Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lichte laptop, i7, mat, 256 SD, 8GB, Toshiba/Dell/?

Pagina: 1
Acties:

• digitime
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-05 07:32
Na een gigantische miskoop met de Lenovo Yoga (vind een glanzend scherm verschrikkelijk en met de plaats van de rechter shift toets kan ik niet meer blind typen, dus mijn laptop van 2 dagen oud staat nu te koop) schakel ik graag jullie hulp in om een volgende miskoop te voorkomen. Al het advies wordt zeer gewaardeerd!

Wat ga je met je laptop doen?

Ik ga geen zware applicaties draaien, voornamelijk tekstverwerken, internetten (meerdere vensters tegelijk). Mijn huidige laptop heeft een i7 (ik heb een oude toshiba portege uit 2012) en wil niet achteruit op performance. Of ik echt een i7 nodig heb weet ik niet, wellicht voldoet een i5 ook.

Wat is je budget?

Budget is geen probleem, voor de ideale laptop ben ik bereid > 1500 euro neer te tellen maar minder is beter.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ja, ik wil een lichtgewicht laptop die stevig is en tegen een stootje kan. 1,2 kg is ideaal, 1.6 is ook nog wel te doen. Ik wil het liefst een 14 inch scherm, maar ik merk dat er dan al veel opties afvallen, 13.3 is ook ok voor mij

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Lenovo valt af gezien plaatsing rechter shift toets. Ik heb niet echt een voorkeur. Op dit moment zijn alternatieven Dell, Toshiba, ..? Ik wil niet de overstap naar een Mac maken. Ik heb de laatste paar jaar een Toshiba Portege gehad en was daar erg over te spreken, ik heb 2x een laptop laten vallen in de trein vanaf zo'n 1,2 meter hoogte en ze hebben het overleefd.

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik sta open voor alle alternatieven. Harde eisen:

-mat scherm, geen touchscreen
-13.3. of 14 inch
-minimaal i5, liever i7
-256 SSD of meer
-8 GB RAM of meer
-lichtgewicht
-goed toetsenbord

Alvast bedankt voor alle reacties _/-\o_

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-11 19:56
Xiaomi Mi Notebook Air, alleen geen idee of dat een mat scherm is

• Melluu
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-07 17:54
Asus ux410ua-gv028t is een zeer degelijke laptop, voor 900€. Met jouw budget zou ik er een 512 GB nvme 960je van Samsung in zetten en nog een 8gb ram module. Het scherm van de asus wordt erg goed getest overal :P. Je zit dan alleen wel zonder thunderbolt... Maar dat had de yoga ook niet geloof ik, haha.

https://www.laptopshop.nl...nbook-ux410ua-gv028t.html

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:17
Je zegt dat Lenovo afvalt. Ik heb eens gekeken op de site van Lenovo, en inderdaad de Yoga 900 en de Yoga 500-reeks hebben een vreemde plaats voor de rechter shift (voorbij het pijltje naar boven).

Maar er zijn heel wat andere Lenovo modellen (o.a. in de Thinkpad reeks) die dat niet hebben. Ook hebben de meeste een mat scherm ipv een glanzend.

Dus volgens mij heb je echt het verkeerde model gekozen, ik vind het een beetje voorbarig om Lenovo als geheel uit te sluiten.

Voor de 900-reeks bijvoorbeeld, kan je hier op tweakers perfect vinden dat het scherm glanzend is. Op de site van Lenovo kan je ook zien dat de rechter shift op een vreemde plaats zit.

Een miskoop voorkomen zit hem vooral in vooraf je huiswerk maken. Op zich is het goed dat je nu een topic opent, maar misschien had je dat beter enkele weken eerder gedaan (vóór aankoop van de Lenovo Yoga)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

categorie: Laptops

Daar kun je gewoon gaan selecteren op processor, RAM etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1