Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Goede laptop voor programmeren, fotoshop en tekstverwerker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Omdat ik een hbo studie wil gaan volgen waar programmeren in voor komt en ik de kant van web development op wil gaan tijdens de opleiding ICT associate degree, zoek ik een laptop die kan programmeren. Maar omdat ik daar nog de opleiding Communication & Multimedia Design daar achteraan wil gaan doen, wil ik ook op dezelfde laptop foto's kunnen bewerken en/of fotoshoppen. De laptop moet ook een tekstverwerker hebben, aangezien ik graag als hobby verhalen schrijf.
Graag zou ik willen weten welke laptop deze alle drie de dingen aan kan en die er ook voor gemaakt is. Het zou ook fijn zijn als de laptop niet al te zwaar is, zodat ik deze naar school kan nemen op de fiets. Is er iemand die me kan helpen en die weet welke laptop ik moet pakken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Voor het programmeren gebruik ik momenteel nog geen programma, mede omdat ik deze nog niet heb. Voor tekstverwerken gebruik ik Microsoft Word en voor de foto's die ik bewerk gebruik ik Picsart. Verder heb ik Windows media player altijd aanstaan voor muziek en ook het internet en kijk ik regelmatig ook netflix.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-11 12:25
Op elke laptop kun je programmeren en/of tekstverwerken. Fotos bewerken kun je ook op de meeste laptops, ben je van plan om hobby matig of professioneel in de toekomst te gaan fotograferen?

Wat verwacht je van een opleiding als Communication & Multimedia Design, welke vakken met tools geven ze daar en welke vind jij belangrijk?

Wat is je budget?

Begrijp ik uit je verhaal dat de levensduur van de laptop 8 jaar moet zijn? (twee opleidingen achter elkaar)

Wat heb je gezien aan laptops?

[ Voor 3% gewijzigd door talkatoo op 07-05-2017 17:03 ]

Verwijderd

Het is wel handig als je iets meer vertelt, zoals budget, merkvoorkeuren, harde eisen (grootte, opslag etc.).

Eigen inzet wordt gewaardeerd.

Overigens, de drie 'dingen' die je noemt gaan tegenwoordig vrij goed op welke laptop dan ook.

Verwijderd

Topicstarter
De exacte vakken weet ik niet precies, maar bij ICT associate degree is in ieder geval het programmeren een hoofdvak, evenals web- en mobileapplicaties maken om alleen even de vakken te noemen die er hiervoor toe doen. Deze opleiding duurt overigens ook maar 2 jaar. De CMD opleiding 4 jaar, tenzij ik ICT ad eerst doe, dan zal het 2,5 jaar zijn.
De CMD opleiding is wat softer en komt het programmeren minder in voor, maar daarvoor heb ik dan wel weer een spiegelreflexcamera nodig om professionele foto's te kunnen maken en daarmee ook een goed programma voor het bewerken van de foto's.Dit programma is niet alleen dan voor de opleiding en ook voor het beroep, maar ook om foto's voor kaften van mijn verhalen te kunnen bewerken, of wel ook als hobby.

Omdat ik momenteel geen inkomen heb, is mijn budget € 1.000,-, het liefst iets minder. Verder heb ik geen merkvoorkeuren, het liefst geen Sony. De grootte van de laptop moet gewoon de normale grootte hebben, zonder dat het al te zwaar wordt of dat het meer een tablet is. Een grote opslagcapaciteit moet het wel hebben en de laptop moet ik stevig zijn, omdat ik vooral met de fiets naar school ga.

De levensduur van de laptop hoeft niet perse acht jaar te zijn. De laptop die ik nu heb is momenteel 6 jaar oud, maar het heeft wel veel kuren. Zo komen er steeds vaker groene pixels in het scherm en heeft het van het ene moment op het andere moment ineens een paarse verticale streep in het beeldscherm alsof het ding niet eens mee genomen kan worden naar school.

Ik ben overigens nog online gaan kijken naar laptops die kunnen programmeren. Ik weet echter niet welke laptops wel en niet goed zijn en verder heb ik ook nog geen idee welke ik nou precies wil.