4770K overclock hulp gigabyte easytune

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Topicstarter
Mijn vraag
Dames en Heren,

Ik had laatst regelmatig BSOD,veel met IRACING! racesimulatie die erg CPU intensief is.
Ik had hem overclocked naar een hogere waarde zonder ooit iets aan voltages te hebben gedaan.
Zie hieronder de nieuwe waardes die ik in gigabyte heb ingevoerd. (ik ben een beginner qua OC ) ik wil dus vragen wat moet ik aanpassen qua waardes zoals aangegeven in de screenshot voor:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/6tii3q.jpg

Geen echte risicos graag stable waardes opgeven.
Het staat nu zoals de screenshot ingesteld voor4.10.....kloppen de rest van de waardes? wat kan ik aanpassen ?
Dit is na de BSOD ingesteld en gaat tot nu toe goed maar volgensmij met jullie hulp zal ik wel wat moeten aanpassen voor 100% stable .

Bij een test van prime...de blend optie loopt die vast na 1 uur draaien. de 1ste optie blijft die redelijk lopen maar wel op 90-99 graden dus dat is niet optimaal.

Ik zou het erg op prijs stellen als jullie de exacte naam aanhouden van de namen van easytune.
b.v set vcore op 1.25 etc etc. voor een overclock voor 4.10 en voor 4.30. Als er een waarde is die gelijk gebruikt kan worden voor b.v 4.30 dan is het ook goed. Alvast dank !!!

Relevante software en hardware die ik gebruik
4770K
cooler master 412s
strix 1080 asus oc
balistix taxtical 1600 1.35 16 gig. (loopt nu via 13.3 mghz )
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

My Hardrocking iRacing Profile

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Een hapklaar antwoord van wat jouw specifieke CPU aan kan kunnen we niet geven, dat ligt aan de chip zelf en zal je door langzaam alles beetje bij beetje op te voeren moeten proberen.
Verder is 90-99 graden veel te hoog, kijk je koeling dus eerst goed na of als je een te lichte koeler hebt zal je een betere moeten kopen voordat het de moeite is om te overclocken.
Zelfs als je nu goed overclockt gaat je CPU alsnog throttlen en heb je ipv snelheidswinst alleen verlies...
Overclocken, hoewel veel makkelijker tegenwoordig, is geen setting of knop ergens en kost gewoon een hoop pogingen.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Topicstarter
ja die waardes krijg ik alleen via primtesten! niet via gamen. dan blijft alles max tot 74 graden hangen en anders lager. Maar wat ik dus vraag is of de waardes die ik nu heb op de screenshot e.v.t beter aangepast kunnen worden.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Titel minder schreeuwerig en schopje naar OC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik zou beginnen om je monitor 90 graden te draaien... :+

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 21:15

joeri1

Cloud Engineer

Heb je jezelf al ingelezen over OC'en? Want lukraak waardes invoeren gaat je niet helpen. Check even op Google naar OC-guides voor de 4770K. OC'en doe je niet zomaar op een zondag middagje, daar ben je zeker een goed weekend/week mee kwijt. Al helemaal als je de boel stabiel wilt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Topicstarter
joeri1 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:01:
Heb je jezelf al ingelezen over OC'en? Want lukraak waardes invoeren gaat je niet helpen. Check even op Google naar OC-guides voor de 4770K. OC'en doe je niet zomaar op een zondag middagje, daar ben je zeker een goed weekend/week mee kwijt. Al helemaal als je de boel stabiel wilt draaien.
Ja daar ben ik al achter :)

Weet jij wellicht of mijn ram: : Crucial Ballistix Tactical - Geheugen - 4 GB - DIMM 240-pins low profile - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL8 - 1.35 V

Op 1.35v moet blijven? Ik zie namelijk als ik een processor autoverclock doe in easytune dat hij deze zet op 1.6v qua DRAM Voltage...dat is toch niet goed of wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri1

joeri1

Cloud Engineer

knightvision schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:19:
[...]

Ja daar ben ik al achter :)

Weet jij wellicht of mijn ram: : Crucial Ballistix Tactical - Geheugen - 4 GB - DIMM 240-pins low profile - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL8 - 1.35 V

Op 1.35v moet blijven? Ik zie namelijk als ik een processor autoverclock doe in easytune dat hij deze zet op 1.6v qua DRAM Voltage...dat is toch niet goed of wel ?
Wat is het exacte type van deze modules?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:43

Thomg

Aww yiss

Niet aan je geheugen zitten als je je cpu aan het overklokken bent, gewoon stock laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5erveD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 18:47
Het is verstandig als je jezelf eerst eens flink in leest...

Google eens op overclock 4770k.

De guide op overclock.net is mooi straight forward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Topicstarter
joeri1 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:19:
[...]

Wat is het exacte type van deze modules?
Zie hier de link:

https://azerty.nl/product...tical-ddr3-8-gb--2-x-4-gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri1

joeri1

Cloud Engineer

Volgens Crucial zelf is het default voltage 1,35v. Het lijkt mij handig om dat aan te houden. Ik zou daarom ook niet de computer zichzelf automatisch laten OC'en.
Pagina: 1