Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oddlobster
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-07 14:07
Aangezien ik een beetje een leek ben wat dit onderwerp betreft en bang ben voor mislukking, mijn volgende vraag:
Ik wil mijn oude SSD van 120GB met Windows 10 Pro vervangen door een 500GB exemplaar.
Hoe kan ik Windows 10 Pro op de nieuwe SSD installeren? Door middel van Media Creation Tool een iso backup of installatie usb te maken oid?
Krijg ik geen problemen met de licentie/activatie? Want ik verander de hardware en wil graag mijn huidige licentie houden

Bij voorkeur in redelijk begrijpelijke stappen uitleggen aangezien ik maar tot op zekere hoogte over de juiste kennis beschik:

Ik heb via een illegale dvd toentertijd windows 7 op de 120GB SSD geïnstalleerd (ik had daarvoor een 500GB HDD) en van daaruit ge-upgrade naar Windows 10 Pro. Welke nu als legaal wordt gezien. Ik maak me dus geen zorgen over het hardwarematige aspect van m'n opslag verwisselen, dat is voor mij geen probleem, maar meer over het softwarematig aspect.

Clonen van de bestaande SSD wil ik niet, ik wil graag een "clean install".

Excuus als er nog onduidelijkheden zijn, als die er zijn zal ik pogen die te beantwoorden.

Bvd,

Peter

[ Voor 3% gewijzigd door Oddlobster op 06-05-2017 15:03 ]

Beste antwoord (via Oddlobster op 06-05-2017 15:27)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37

DarkSide

theres no place like ::1

Oddlobster schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 15:05:
Wordt dus een clean install. Voor de nieuwe installatie kan ik dus via de Media Creation Tool een boot usb maken?
Ja. Gewoon zelfde versie aanmaken. En dan gewoon installeren.
Key overslaan en dan activeert hij vanzelf

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Gewoon de SSD clonen en daarna expanden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Disk clonen 😉 google is je vriend en er is genoeg freeware voor beschikbaar

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Je kan clonen. Maar ook gewoon een clean install zou moeten werken.
Een hdd mag je wel vervangen. En windows zal na installatie gewoon moeten activeren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Bij het installeren van Windows 10 dien je de CD key in te voeren, ergens onderaan het scherm staat een optie: "Skip this step".
Als Windows 10 klaar is met de installatie zal het daarna contact opzoeken met Microsoft server en je PC automatisch activeren.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oddlobster
Wordt dus een clean install. Voor de nieuwe installatie kan ik dus via de Media Creation Tool een boot usb maken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Oddlobster schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 15:05:
Ja. Gewoon zelfde versie aanmaken. En dan gewoon installeren.
Key overslaan en dan activeert hij vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oddlobster
Bedankt iedereen, ik weet genoeg!
Pagina: 1