Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ryzen 5 support bij verschillende moederborden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-11 22:23
Mijn vraag
Beste tweakers ,

Na lang wikken en wegen wordt het tijd voor een upgrade setje . Nu heb ik besloten voor ryzen te gaan en dan denk in dat de 5 serie het meest rendebale is voor gaming , alleen bijna 90% van de plankjes die voldoen aan mijn eisen geven aan dat de ryzen 5 pas gesupport wordt vanaf een latere bios , kan dit kloppen en wat is het makkelijkste on te doen ? De winkel vragen een update uit te voeren ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik wil gaan voor de ryzen 5 1600 , en ik dacht zelf aan de gigabyte GA-AB350-gaming 3 . Maar ook andere mobo's geven dit aan

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Euhm een ryzen 7 kopen en gewoon voor die 100 euro meer zekeheid pakken , de desbetrefende winkel vragen on te updaten ?

Het zal vast klinken als een rare vraag maar wilde hem toch even gesteld hebben voor ik de onderdelen zomaar bestel

Bedankt alvast groetjes

Stef Willems

Alle reacties

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ten eerste helemaal eens met Ryzen voor gaming, en dit bordje. ;)
Je weet van de Gigabyte actie waar je €20 steam tegoed krijgt bij registratie van dit moederbord?

In ieder geval kan niemand je garanderen of je een bord met Bios F6 krijgt, of eentje die al wat langer bij de leverancier/winkel ligt en nog een oudere bios heeft. Ik raad je dus aan om bij bijvoorbeeld Azerty een paar euro extra te betalen voor een bios flash. Ik weet dat het bij Azerty €9 kost voor de flash, en dan zetten ze meteen je CPU ook in je socket zodat je dit niet kan verknallen. :P

Andere winkels zou ik niet weten. De goedkoopste winkels zoals SiComputers of Megekko zijn in ieder geval dozenschuivers waar je niet op dergelijke service hoeft te rekenen.

Een 1700 kan altijd, maar is prijstechnisch gewoon minder interessant. Dat ik nou niet kon wachten en een 1700 en een Gaming 3 kocht toen de 1700 nog €370 koste. :P

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-05-2017 19:12 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• glydoscoop
Ja hier ben ik van op de hoogt en is een leuk extraatje maar niet de voornaamste rede , wel balen dat je da dus moet betalen voor die bios flash , en een ryzen 7 lijkt me best overkill . ik heb net alvast me behuizing besteld en ga nog even lezen wat nu de beste optie is kan namelijk geen leuk plankje vinden die wel ryzen 5 100% support out of the box

bedankt alvast

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Volgens mij ondersteunen alle mobos ryzen 5. Ik heb een b350m-a en dat werkte gewoon. Heb ook nog niemand gelezen die problemen had

• glydoscoop
418O2 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:16:
Volgens mij ondersteunen alle mobos ryzen 5. Ik heb een b350m-a en dat werkte gewoon. Heb ook nog niemand gelezen die problemen had
one vreemd , op de CPU support list staat namelijk bij heel veel moederborden. dan ze ryzen 5 vanaf een latere bios supporten , en dat geintje heb ik al eens gehad met mijn fx 8320 waardoor ik hem moest opsturen voor een flash nogal omslachtig

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
glydoscoop schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:19:
[...]

one vreemd , op de CPU support list staat namelijk bij heel veel moederborden. dan ze ryzen 5 vanaf een latere bios supporten , en dat geintje heb ik al eens gehad met mijn fx 8320 waardoor ik hem moest opsturen voor een flash nogal omslachtig
Kan goed zijn dat de update met r5 support al heel vroeg beschikbaar was en dan alle border die support al hebben out of the box. Moederborden krijgen gewoon de laatste bios die beschikbaar is als ze de doos in gaan.

• glydoscoop
ja precies maar het kan goed zijn dat een groot deel van die bordjes er al een tijd liggen natuurlijk, en als ik hem dan thuis krijg met de oude bios heb ik een probleem
Pagina: 1