Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office-taken, thuiswerken, incidenteel video-encoding, Photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk aan 650 euro, maar liever minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD Crucial M500 120GB (voldoet voorlopig aangezien data op NAS staat, kan het altijd nog upgraden lijkt me), monitor Dell 24" (DP- en DVI-aansluitingen), muis & toetsenbord USB.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een kast met inhoud
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua moederborden heb ik goede ervaring met MSI, mijn huidige moederbord heeft het een jaar of 9 volgehouden. Die had 'ultra durable' componenten; een lekkere marketingkreet, maar hij heeft het toch aardig waargemaakt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil, vlot werkend en betrouwbaar systeem dat minstens 6 jaar mee kan. Bij voorkeur een gesloten kast zonder ventilatiegaten aan de bovenkant. Kwalitatief goede onderdelen. Zuinig met energie. Ook geschikt voor Linux, Ubuntu of Mint.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Hoe krijg ik zoveel mogelijk waarde voor m'n geld? Hebben jullie nog suggesties voor andere componenten die meer geschikt zijn? Zijn er nog overwegingen die ik misschien nog niet gemaakt heb? Specifieke vragen:
Office-taken, thuiswerken, incidenteel video-encoding, Photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk aan 650 euro, maar liever minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD Crucial M500 120GB (voldoet voorlopig aangezien data op NAS staat, kan het altijd nog upgraden lijkt me), monitor Dell 24" (DP- en DVI-aansluitingen), muis & toetsenbord USB.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een kast met inhoud
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua moederborden heb ik goede ervaring met MSI, mijn huidige moederbord heeft het een jaar of 9 volgehouden. Die had 'ultra durable' componenten; een lekkere marketingkreet, maar hij heeft het toch aardig waargemaakt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil, vlot werkend en betrouwbaar systeem dat minstens 6 jaar mee kan. Bij voorkeur een gesloten kast zonder ventilatiegaten aan de bovenkant. Kwalitatief goede onderdelen. Zuinig met energie. Ook geschikt voor Linux, Ubuntu of Mint.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Hoe krijg ik zoveel mogelijk waarde voor m'n geld? Hebben jullie nog suggesties voor andere componenten die meer geschikt zijn? Zijn er nog overwegingen die ik misschien nog niet gemaakt heb? Specifieke vragen:
- Gaat de koeler niet van negatieve invloed zijn op de airflow in de case?
- Is 8 GB geheugen te weinig? Misschien liever 16 GB met het oog op de toekomst?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7500 Tray | € 198,- | € 198,- |
| 1 | MSI Z270-A Pro | € 114,04 | € 114,04 |
| 1 | Corsair Carbide 330R Blackout Edition | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Arctic Freezer i32 | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR24N17S8K2/8 | € 69,45 | € 69,45 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 CM 400W | € 62,95 | € 62,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 567,29 | |