Aankoop advies Monitor 24#

Pagina: 1
Acties:

• tijnn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-02 15:38
Hallo allemaal,

Ik zoek een?
Monitor, omdat mijn 2e scherm zojuist is overleden.

Wat is je budget?
In principe kan ik mijn budget aanpassen, maar bij 300+ heb ik al wel snel het gevoel dat het wat duur is voor een monitor. Maar met goede onderbouwing overweeg ik het zeker.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Om eerlijk te zijn heb ik niet zoveel verstand van merken met beeldschermen. Op grote LAN evenementen die je op Twitch ziet, dan zie je veel BenQ of Asus. Op dit moment heb ik een IIyama als hoofd monitor, maar deze zal gebruikt worden als 2e scherm voor browsen. Ik sta open voor al jullie advies omtrent merken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De monitor zal met name gebruikt worden voor gamen. Ik speel redelijk veel Counterstrike-Strike: Global Offensive op dit moment. Ik ben zelf iemand die altijd een 60HZ monitor heeft gehad, maar een collega adviseert 144HZ als het gaat om cs:go. Ik zou graag jullie advies/ervaring willen omtrent Hertz. Is dit echt een mega verandering, zoals mijn collega beweert?

Specificaaties die ik in mijn hoofd heb zitten zijn:

- 24 inch
- 144HZ
- 1920x1080
- 1 a 2ms (liefst 1ms als dit kan)

Verder heb ik er gewoon geen verstand van, dus ik ben erg benieuwd naar jullie advies.

Ik heb zelf al een beetje zitten te kijken in de Pricewatch en de Asus VG248QE Zwart ziet er qua prijs aantrekkelijk uit, met de genoemde criteria

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ten eerste: het is " inch dus, en niet # (hash).
Ik dacht serieus dat je monitorvraag nummer 24 wilde stellen - die hebben we al even gehad :P

Verder: met 300 euro moet jij een prima 24" kunnen kopen. Maar ik zou zeggen gooi er 50 euro bij, en ga voor deze: pricewatch: LG 27UD58-B Zwart
Heb je meteen een 27" 4K monitor. Heb hem zelf ook en het is echt een geweldig scherm. Hij is ook in 24" te krijgen btw, maar die is lastig verkrijgbaar en net zo duur of duurder :X

Aantal Hz boeit weinig, is de verversingsfrequentie en bij een digitaal aangestuurd scherm is dat niet echt van invloed vziw. Het is dat windows nog steeds CRT monitoren aan moet kunnen sturen, anders had die optie ws niet eens meer in de software gezeten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• tijnn
The Eagle schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 17:51:
Ten eerste: het is " inch dus, en niet # (hash).
Ik dacht serieus dat je monitorvraag nummer 24 wilde stellen - die hebben we al even gehad :P

Verder: met 300 euro moet jij een prima 24" kunnen kopen. Maar ik zou zeggen gooi er 50 euro bij, en ga voor deze: pricewatch: LG 27UD58-B Zwart
Heb je meteen een 27" 4K monitor. Heb hem zelf ook en het is echt een geweldig scherm. Hij is ook in 24" te krijgen btw, maar die is lastig verkrijgbaar en net zo duur of duurder :X

Aantal Hz boeit weinig, is de verversingsfrequentie en bij een digitaal aangestuurd scherm is dat niet echt van invloed vziw. Het is dat windows nog steeds CRT monitoren aan moet kunnen sturen, anders had die optie ws niet eens meer in de software gezeten.
Om 1 of andere reden had ik bij inch het # in mijn gedachten 8)7

Ik weet niet of ik voor een 27 inch moet gaan. Ik ga alleen maar 1920x1080 als resolutie gebruiken en daarbij lijkt 27 inch overbodig. 4K is voor mij ook niet noodzakelijk, maar bedankt voor je opinie.

Verwijderd

Hoe ziet de rest van het systeem eruit? De keuze voor een bepaalde monitor hangt daar nogal vanaf. Wel of geen Freesync is daar één van.

• tijnn
Verwijderd schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 19:25:
Hoe ziet de rest van het systeem eruit? De keuze voor een bepaalde monitor hangt daar nogal vanaf. Wel of geen Freesync is daar één van.
CPU: Intel Core i7 3770K
Motherboard: Gigabyte GA-Z77X-D3H
Memory: Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10
Graphic card: Gigabyte GV-N670OC-2GD

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
In ieder geval niet de BenQ xl2411z ik heb em gekocht vanwege wat goede reviews van wat e-sport lui. Wat sowieso natuurlijk sponsorbullshit praat is. En had er echt spijt van, dag erop direct terug gestuurd.

Slecht beeldkwaliteit, backlightbleed (Wat bij iedere monitor wel voor kan komen natuurlijk) en gewoon geen goede kleuren, en nu heeft TN niet de beste kleuren maar mijn samsung p2350 uit 2008-9 ofzo die is gewoon een stuk beter op dat vlak. Ik heb verschillende instellingen gebruikt van andere mensen online. Maar het was gewoon waardeloos.
Pagina: 1