Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag medetweakers,

Ik ben op zoek naar een alternatief voor Mobaexterm. Op zich is dit een prima pakket die fijn werkt.

Het grootste nadeel bij ons is dat dit niet centraal beheerbaar is, hiermee bedoel ik dat elke administrator zijn eigen naamgeving en structuur geeft om snel in te loggen.
Dit hadden we graag anders gezien zodat er een uniforme manier komt in de structuur van ons serverbeheer. We werken op veel verschillende locaties.

Hoofdzakelijk gebruiken wij SSH, SFTP, Telnet, Cygwin.

Wij hebben ons oog laten vallen op Remote Desktop Manager https://devolutions.net/
Eerste testen met de proefversie lijken positief te zijn maar graag had ik wat feedback gekregen door mensen die hier al langere tijd mee werken.

Wat zijn de voor- en nadelen bij het gebruik van die pakket voor jullie? :)

Met dank voor de feedback _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het klinkt eigenlijk alsof je het probleem verkeerd aanpakt... wat probeer je precies op te lossen?
In de meeste gevallen is LDAP+Kerberos voldoende om zonder 'extras' logins te beheren en te centraliseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:57
Verwijderd schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 14:45:
Dag medetweakers,

Ik ben op zoek naar een alternatief voor Mobaexterm. Op zich is dit een prima pakket die fijn werkt.

Het grootste nadeel bij ons is dat dit niet centraal beheerbaar is, hiermee bedoel ik dat elke administrator zijn eigen naamgeving en structuur geeft om snel in te loggen.
Dit hadden we graag anders gezien zodat er een uniforme manier komt in de structuur van ons serverbeheer. We werken op veel verschillende locaties.

Hoofdzakelijk gebruiken wij SSH, SFTP, Telnet, Cygwin.

Wij hebben ons oog laten vallen op Remote Desktop Manager https://devolutions.net/
Eerste testen met de proefversie lijken positief te zijn maar graag had ik wat feedback gekregen door mensen die hier al langere tijd mee werken.

Wat zijn de voor- en nadelen bij het gebruik van die pakket voor jullie? :)

Met dank voor de feedback _/-\o_
Pakket werkt perfect altijd mee gewerkt op Windows, echter op Mac werkte het niet heel erg lekker.
Toen een beetje afgehaakt. Op windows zijn ze echt super.
Op OSX gebruik ik nu RoyalTSX (heeft ook een windows versie)
Alleen de Mac variant werkt gewoon super.

Remote Desktop Manager doet verder wat hij moet doen en is ideaal in centraal beheer. Ik ken grote organisaties die er 10.000e connecties in hebben staan.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 14:51:
Het klinkt eigenlijk alsof je het probleem verkeerd aanpakt... wat probeer je precies op te lossen?
In de meeste gevallen is LDAP+Kerberos voldoende om zonder 'extras' logins te beheren en te centraliseren.
Kan je je nader bepalen in hoe we het 'probleem' verkeerd aanpakken?

En heb je een voorbeeld hoe we die 2 protocollen kunnen toepassen in een softwaresuite.

Want heb dit vergeten te melden, ons oog was ook gevallen op RDM voor zijn remote-mogelijkheden voor ons netwerk en supportteam. Het lijkt ons een totaalpakket.

Kleine edit: zie net dat LDAP mogelijk is in RDM om vanuit de AD informatie te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2017 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Kleine toevoeging nog, ik ben met name afgehaakt op de Mac versie van Remote Desktop Manager. Omdat de Tunnels niet lekker werkte ik kreeg dit maar niet aan de praat.

Bij RoyalTSX heb ik een tunnel staan voor elke klant naar of een server of de router.
Enkel username en password of key is voldoende geen raar gedoe zoals bij Remote Desktop Manager.
Zodra ik dus "buiten" het netwerk van de klant ben kan ik alsnog verbinden via de Tunnel, zonder eerst een VPN op te zetten.

Geen idee hoe ver ze hiermee zijn nu bij Remote Desktop Manager. Maar als je zoiets nodig hebt zou ik het eerst checken met de Free versie.
En als Cross Platform belangrijk is zou ik ook RoyalTS eens bekijken, die hebben ook een Centrale Server. Ze zijn een stuk goedkoper als Remote Desktop Manager, enkel hebben ze niet heel veel integraties, maar SSH, VNC, RDP etc. is allemaal aanwezig!

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@djkavaa bedankt voor de vele info, maar wij werken allemaal met Windows OS ook voor de server, maar op serverniveau gecombineerd met Linux.
Maar ik hou je raad wel in gedachten moest dit toch ooit veranderen. :)

Al onze connecties blijven ook binnenshuis, bedoel hiermee dat alles in eigen beheer is en we geen rekening moeten houden met klanten die geconnecteerd moeten zijn.
Alles draait in VM's in een citrixomgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Verwijderd schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 15:30:
@djkavaa bedankt voor de vele info, maar wij werken allemaal met Windows OS ook voor de server, maar op serverniveau gecombineerd met Linux.
Maar ik hou je raad wel in gedachten moest dit toch ooit veranderen. :)

Al onze connecties blijven ook binnenshuis, bedoel hiermee dat alles in eigen beheer is en we geen rekening moeten houden met klanten die geconnecteerd moeten zijn.
Alles draait in VM's in een citrixomgeving.
Dan moet het geen probleem zijn inderdaad;)
Gezien wij zelf altijd overal en nergens zitten, en ik niet altijd een VPN wil maken i.v.m. meerdere connecties naar meerdere klanten op het zelfde moment. Zijn de tunnels echt essentieel.
Als ik meerdere VPN verbindingen ga maken, dan wordt het een zooitje.

Maar zolang het windows is, en via citrix of wat dan ook benaderd wordt gewoon doen!

Ik heb er jaren mee gewerkt en nooit problemen gehad. Daar komt bij, dat het een zeer compleet pakket is wat veel integraties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@djkavaa Dan lijkt me tunneling ook wel de beste mogelijkheid bij jou.
Onze indruk was ook positief, blijkbaar een zeer compleet pakket.
Maar kan altijd zijn dat we iets over het hoofd zien en je kan het beste de tips halen bij de mensen die het al gebruikt hebben, of nog gebruiken tenminste.
Nogmaals bedankt voor de input ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Verwijderd schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 15:15:
[...]

Kan je je nader bepalen in hoe we het 'probleem' verkeerd aanpakken?

En heb je een voorbeeld hoe we die 2 protocollen kunnen toepassen in een softwaresuite.

Want heb dit vergeten te melden, ons oog was ook gevallen op RDM voor zijn remote-mogelijkheden voor ons netwerk en supportteam. Het lijkt ons een totaalpakket.

Kleine edit: zie net dat LDAP mogelijk is in RDM om vanuit de AD informatie te krijgen.
Ik doelde dus op het feit dat een oplossing voor een ongedefinieerd probleem gevraagd wordt ;-) Wat probeer je precies op te lossen? Ik krijg een beetje een beeld van iemand die een lijstje met heel veel remote GUI connecties wil hebben? Of is het meer een live remote support sessie die je wil maken a la RDP Shadowing?

Ik probeer een beetje te snappen wat je precies aan het doen bent waar je een los stukje software met 'bookmarks' en credentials voor nodig hebt, en wat het centrale management daar van precies inhoudt.

Stel dat je remote support doet, dan is dat nagenoeg altijd met desktop sessies van gebruikers, correct? En als het over servers gaat, die zijn dan toch in configuratiebeheer opgenomen en daarmee automatisch al bekend? Of gaat het niet over servers die in beheer zijn maat over random support calls dan 'nieuwe' klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 18:19:
[...]

Ik doelde dus op het feit dat een oplossing voor een ongedefinieerd probleem gevraagd wordt ;-) Wat probeer je precies op te lossen? Ik krijg een beetje een beeld van iemand die een lijstje met heel veel remote GUI connecties wil hebben? Of is het meer een live remote support sessie die je wil maken a la RDP Shadowing?

Ik probeer een beetje te snappen wat je precies aan het doen bent waar je een los stukje software met 'bookmarks' en credentials voor nodig hebt, en wat het centrale management daar van precies inhoudt.

Stel dat je remote support doet, dan is dat nagenoeg altijd met desktop sessies van gebruikers, correct? En als het over servers gaat, die zijn dan toch in configuratiebeheer opgenomen en daarmee automatisch al bekend? Of gaat het niet over servers die in beheer zijn maat over random support calls dan 'nieuwe' klanten?
Ik denk dat mijn probleem wel gedefinieerd is helemaal in het begin: nadeel van Mobaexterm is dat het niet centraal beheerbaar is. Ik heb al een alternatief gevonden en wou de mening weten van andere gebruikers. :) Het draait hier om meerdere diensten en niet enkel om de supportafdeling. En het feit willen we tegengaan dat niet iedereen verschillende software gebruikt. Maar 1 pakket wat iedereen gewend is van te gebruiken en indien iemand (om gelijk welke reden) plots wegvalt makkelijk over te nemen is door iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Verwijderd schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 18:45:
[...]

Ik denk dat mijn probleem wel gedefinieerd is helemaal in het begin: nadeel van Mobaexterm is dat het niet centraal beheerbaar is. Ik heb al een alternatief gevonden en wou de mening weten van andere gebruikers. :) Het draait hier om meerdere diensten en niet enkel om de supportafdeling. En het feit willen we tegengaan dat niet iedereen verschillende software gebruikt. Maar 1 pakket wat iedereen gewend is van te gebruiken en indien iemand (om gelijk welke reden) plots wegvalt makkelijk over te nemen is door iemand anders.
Nee, ik bedoel: waarom specifiek iets van een terminal emulator als Mobaexterm. Zo'n stuk software is toch helemaal niet verantwoordelijk voor CMDB/AAA zaken? Of zie ik het verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@johnkeates nee je ziet het niet verkeerd, je hebt gelijk. Mobaexterm is daar inderdaad niet verantwoordelijk voor. Dat is dan wel meer voorzien in Remote Desktop Manager. Credential beheer is er een groot pluspunt in gekoppeld aan de AD kan dit heel interessant worden. Komt ook met een aangename GUI, dus ook user friendly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@djkavaa toevallig ook ervaring met Visionapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
@Verwijderd Nee die ken ik niet! Ga ik straks eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@djkavaa het is de opvolger van mRemote, maar bij een eerste indruk toch minder functionaliteit dan bij RDM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
@Verwijderd Ik zie het inderdaad, ik zou dan toch gaan voor Remote Desktop Manager. En als je al die integraties niet nodig hebt, maar wel een plek wilt hebben voor al je SSH dingen etc. dan zou ik toch RoyalTS overwegen.
I.v.m. het prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@djkavaa bedankt voor de tip, het overwegen waard. Zal eens moeten onderzoeken of RoyalTS de functionalitieiten aan boord heeft die wij willen. (credentials, centraal beheer,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:52:
@djkavaa bedankt voor de tip, het overwegen waard. Zal eens moeten onderzoeken of RoyalTS de functionalitieiten aan boord heeft die wij willen. (credentials, centraal beheer,...)
Dat hebben ze ;)
Centraal beheer, hebben ze of een server voor of gewoon een file op het netwerk, die je op meerdere apparaten kunt openen.

Zoals aangegeven gebruik ik alleen nog OSX. En daarbij gaat het tussen mijn MacBooks altijd goed.

De server kan dus alle connecties huisvesten (Wellicht de beste optie als je echt met 5+ man dingen gaat doen in de zin van toevoegen / wijzigen) https://www.royalapplications.com/server/main/features

Moet ook zeggen dat ik goed en leuk contact heb met de developers van RoyalTS.
Vaak genoeg 10+ mails op en neer gestuurd over features en verbeteringen en een gewoon goed gesprek.
Heerlijk gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@djkavaa dus ook goeie support. Zal die eens op een deftige manier onder de loep nemen.
Pagina: 1