Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Basis Game/Stream PC

Pagina: 1
Acties:

• Sjoer-dini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-10 18:23
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vrij normale games gaan doen zoals: GTA V, CS:GO en Cities Skylines. Ook wil ik 720p 30fps kunnen streamen (tijdens het gamen) hiervoor wil ik best mijn settings even voor omlaag zetten. Ook wil ik wat verder gaan me Photoshop en Premiere Pro.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het wordt misschien een uitdaging, maar rond de 500, max 580.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een 24" monitor van Asus (HDMI, VGA, DVI-D). Ook heb een set gaming gear van Cooler Master. Daarvoor is alleen USB voor nodig dus dat moet goedkomen denk ik. Ik heb ook nog recent een 1TB Seagate Expansion gekocht. Deze wil ik gaan gebruiken voor alles dat niet nodig is om op de SSD van mijn build te gaan zetten, hij heeft wel USB 3.0 nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 59,-€ 59,-
1MSI H110M ECO€ 52,50€ 52,50
1MSI Radeon RX 570 ARMOR 4G OC€ 199,-€ 199,-
1Thermaltake Versa H15 Window€ 44,39€ 44,39
1Crucial CT8G4DFD8213€ 54,95€ 54,95
1Corsair CX450M€ 52,50€ 52,50
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 93,96€ 93,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 556,30
[

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ehhhh.... Nee denk ik. Zolang ie alles aankan wat ik heb aangegeven bij de eerste vraag.

Ga je overklokken?
Als dat echt "nodig" is, of een heeel groot verschil gaat maken. Ik heb de Kaby Lake Pentium G4560 gekozen en wat ik had gelezen is dat de Intel ze steeds beter "beveiligd"

Wat verwacht je van ons?
Een reactie of wat commentaar op mijn lijst het liefst. Of evaringen.

Alvast bedankt!

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Als je zorgt dat het BIOS van het moederbord wordt geupdatet zou je het volgens mij kunnen bestellen.

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
Het is een prima build. Je kunt een iets goedkopere kast nemen als je wilt of een 2e hands GPU kopen voor meer power maar verder is het gewoon goed. Als je nog wat geduld hebt kun je wachten op Ryzen 3 voor een betere processor voor dezelfde prijs

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:06

Tribits

Onkruid vergaat niet

Sjoer-dini schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 16:13:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vrij normale games gaan doen zoals: GTA V, CS:GO en Cities Skylines. Ook wil ik 720p 30fps kunnen streamen (tijdens het gamen) hiervoor wil ik best mijn settings even voor omlaag zetten. Ook wil ik wat verder gaan me Photoshop en Premiere Pro.
Zeker als je ook nog gaat streamen is een quad core wel redelijk essentieel. Nu heeft een G4560 wel vier virtuele cores/threads door hyperthreading, maar het presteert natuurlijk niet als een echte quad core.
wouterg00 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 16:31:
Het is een prima build. Je kunt een iets goedkopere kast nemen als je wilt of een 2e hands GPU kopen voor meer power maar verder is het gewoon goed. Als je nog wat geduld hebt kun je wachten op Ryzen 3 voor een betere processor voor dezelfde prijs
Wachten op Ryzen 3 lijkt me wel een goed advies in dit geval. Zal waarschijnlijk nog steeds niet binnen budget vallen, maar ik denk dat je toch wel vrij veel concessies doet om binnen dit budget te blijven. Het kan allemaal wel, maar zeker met die combinatie van wensen en CPU vrees ik dat je over een half jaar weer aan een upgrade toe bent.

Tweedehands videokaarten vind ik op dit moment nauwelijks interessant ten opzicht van de RX570/RX580. Misschien een GTX970 voor 150 euro, maar doorgaans gaan die voor hogere bedragen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Sjoer-dini
wouterg00 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 16:31:
Geduld zit wel goed bij mij :) . Een goedkopere kast kan, maar ik wil niet dat ik een micro atx mobo heb, en een atx kast. Gewoon niet mooi. Dus... Of straks bij die Ryzen kijken naar een atx mobo of een (vaak duurdere) micro atx behuizing. Een 2de hands gpu is natuurlijk ook een goed idee! Zal ik zeker tegen de tijd dan gaan kijken. En die Ryzen 3, ik dacht ergens te lezen gehebben dat het Ryzen 3 1200 was, maar hoeveel denkt u dat de prijs ongeveer gaat worden van die AMD proccesor?

Alvast bedankt, Sjoerd

• Menno02
Als je geen micro-ATX in een ATX behuizing wil, maakt het in principe niets uit. ATX kasten zijn een beetje goedkoper, en micro-ATX moederborden zijn in het algemeen goedkoper.

Ik dacht dat ik ergens gelezen heb dat de Ryzen 3 1200 ongeveer €120,- zal gaan kosten.

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
Menno02 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 17:35:
Als je geen micro-ATX in een ATX behuizing wil, maakt het in principe niets uit. ATX kasten zijn een beetje goedkoper, en micro-ATX moederborden zijn in het algemeen goedkoper.

Ik dacht dat ik ergens gelezen heb dat de Ryzen 3 1200 ongeveer €120,- zal gaan kosten.
Ik zou voor de 1100 gaan dan die rond de 80-90 euro gaat kosten

• Sjoer-dini
Dus...
Ik heb even gekeken op vraag en aanbod en zie dat ook SSD'tjes daar goed lopen. Ik kan daar de ssd voor ong. 70 krijgen oftewel dat is al -20. Dan heb ik dus al een budget van 80 euro voor de CPU. Over de GTX970 heb ik nog mijn twijfels, ik heb wat benchmarks en verglijkingen gekeken en eigenlijk waren ze vrij gelijk, en soms zelfs de 570 beter. Zijn er nog andere opties? RX480? 1060? En, zou de Ryzen 3 1100 een heel veel betere keuze zijn dan de G4560? En voor de ~25 euro, kan je dan niet beter gaan voor de 1200? Dat zou namelijk (net aan) wel in het budget vallen. Bij het BIOS-update gebeuren ben ik nog helemaal nieuw, maar weten jullie (igv dat ik toch voor de G4560 ga) een winkel die hem al geupdated verkoopt? De Tweakers-redactie heeft hem namelijk wel in de BBG gezet waar een Kaby Lake in zit...

• Menno02
Sjoer-dini schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 22:39:
Dus...
Ik heb even gekeken op vraag en aanbod en zie dat ook SSD'tjes daar goed lopen. Ik kan daar de ssd voor ong. 70 krijgen oftewel dat is al -20. Dan heb ik dus al een budget van 80 euro voor de CPU. Over de GTX970 heb ik nog mijn twijfels, ik heb wat benchmarks en verglijkingen gekeken en eigenlijk waren ze vrij gelijk, en soms zelfs de 570 beter. Zijn er nog andere opties? RX480? 1060? En, zou de Ryzen 3 1100 een heel veel betere keuze zijn dan de G4560? En voor de ~25 euro, kan je dan niet beter gaan voor de 1200? Dat zou namelijk (net aan) wel in het budget vallen. Bij het BIOS-update gebeuren ben ik nog helemaal nieuw, maar weten jullie (igv dat ik toch voor de G4560 ga) een winkel die hem al geupdated verkoopt? De Tweakers-redactie heeft hem namelijk wel in de BBG gezet waar een Kaby Lake in zit...
Azerty doet het voor een tientje. Voor de rest weet ik het niet.
SiComputers doet het ook voor een tientje, bij Megekko kan ik het niet vinden.
Bij Alternate kan ik het ook niet vinden, 4Launch doet het voor €15,-.

Bij andere sites is het het niet waard om te bestellen, vind ik, of ik mag er eentje vergeten.

[ Voor 10% gewijzigd door Menno02 op 06-05-2017 22:48 ]

Pagina: 1