Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:49
Afgelopen vrijdag is mijn S7 in het centrum van Den haag uit mijn jaszak gevallen. Dat had ik vrij snel door maar iemand anders was me helaas voor.... Na ongeveer een half uurtje heb ik mijn nummer gebeld (had ik eerder moeten doen maar goed...), de telefoon stond uit.

De locatieservice stond op energiebesparing, dus met plaatsbepaling via mobiele netwerken. GPS stond uit. Kan het zijn dat je daardoor via Android apparaatbeheer je telefoon niet kan traceren tot het moment dat 'ie uitgeschakeld wordt? Via Find my mobile van Samsung zelf kan ik de telefoon ook niet bereiken. Locatiegeschiedenis had ik om privacyredenen uitstaan, kan hierdoor via de tijdlijn van Google niet terugvinden waar de telefoon na de valpartij heen is gegaan. Het zou overigens kunnen dat de telefoon door de val is uitgeschakeld. De telefoon had een glazen screenprotecor en een goed hoesje van Spigen.
Heb wel via apparaatbeheer een nieuw vergrendelingsscherm ingesteld en geprobeerd de telefoon over te laten gaan. Heeft nog niets uitgehaald. Heb ook mijn Google wachtwoord veranderd.

Ik kwam een reactie tegen van @Garret1410: Garret1410 in "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie" over beveiligingsinstellingen bij de S7. Het door hem genoemde Opstarten met PIN had ik helaas niet ingeschakeld. Weten jullie of Factory Reset Protection wel standaard aan staat? Ik sluit niet uit dat dit ook te kraken is en mijn telefoon al lang voorzien is van een andere ROM.
Mijn SIM is geblokkeerd bij mijn provider, vervangende SIM kaart bestellen lukt nog niet (foutmelding), ga ik vandaag achteraan. Ook heb ik me me afgemeld bij mijn bank-apps.

Verder heb ik de telefoon aangemeld via www.verlorenofgevonden.nl. Daar staan trouwens erg weinig telefoons op, niet erg bemoedigend. Graag zou ik ook willen dat het serienummer op www.stopheling.nl komt te staan. Daarvoor moet je echter aangifte doen. Nu is het punt dat ik niet 100% zeker weet dat de telefoon gestolen is, hij kan ook gevonden zijn door een eerlijke vinder. Maar goed, aangifte leek me toch wel wijs alleen kan ik niet via DigiD inloggen omdat er een verificatie SMS wordt gestuurd naar mijn oude nummer! Telefoonnummer wijzigen kan wel maar dan moet ik weer wachten op een brief met code. Dat duurt 5 dagen, dan kan ik beter wachten op die vervangende SIM.
Heb het IMEI van m'n telefoon wel geregistreerd op www.mobimy.info, een commerciële partij.

Wat ik ook nog heb gedaan is zoeken op Marktplaats op verdachte advertenties sinds 5 mei. Helaas geen resultaat.

Nou, dat was mijn relaas. Ik acht de kans klein dat ik mijn telefoon terugkrijg, al weet je het natuurlijk nooit. Maar ik wil er in ieder geval alles aan gedaan hebben om hem terug te krijgen.

[ Voor 1% gewijzigd door musicfreak op 07-05-2017 09:05 . Reden: aanvulling ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:52
Als je hem inderdaad niet meer terug krijgt, heb je geen verzekering die het dekt? Misschien dat het onder je inboedel of reisverzekering kan claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je kunt alle advertenties bekijken op MP, niet alleen recente. Een adverteerder kan een oude advertentie waarschijnlijk ook wijzigen.

Ben je al bij de shop langs geweest, waar je de telefoon vandaan hebt of een Mediamarkt of iets ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
FoxLenny schreef op zondag 7 mei 2017 @ 09:36:
Misschien dat het onder je inboedel of reisverzekering kan claimen.
Goede tips, ga ik mee aan de slag!
Hackus schreef op zondag 7 mei 2017 @ 09:43:
Je kunt alle advertenties bekijken op MP, niet alleen recente. Een adverteerder kan een oude advertentie waarschijnlijk ook wijzigen.
Ben je al bij de shop langs geweest, waar je de telefoon vandaan hebt of een Mediamarkt of iets ?
Ik zal alle advertenties nog eens langsgaan. M'n hoesje hoeft er natuurlijk niet bij te staan. En eigenlijk zou je landelijk moeten kijken denk ik, niet alleen in Den Haag.
Heb de telefoon bij mobiel.nl gekocht. Wat zou ik van hen kunnen verwachten? Lijkt me sterk dat ze me iets gaan vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

musicfreak schreef op zondag 7 mei 2017 @ 10:07:
[...]

Goede tips, ga ik mee aan de slag!

[...]

Ik zal alle advertenties nog eens langsgaan. M'n hoesje hoeft er natuurlijk niet bij te staan. En eigenlijk zou je landelijk moeten kijken denk ik, niet alleen in Den Haag.
Heb de telefoon bij mobiel.nl gekocht. Wat zou ik van hen kunnen verwachten? Lijkt me sterk dat ze me iets gaan vergoeden.
Informatie wat je nu kunt doen, maar hoogstwaarschijnlijk is het toestel al lang verhandelt.
btw, als ik kwaad zou willen, zou ik het toestel een tijdje bewaren

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
En dan later op Marktplaats zitten bedoel je denk ik?

Mijn inboedelverzekering heeft geen buitendekking, wellicht valt het onder de reisverzekering.
Als ik schade claim dan krijg ik de vraag of ik al aangifte heb gedaan. Dat heb ik dus nog niet, maar hebben jullie het idee dat het handiger is dat eerst te doen, sta je daarmee sterker bij de verzekering? Zo ja dan moet ik nog even wachten met claimen totdat ik mijn nieuwe SIM heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je geen eigen risico ?
Sowieso aangifte doen en je sim laten blokkeren natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik heb besloten om de schade toch maar te claimen bij mijn inboedelverzekering reisverzekering. Er geldt daarvoor inderdaad een eigen risico, van 100 euro. Ook vergoed mijn verzekering maximaal 250 euro voor een mobiele telefoon.

M'n sim is al lang geblokkeerd. Aangifte zal volgen zodra ik de vervangende sim van mijn provider heb. Nu kan dat nog niet doordat ik niet kan inloggen bij Digid.

[ Voor 2% gewijzigd door musicfreak op 10-05-2017 07:33 . Reden: had de verkeerde verzekering vermeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37
musicfreak schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:18:
En dan later op Marktplaats zitten bedoel je denk ik?

Mijn inboedelverzekering heeft geen buitendekking, wellicht valt het onder de reisverzekering.
musicfreak schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 06:35:
Ik heb besloten om de schade toch maar te claimen bij mijn inboedelverzekering.
Je inboedelverzekering heeft geen buitendekking? Hoe ga je hem dan alsnog claimen?

*vermoed duistere praktijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Gadgeteer schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:57:
Je inboedelverzekering heeft geen buitendekking? Hoe ga je hem dan alsnog claimen?
Excuses voor de verwarring, ik bedoelde dat ik hem heb geclaimd bij mijn reisverzekering.
*vermoed duistere praktijken
Ja, dat vermoed ik ook ondertussen. Als ik mijn vervangende sim heb ga ik ook zeker nog aangifte doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:05
Op welke grond kun je zoiets claimen bij je reisverzekering? Ik neem aan dat die niet ieder schade gevalletje dekt omdat je "op reis" was naar de lokale Albert Heijn... :?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:14

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Mosterd na de maaltijd vermelding, maar dit is o.a één van de redenen dat ik ook een Buiten-de-deur-verzekering van Interpolis heb lopen:

https://www.interpolis.nl/verzekeren/buitendedeurverzekering

Meteen voor het hele gezin, wat wel handig is met een vrouw en 3 kinderen :+

/2cents

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Rossi46 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 07:50:
Op welke grond kun je zoiets claimen bij je reisverzekering? Ik neem aan dat die niet ieder schade gevalletje dekt omdat je "op reis" was naar de lokale Albert Heijn... :?
Dat denk ik ook niet, al was hier wel sprake van een overnachting. Weet ook niet waar zo'n verzekering de grens legt.

Of ze het gaan dekken weet ik niet, maar het valt te proberen. Had er zelf ook niet aan gedacht, m'n vrouw kwam ermee.

[ Voor 5% gewijzigd door musicfreak op 10-05-2017 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Als je toch niet bij de Google locatie history kan, vergeet niet al je accounts even je sessies te beëindigen en wachtwoorden te wijzigen. Anders kunnen ze daar ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Yes, ik heb het wachtwoord van mijn KeePass database veranderd, en een aantal sessies en wachtwoorden gewijzigd zoals die van mijn mail.

Heb net bericht gekregen van mijn reisverzekering, ze keren een bedrag uit van 250 euro (maximum voor een mobiel) minus mijn 100 euro eigen risico maakt een vergoeding van 150 euro. Blij mee! Betreft trouwens FBTO, dus chapeau voor FBTO! _/-\o_ :+
Pagina: 1