Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivan0123
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-02-2024
Hallo Tweakers,

Lange tijd niet meer actief geweest maar zit nu met een probleem met mijn drone en wilde even peilen of er meerdere zijn met dit probleem.

Wanneer ik aan het filmen ben gaat alles prima (auto stand), maar op een gegeven moment als er veel contrast is (zon en donkere gebouwen of ondergrond), dan krijgt de autofocus het niet geregeld en valt het beeld weg en stopt hij met filmen.

Uiterlijk: camera draait naar plek met veel contrast- > ineens switch het beeld en lijkt het van landscape naar portrait te gaan-> autofocus is bezig-> camera valt weg, lijkt alsof de gimbal even reset.

Mensen met ervaring omtrent dit probleem en een eventuele oplossing. Ligt het misschien omdat ik alles op auto mode heb?

Bedankt in ieder geval, Groetjes Ivan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorba1968
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-07 14:10
Merkwaardig probleem, ik herken het niet. Maar het klinkt alsof er misschien daadwerkelijk geswitcht wordt naar portret-stand? Misschien per ongeluk door een knop op de remote of iets aangeraakt op de app?

Het is moeilijk voor te stellen dat contrast alleen dit zou veroorzaken. Zou in ieder geval even zorgen dat je zeker weet dat firmware en software volledig up-to-date zijn. Succes!