Plafond speaker(s) vraag ivm surround

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 22:15
Ik zit met een dilemma waar ik zelf niet uitkom.

We zijn aan het verbouwen, en hebben nu in onze uitbouw het plafond er uit gehaald.
Dit bied ons de mogelijkheid om onder andere surround speakers te plaatsen in het plafond.

Ik wil om uiteenlopende redenen geen speakers tegen de achtermuur plaatsen, en het oplossen met speakers in het plafond.

Als front speakers heb van KEF de T301 speakers, en een T301 center van KEF.
Als rears zit ik te denken aan de KEF CI160QR
Ik ga mijn oude vertrouwde REL Quake 2 gebruiken als Sub.

Nu komt het dilemma, voor het 5.1 gedeelte ben ik er wel uit, maar heeft het zin meer speakers te plaatsen in het plafond om te komen tot 7.1 bijvoorbeeld.
Ik zal een nieuwe receiver gaan aanschaffen en zit te denken aan de Onkyo TX-NR-676E

Onze uitbouw is 2,5 meter breed en 4,7m lang.
De bank staat direct tegen de achter muur aan, en de TV hangt direct aan de muur daar tegenover.

Al suggesties en ideeen zijn meer dan welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:16
kun je een tekening plaatsen?
Word het vaak wat duidelijker.

Maar speakers in het plafond zullen niet de surround sound creeren denk ik dan als speakers om je heen.
Voor in het plafond is meer als je ook Atmos gaat gebruiken, maar dan heb je ook nog speakers om je heen nodig.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 22:15
Renegade666 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:55:
kun je een tekening plaatsen?
Word het vaak wat duidelijker.

Maar speakers in het plafond zullen niet de surround sound creeren denk ik dan als speakers om je heen.
Voor in het plafond is meer als je ook Atmos gaat gebruiken, maar dan heb je ook nog speakers om je heen nodig.
Op dit moment kan ik even geen tekening plaatsen (volgt)
Ik ben me er van bewust dat ik wat aan surround kwaliteit zal gaan inleveren, maar met jonge kinderen is het op dit moment gewoon geen optie voor mij persoonlijk om het anders te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-10 17:02

Sick Nick

Drop the top!

Niet ideaal maar 2 speakers achter je in het plafond as rears instellen en dan 2 speakers voor je in het plafond alvast erin zodat je ook atmos kan gebruiken. Meeste consumenten receivers zijn 5.1.2 dus meer dan 2 atmos speakers gebruik je dan toch niet. Zal niet helemaal lekker klinken maar in jouw situatie waarschijnlijk wel de beste oplossing.

En als de kids dan later groter zijn kan je 2 normale rears neer zetten en alle 4 de speakers gebruiken voor atmos met een betere receiver in een 5.1.4 setup. En dat gaat wel erg lekker klinken!