Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-10 17:02
Ik was mijn Crucial m4 128GB aan het clonen naar een Crucial MX300 750GB met Acronis True Image HD 2015. Ik heb na het clonen de oude SSD los gekoppeld en heb de PC opgestart. Geen beeld. Blijkbaar zat de kabel van displaypoort er niet goed in. Geen probleem dacht ik, kabel er goed in doen en opnieuw starten. Toen kreeg ik even geen beeld. Pas bij het laadscherm van Windows 7 met bureaublad had ik weer beeld. Dit was echter alleen op 4k 30 Hz, dus geen 4k 60Hz zoals hij altijd heeft gedraaid. Met een lagere resolutie kan ik wel 60 Hz krijgen. Het gekke is dat hij met displaypoort alleen in Windows beeld geeft. Dus niet in de bios. Met hdmi doet hij het goed, maar dan hem ik geen 4k 60 Hz en volledige kleuren, dus ik wil gewoon displaypoort goed werkend krijgen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung U28E590D

Windows 7 64 bit

Intel Core i7 3770 Tray
ASRock B75 Pro3
Corsair XMS3 4GB DDR3-1600 CL7 kit
Crucial Ballistix Tactical 4GB DDR3-1600 LP CL8
Gigabyte GeForce GTX 1070 WindForce OC 8GB
Crucial m4 128GB
Crucial MX300 750GB
Western Digital Green 3TB
Antec Three Hundred
Cooler Master Hyper EVO 212

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-De oude ssd teruggeplaatst van voor de clone, deze had hetzelfde effect.
-Nvidia drivers gedeïnstaleerd, dit had als effect dat ik helemaal geen beeld meer had, ook niet in Windows. Met hdmi de drivers weer geïnstaleerd, nu heb ik met displaypoort weer beeld op 4k 30 Hz en geen beeld in de bios.
-De aansluitingen gecontroleerd op beschadigingen en stof, maar met het blote oog is er niks zichtbaar.
-Ik heb helaas geen andere videokaart met displaypoort, een andere displaypoort kabel of een andere monitor met displaypoort om dingen uit te kunnen sluiten.

Mijn vraag
Heeft iemand dit probleem eerder gehad? Is er ook een tool beschikbaar die je kan vertellen wat de bandbreedte is van je monitor aansluiting, zodat ik kan bevestigen dat ik niet genoeg bandbreedte meer heb?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-10 11:17

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Kijk eens in het menu van je monitor of Displayport versie op 1.2 staat .
Staat hij op 1.1 dan ondersteunt ie max 4k op 30 hz .

Versie 1.2 doet wel 4k op 60 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
Daar staat Versie 1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
Update: ik heb het met een andere pc geprobeerd, hier werkte het ook niet goed. Het ligt dus niet aan de software of de videokaart. Het kan nog aan de kabel of de monitor liggen.