Verkenner heel traag & laat hele stukken niet zien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvandefred
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 13:30
Sinds een paar dagen doet mijn verkenner heel apart.
Als ik een map open zie ik gelijk alle mappen, dus wat dat betreft niet langzaam. Dan gaat het groene laadbalkje lopen en bereikt nooit het einde. Dit gebeurt niet bij alle mappen.
Daarnaast zie ik vaak een deel van de icoontjes niet of zie ik alleen het map icoontje en niet wat erin zit.
En soms valt er een enorm stuk weg van de verkenner. Als ik hem dan opnieuw laad, is het weer zichtbaar.

Ik heb de afgelopen dagen geen software oid geïnstalleerd.
In safe mode heb ik hetzelfde probleem.
Virusscanner eraf gegooid, helpt niet
Met ShellExView alle shell extensies uitgeschakeld, mag niet baten.
Malwarebytes & defender hebben niks gevonden.
Het is bij beide harde schijven, maar op de een nog wat erger dan op de ander. Op mijn ssd is het in mindere mate het geval, daar lijken alleen de icoontjes op te spelen.
Ik kan het op google en hier op het forum niet vinden.

i7 4770k
16 Gb
3tb seagate
4tb wd black
250gb samsung evo ssd
win10 met de laatste updates

Alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h6XXncgl.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s51Vw9hl.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CMR3pIfl.png

Fractal Design Meshify 2 \ 5800X \ NH-D15S \ Gigabyte Aorus PRO V2 \ GTX 1660 Super \ Corsair AX1200i \ Corsair RGB PRO 32 GB \ Samsung 970 EVO Plus 2TB \ HGST 10TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvandefred
Ik heb gedaan wat er staat, en de icon database is inderdaad verwijderd.

Maar het probleem is niet opgelost helaas.

Fractal Design Meshify 2 \ 5800X \ NH-D15S \ Gigabyte Aorus PRO V2 \ GTX 1660 Super \ Corsair AX1200i \ Corsair RGB PRO 32 GB \ Samsung 970 EVO Plus 2TB \ HGST 10TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:05
Je hebt wel iets raars met tabs enzo geinstalleerd?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Misschien 1 van de harde schijven een fout?
Bekijk de smart eens, en zet de screenshot hier neer (van crystaldiskinfo)
Kijk ook in taakbeheer -of- er een proces is dat veel cpu vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvandefred
Ik heb clover geïnstalleerd maar daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Ik heb het toch verwijderd, en het probleem blijft.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nnYdRkR.png

CPU gebruik is normaal volgens mij <20%

[ Voor 14% gewijzigd door janvandefred op 07-05-2017 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
De harde schijven zijn ok, maar de ssd heeft een probleem.
Er zijn kabelfouten en onverwachte stroomuitval, bijna 600 voor beide, en dat is veel.

Begin eens met een nieuwe kabel, en/of ga na of alles goed vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvandefred
Bedankt voor de ideeën iedereen!

Deze fouten waren denk ik al een tijd geleden voor het laatst. Dan was mijn ssd 'verdwenen' en na een power cycle was ie weer zichtbaar. Maar dit was alleen 's nachts als ie in de slaapstand stond(ik heb nooit het precieze probleem kunnen achterhalen)

Ik heb toch ook de kabels verwisseld/aangedrukt, maar er is geen verbetering. :'(
Ik zit te denken aan een clean install, maar daar heb ik niet zo'n zin in

[ Voor 9% gewijzigd door janvandefred op 07-05-2017 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
De gedachte hierachter, is dat bij een onverwachte stroomuitval er datacorruptie kan plaatsvinden, of er op een bepaalde manier fouten in het bestandssysteem komen. Met als mogelijk gevolg rare problemen bijvoorbeeld zoals jij nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvandefred
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iF0kcRs.png

Dit is nu mijn cpu gebruik (kan dit komen door de verwijderde icon cache?)
Wat raad je nu aan? Toch clean install?

[ Voor 6% gewijzigd door janvandefred op 07-05-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Misschien dat clover eraf....
Je kan ook googlen op "com surrogate" , misschien dat er een oplossing is.

Maar bij dergelijk vage problemen kan een verse install ook geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:33
Ik heb bij verkenner ALLEEN bij de map Downloads dat hij heel erg lang moet laden en uiteindelijk niets verschijnt. Maar als ik naar de schijf ga en dan gebruikers en dan klik op downloads laad de map wel direct... Mijn SSD is oké en ik heb verder geen issues. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvandefred
Clover had ik al verwijderd.
Na een verse installatie leek het probleem opgelost (had alleen mijn ssd nog verbonden). Daarna 1 schijf weer verbonden en toen kwam het terug. (de andere schijf is een kopie van de eerste)
Eerst had ik even geen groen 'laden' balkje, minuut later wel. Ook als ik rechtermuisknop klik op een bestand, en zweef over 'openen met' loopt de verkenner vast. :?

Ik denk nu dat het aan een bestand op de schijf ligt, anders zou het niet ook mijn ssd beïnvloeden. Het is denk ik geen virus want malwarebytes, defender en avg konden niks vinden. Kan een of ander corrupt bestand zo naar doen?

edit: ik heb de ene hdd losgehaald, en de andere eraan gekoppeld. Nu lijken de meeste problemen weg, alleen de icoontjes zijn nog niet helemaal opgelost. Ik zie wel alle mappen, alleen niet het icoontje van wat erin zit. En ik zie niet hoe een foto eruit ziet totdat ik hem open of de cover art van een muziek nummer.

edit2: Ik heb de optie gevonden voor previews, dus nu zie ik dat ook. Ik heb de ene schijf geformatteerd, en ik heb tot nu toe geen problemen :)

[ Voor 89% gewijzigd door janvandefred op 07-05-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:36
wouterg00 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:47:
Ik heb bij verkenner ALLEEN bij de map Downloads dat hij heel erg lang moet laden en uiteindelijk niets verschijnt. Maar als ik naar de schijf ga en dan gebruikers en dan klik op downloads laad de map wel direct... Mijn SSD is oké en ik heb verder geen issues. Iemand een idee?
Probeer dit eens: http://www.icttipsandtric...ag-geladen-in-windows-10/

specs

Pagina: 1