Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gnoe_
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 11:49
Goedemorgen!

Mijn laptop is overleden en ik sta op het punt om een nieuwe aan te schaffen. Een allround laptop (zal er wat fotobewerking op gaan doen, en ook programmeren, al zal het geen performance monster worden), i5 of i7, min. 8GB RAM (uitbereidbaar tot min 16), een SSD, 15.6inch fullHD mat IPS scherm. Ook een nette, stevige behuizing (geen goedkoop plastic, geen gaminglaptop), en redelijk draagbaar, dus plat en licht. Budget max 1000,-

Ik ben uitgekomen op deze pricewatch: Asus ZenBook Pro BX510UX-DM122R

Ik heb met name wat vragen over de SSD. Deze is 128GB, en ik denk dat ik, icm de 500GB HD en mijn 2TB externe schijf, daar voldoende aan moet hebben. Maar ik heb tot nu toe geen ervaring met SSDs, dus graag jullie mening hierover. Ik wil het OS, mijn applicaties, en wat veelgebruikte documenten (bijvoorbeeld de map met recente foto's en actuele code projecten) op de SSD zetten. De rest gaat naar mijn HD.

Daarnaast kan ik totaal geen specificaties vinden over de SSD in kwestie. Hoe belangrijk is de interface (SATA III vs PCIe vs m.2 vs mSATA)? Hoe kom ik er achter of dit moederbord geschikt is om er later zelf een m.2 SSD in te schroeven?

Ik geloof ook dat ASUS in zijn Zenbooks wel DDR vast soldeert op het moderbord. Is dat met deze 8GB ook het geval? En kan ik er dan zelf nog 8GB bij prikken?

Ik heb geprobeerd zelf deze informatie te vinden, maar ben niet veel wijzer geworden. Thanks voor de hulp!

_/-\o_