[Spoed] Macbook Pro 2012 logt niet in / is traag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farm
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-07 12:03
De [spoed] tag zit er op omdat er een scriptie op de harde schijf staat, er is wel een backup, maar die is al erg verouderd
Dus als ik de scriptie nog kan redden zou het geweldig zijn
De scriptie moet overigens vrijdag al worden ingeleverd....

Mijn vraag
Namens een vriendin probeer ik een Apple Macbook Pro mid 2012 13'' te repareren
Sinds dinsdag werkt deze erg traag en wie hij soms niet meer inloggen

Ook kregen wij al deze schermen gepresenteerd:
Afbeeldingslocatie: http://blogdailyherald.com/wp-content/uploads/2015/04/question-mark-folder.jpg
Afbeeldingslocatie: https://support.apple.com/library/content/dam/edam/applecare/images/en_US/osx/mac-prohibit-symbol-screen-icon.png

Mijn vermoeden is de HDD kabel, na wat google werk lijkt dit ook als boosdoener naar voren te komen

Mijn vraag is dus ook als volgt:
- Waar vind ik zsm zo'n hdd kabel in nederland?
(aangezien Ifixit niks op voorraad heeft en meerdere webshops ook niks lijken te hebben)
- Mocht ik deze in china bestellen, werkt dit wel echt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook Pro mid-2012 13''

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
De huidige HDD kabel schoon blazen en opnieuw bevestigen

Googlen naar zo'n kabel kopen online, maar ik krijg alleen maar tutorials of kabels die niet op voorraad zijn
Ik heb wel iets gevonden bij Aliexpress, maar de vraag is of de macbook dit wel accepteert (aangezien Iphone's ook al niet aan onofficiele kabels opladen)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 12:36
Doet hij het nu helemaal niet meer? Of nog wel af en toe?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farm
artbij schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:14:
Doet hij het nu helemaal niet meer? Of nog wel af en toe?
Hij start op en komt bij het inlog scherm
Maar na het invoeren van het wachtwoord duurt doet de seek bar er erg lang over, waarna ik het stop logo gepresenteerd krijg

Heb er pas sinds vannochtend naar gekeken, toen liep de laptop helemaal vast na het inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10 11:45
Ik zou langs de Apple Store gaan. Wellicht dat ze je op weg kunnen helpen, gezien de tijdsdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Harde schijf eruit halen, in een USB externe behuizing zetten en aansluiten op een andere macbook en de scriptie kopieren.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patieh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-10 11:40
Ik heb hetzelfde gehad met mijn vriendin haar Macbook een aantal maanden geleden. Idd de HDD kabel was ook hier het zwakke plek.

Zij is naar een Mac retailer gegaan, kabel los gekocht en ik heb hem geïnstalleerd. Nu werkt hij weer als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farm
Undertaker2 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:17:
Harde schijf eruit halen, in een USB externe behuizing zetten en aansluiten op een andere macbook en de scriptie kopieren.
Ik heb geen andere macbook bij de hand
Ik zou hem aan mijn desktop kunnen hangen en via Linux wellicht de scriptie eraf halen, mits er geen beveiliging op zit
CuBras schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:17:
Ik zou langs de Apple Store gaan. Wellicht dat ze je op weg kunnen helpen, gezien de tijdsdruk.
Misschien wel verstandig, wellicht hebben zij een losse kabel liggen
Patieh schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:19:
Ik heb hetzelfde gehad met mijn vriendin haar Macbook een aantal maanden geleden. Idd de HDD kabel was ook hier het zwakke plek.

Zij is naar een Mac retailer gegaan, kabel los gekocht en ik heb hem geïnstalleerd. Nu werkt hij weer als een zonnetje
iCentre verkoopt deze ook los?, ik ben een totale apple leek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:02
Farm schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:12:
Sinds dinsdag werkt deze erg traag en wie hij soms niet meer inloggen
Als het Soms nog werkt, maag dan zo spoedig mogelijk wel een goede backup, en gebruik voor de scriptie gewoon een andere computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patieh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-10 11:40
Farm schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:20:

iCentre verkoopt deze ook los?, ik ben een totale apple leek
Ja, daar heeft zij hem vandaan. Scheelt je ook nog eens 80 euro als je het zelf er in zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Waar woon je ergens? Ongetwijfeld een Tweaker in de buurt die wel kan helpen. In Eindhoven kan ik je wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farm
Hij werkt weer!
De hdd kabel bleek uiteindelijk wel de boosdoener

Heb 40 euro voor een nieuwe betaald nij appleparts en zelf er in gedaan
Patieh schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:22:
[...]

Ja, daar heeft zij hem vandaan. Scheelt je ook nog eens 80 euro als je het zelf er in zet.
iCentre (Amac) wou de kabel niet los verkopen, enkel via reparatie :(
rvanpruissen schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:51:
Waar woon je ergens? Ongetwijfeld een Tweaker in de buurt die wel kan helpen. In Eindhoven kan ik je wel helpen.
Bedankt voor je hulp, maar hij doet het alweer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexgildo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-07 15:21
Voor future reference; de opties om em aan een 'andere' computer te hangen zijn nogal redundant. Als je niet heel snel over een HDD kabel kan beschikken dan kan je meestal wel snel aan een extern data-dockje hangen. Je hebt dan geen vervangende mac nodig maar kan dan gewoon via dat dock native op je eigen mac verder werken. (In geval van ernstige tijdsdruk)
Pagina: 1