Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ivan0123
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 29-06-2018
Hallo Tweakers,

Gisteravond begonnen met een projectje met 4k drone beelden. Nu hebben de filmpjes die wat langer zijn problemen met het laden. (5min 4K, ong. 2,7GB).
Als ze geïmporteerd zijn duurt het een eeuwigheid om ze in PP te kunnen bekijken, wanneer het eindelijk geladen is en ik knip een stuk weg moet er weer geladen worden voor ik de beelden te zien krijg.

Zo duurt het heel lang voor ik iets kan doen. Iemand aanbevelingen of tips.

Specs:
4 Files, 9minuten beeld 4K, 3,8 GB

Premiere pro is gisteren 6-mei nog geupdatet

Pc specs:
Processor: AMD FX-8350, 4,0 GHz 8x
Videokaart: Sapphire 4GB D5 X R9 380 OC Dual-X NITRO LR
Moederbord: ASRock 970 Pro3 R2.0, socket AM3+
Geheugen: HyperX 16 GB DDR3-1866
HDD C:/ SDD OCZ 180GB
HDD video bestanden: Samsung HDD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19-04 20:29
Het ligt een beetje aan het soort beelden, maar Premiere Pro kan verschrikkelijk veel moeite hebben met het laden van beelden in het werkgeheugen die met een bepaalde codec zijn gedraaid.

Je kunt proberen je beelden eerst om te zetten met Media Encoder. Kies dan wel voor een "handige" codec waarbij je weinig tot geen kwaliteit verliest, bijvoorbeeld Proress (MXF-container).

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ivan0123
Oke thanks dat is wel een oplossing inderdaad! Ik heb nu de stukjes geexporteerd en nieuw project begonnen met de MP4 Export.

Denk je dat het veel zal uitmaken als ik werkgeheugen verdubbel? naar 32GB bijvoorbeeld?

*zie helaas net dat het geheugen verdubbeld is qua prijs :|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19-04 20:29
Ik verwacht dat je daarmee het probleem maar deels oplost. Premiere moet bij een niet-native codec telkens het frame "uitrekenen" (uitrenderen). Dat gaat wel sneller met meer werkgeheugen, maar de kans dat je daarmee van schokkerig beeld naar compleet vloeiend beeld gaat lijkt mij vrij klein. Hetgeen wat wel aanzienlijk sneller zal zijn, is je pre-render (enter-toets).

Om je beeld te geven: ik werk hier regelmatig met 4K materiaal op een Macbook met 16 GB. Dit loopt helemaal vloeiend, wat deels te danken is aan de juiste codec.

Overigens kan je nog in de settings van Premiere kijken (Preferences > Memory). Hoeveel GB aan werkgeheugen Premiere mag gebruiken van het totaal aan werkgeheugen.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ivan0123
Bedankt voor de tips, ik heb de preferences al aangepast stond op 11GB, 5GB voor andere applicaties, heb die even naar 12GB veranderd. meestal heb ik toch alleen chrome openstaan tijdens edit.

En de codec ga ik ook eens even uitvogelen! In ieder geval al weer wat wijzer geworden.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True