Beste mensen,
Voor mijn dochter heb ik een excel bestandje gemaakt om de koolhydraten uit te rekenen.
Het is voor een 13-jarige lastig; een toetje is 17,3 KH per 100 gram en het toetje zelf is 175 gram...... En dan de rest van het voedsel er nog bij.
Zij heeft diabetes type 1 en moet dus de totale waarde op haar pompje invullen.
Lijkt mij overbodig om te zeggen dat dit serieus moet gebeuren.
Ik ben echter bang, dat zij vergeet om hem goed leeg te maken; vooral onderaan, de "bekende waarde" kan nog iets staan. Als zij dan in de morgen haar ontbijt in moet vullen in de bovenste kolommen, kan daar nog een waarde staan.
Om dat te voorkomen, wil ik graag dat de cellen waarin zij alles in moet vullen, rood worden als de totale waarde niet "0,0" is.
Dat kan ik wel met de cel zelf, maar verwijzen naar een andere cel kan ik niet.
Zie een screenshot van de excel hier onder; cel N5 moet nul zijn en zo niet, dan moeten de cellen in kolom C van kleur veranderen.
Kan iemand hier een tip over geven hoe dat moet?
Alvast mijn hartelijke dank!
https://www.dropbox.com/s...t_07-05-17_12_36.png?dl=0
(Sorry, de [/img...... enz. werkt niet meer bij dropbox merkte ik)
Voor mijn dochter heb ik een excel bestandje gemaakt om de koolhydraten uit te rekenen.
Het is voor een 13-jarige lastig; een toetje is 17,3 KH per 100 gram en het toetje zelf is 175 gram...... En dan de rest van het voedsel er nog bij.
Zij heeft diabetes type 1 en moet dus de totale waarde op haar pompje invullen.
Lijkt mij overbodig om te zeggen dat dit serieus moet gebeuren.
Ik ben echter bang, dat zij vergeet om hem goed leeg te maken; vooral onderaan, de "bekende waarde" kan nog iets staan. Als zij dan in de morgen haar ontbijt in moet vullen in de bovenste kolommen, kan daar nog een waarde staan.
Om dat te voorkomen, wil ik graag dat de cellen waarin zij alles in moet vullen, rood worden als de totale waarde niet "0,0" is.
Dat kan ik wel met de cel zelf, maar verwijzen naar een andere cel kan ik niet.
Zie een screenshot van de excel hier onder; cel N5 moet nul zijn en zo niet, dan moeten de cellen in kolom C van kleur veranderen.
Kan iemand hier een tip over geven hoe dat moet?
Alvast mijn hartelijke dank!
https://www.dropbox.com/s...t_07-05-17_12_36.png?dl=0
(Sorry, de [/img...... enz. werkt niet meer bij dropbox merkte ik)