Ik krijg steeds de melding 'Klik met Alt ingedrukt...'

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beginnende photoshop-gebruiker. Sinds kort probeer ik met lagen te werken. Maar nu krijg ik sinds kort bij van alles en nog wat wat ik in een laag wil doen de melding: 'Klik met Alt ingedrukt om een uitgangspunt te definiëren waarmee de afbeelding kan worden gerepareerd.' Wat dit betekent weet ik niet, maar eerst kreeg ik het niet en kon ik zonder problemen werken. Wat kan ik doen om te voorkomen dat ik steeds deze melding krijg?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Is dat niet gewoon melding van je 'gereedschap' ? Healing Brush ? Eerst met alt een uitgangspunt bepalen en dan pas kun je met de brush werken. (ben niet zo bekend met de NL meldingen)

(Misschien krijg je die melding omdat je de brush in een nieuwe lege laag gebruikt. Daar kan de brush geen uitgangspunt maken omdat de laag leeg is. Selecteer eerst de laag met inhoud en gebruik dan de brush.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat denk ik wel ja, van dat gereedschap. Maar eerst kreeg ik die melding niet en was er geen probleem. Het selecteren van de juiste laag helpt helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:01
Welk gereedschap heb je dan geselecteerd staan?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:59
Xander schreef op zondag 7 mei 2017 @ 09:46:
Welk gereedschap heb je dan geselecteerd staan?
Waarschijnlijk de clonestamp tool. Daarvoor moet je eerst via alt-click een bron aanklikken. De healing brush daarintegen zoekt gewoon zelf een geschikte bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erg bedankt voor jullie reacties. Het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:59
Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:46:
Erg bedankt voor jullie reacties. Het is gelukt!
Maar.. Wat was het nou?
Pagina: 1