Goedenavond mede-tweakers,
Als vanaf het begin dat ik dit moederbord gebruikt (augustus 2016) heb ik problemen met de usb aansluitingen.
Tijdens het opstarten inclusief BIOS/UEFI werkt alles prima (muis, toetsenbord, usb-sticks, enz.), maar zodra Windows opgestart is en net voordat het inlogscherm of desktop zichtbaar wordt gaat de verlichting op mijn toetsenbord uit en wordt geen enkel usb apparaat nog herkend.
Na 2 a 5min wachten krijg je het welbekende deuntje en worden de usb apparaten 1 voor 1 herkend.
Dit gebeurt overigens niet altijd, soms gaat het enkele dagen goed en soms zit je dagen achter elkaar te wachten totdat ik in kan loggen. Tijdens een reboot komt het wel bijna voor. Het lijkt ergens fout te gaan met de overschakeling tussen de BIOS/UEFI
Wat ik al geprobeerd heb zonder resultaat:
- Herinstallatie Windows -> bij de eerste reboot meteen problemen
- Ander toetsenbord/muis -> geen effect
- Uitzetten Fastboot in de BIOS/UEFI -> geen effect
- EHCI en XHCI hand off opties veranderen in de BIOS/UEFI -> geen effect
Na de zoveelste herinstallatie ben ik het ondertussen wel beu. Wie heeft hier de gouden tip?
Mijn setup:
Als vanaf het begin dat ik dit moederbord gebruikt (augustus 2016) heb ik problemen met de usb aansluitingen.
Tijdens het opstarten inclusief BIOS/UEFI werkt alles prima (muis, toetsenbord, usb-sticks, enz.), maar zodra Windows opgestart is en net voordat het inlogscherm of desktop zichtbaar wordt gaat de verlichting op mijn toetsenbord uit en wordt geen enkel usb apparaat nog herkend.
Na 2 a 5min wachten krijg je het welbekende deuntje en worden de usb apparaten 1 voor 1 herkend.
Dit gebeurt overigens niet altijd, soms gaat het enkele dagen goed en soms zit je dagen achter elkaar te wachten totdat ik in kan loggen. Tijdens een reboot komt het wel bijna voor. Het lijkt ergens fout te gaan met de overschakeling tussen de BIOS/UEFI
Wat ik al geprobeerd heb zonder resultaat:
- Herinstallatie Windows -> bij de eerste reboot meteen problemen
- Ander toetsenbord/muis -> geen effect
- Uitzetten Fastboot in de BIOS/UEFI -> geen effect
- EHCI en XHCI hand off opties veranderen in de BIOS/UEFI -> geen effect
Na de zoveelste herinstallatie ben ik het ondertussen wel beu. Wie heeft hier de gouden tip?
Mijn setup:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 187,73 | € 187,73 |
| 1 | Gigabyte GA-H97N-WIFI | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Caviar Green WD10EARX, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Western Digital Blue WD3200AAKS, 320GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Fractal Design Define Nano S Zwart | € 61,50 | € 61,50 |
| 1 | Dell Ultrasharp UP2516D Zilver, Zwart | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Steelseries Apex M800 Mechanical Gaming Keyboard - US lay-out | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Logitech Wireless Marathon Mouse M705 | € 35,- | € 35,- |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 65,50 | € 65,50 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 63,50 | € 63,50 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 750GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 981,23 | |