krijg ik dit:
[afbeelding]
En dan klik ik de bovenste aan.
Oké maar dat ziet er volgens mij ook uit als iets van Linux. wat heb je trouwens gedaan voordat het mis ging ? iets met een multiboot tool ?

Snelste weg is zoals ze hierboven aangeven een USB stick maken met Windows media creation tool en Windows 10 installeren

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eerst had ik Windows 10 geïnstalleert. Van Windows 10 moest er per see een wachtwoord op mijn PC staan. Ik wilde een oplossing hiervoor zoeken en zocht raad op een forum maar zij konden mij ook niet helpen. Toen heb ik zó diep in mijn PC zitten rommelen en blijkbaar zonder dat ik het wist belangrijke bestanden gewist. Toen kreeg ik errors... Bij het opnieuw opstarten werkte Windows 10 nog maar voor 20%. Dat wil zeggen: Ik kon alleen nog Google Chrome openen, de Windows bar vanonderen deed het niet meer, ik kon verder nergens op klikken en de instellingen werkten ook niet meer. De helft van Windows wilde niet meer opstarten (omdat ik wss die belangrijke bestanden had verwijdert). Nu doet hij dus echt niks meer. Als ik de pc gewoon zou kunnen opstarten, dan zou ik hem niet eens terug kunnen brengen naar de fabrieksinstellingen omdat ik op geen mogelijkheid bij mijn instellingen kon komen omdat ik die dus wss heb verwijdert....

Dat krijg je als je ergens aan gaat prutsen waar je geen verstand van hebt.

Ik ga het proberen van die Media Creater Tool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:48
Windows 10 is dus al geactiveerd en gelinkt aan je pc, dus je hoeft niet meer met codes te rommelen of die ergens in te voeren. Dus met de Media Creation Tool al je partities verwijderen en een verse installatie. Zoals ik al eerder vroeg, heb je wel alle data van je pc gehaald die je wil bewaren? Zo niet (overigens niet verstandig, geen backups), moet je de HD eruit halen en even aan een ander systeem hangen om je data te kopiëren.

[ Voor 5% gewijzigd door FoxLenny op 07-05-2017 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Anoniem: 861043 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:32:
Eerst had ik Windows 10 geïnstalleert. Van Windows 10 moest er per see een wachtwoord op mijn PC staan. Ik wilde een oplossing hiervoor zoeken en zocht raad op een forum maar zij konden mij ook niet helpen. Toen heb ik zó diep in mijn PC zitten rommelen en blijkbaar zonder dat ik het wist belangrijke bestanden gewist. Toen kreeg ik errors... Bij het opnieuw opstarten werkte Windows 10 nog maar voor 20%. Dat wil zeggen: Ik kon alleen nog Google Chrome openen, de Windows bar vanonderen deed het niet meer, ik kon verder nergens op klikken en de instellingen werkten ook niet meer. De helft van Windows wilde niet meer opstarten (omdat ik wss die belangrijke bestanden had verwijdert). Nu doet hij dus echt niks meer. Als ik de pc gewoon zou kunnen opstarten, dan zou ik hem niet eens terug kunnen brengen naar de fabrieksinstellingen omdat ik op geen mogelijkheid bij mijn instellingen kon komen omdat ik die dus wss heb verwijdert....

Dat krijg je als je ergens aan gaat prutsen waar je geen verstand van hebt.

Ik ga het proberen van die Media Creater Tool.
Windows 10 vereist trouwens niet perse een password gewoon de setup lezen en je kan verder zonder password

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Downloader_NL schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:04:
[...]

Windows 10 vereist trouwens niet perse een password gewoon de setup lezen en je kan verder zonder password
Dat kan alleen bij een lokaal account. Maar kan inderdaad op de normale manier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FoxLenny schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:49:
Windows 10 is dus al geactiveerd en gelinkt aan je pc, dus je hoeft niet meer met codes te rommelen of die ergens in te voeren. Dus met de Media Creation Tool al je partities verwijderen en een verse installatie. Zoals ik al eerder vroeg, heb je wel alle data van je pc gehaald die je wil bewaren? Zo niet (overigens niet verstandig, geen backups), moet je de HD eruit halen en even aan een ander systeem hangen om je data te kopiëren.
Ik had er geen bestanden op staan die ik terug wil hebben, dus dat maakt niet zo veel uit. Ik had de optie "Flash System Rom" maar dan krijg ik de melding "File is missing or damaged" dusja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Anoniem: 861043 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:32:
Van Windows 10 moest er per see een wachtwoord op mijn PC staan. Ik wilde een oplossing hiervoor zoeken en zocht raad op een forum maar zij konden mij ook niet helpen.
Indien je een lokaal account hebt gemaakt in Windows 10 is een wachtwoord niet verplicht. Bij een Microsoft account, wat de default optie is op het account scherm, is deze wel verplicht.

Met allerhande tools gaan hacken in Windows is niet aan te bevelen, zeker als je geen of weinig verstand van zaken hebt.

Beste is denk ik om de schijf te formatteren en Windows 10 schoon te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Zorg er bij de installatie voor dat je bij dit scherm alle parties verwijderd met de verwijder/delete knop en dan wanneer er één niet-toegewezen schijf is, op nieuw te klikken. Dan zullen vanzelf de juiste indelingen en dergelijke gemaakt worden.
Afbeeldingslocatie: https://www.profissionaisti.com.br/wp-content/uploads/2013/10/Win8.1_211.png
Stop alleen de schijf waar je Win op wil installeren erin.

Pagina: 1